[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2022-06-06

Kashedian

Aktiv medlem
IMG_20220530_114711.jpg

Hasse#7

Aktiv medlem
Man blir ju lite sugen. Känns ju perfekt med en otränad tur på 160 km i form av Siljan-Orsasjön på lördagen, följt av en veteranmatch i det onämnbara spelet på söndagen. Sen toppa det hela med 200 km Slottsrunda på måndagen. Vad kan gå fel?

GoranS

Aktiv medlem
Angående medalj så är det förvisso lite merjobb. Vill man ha en medalj tycker jag dock att man ska välja att ta det. Tidigare, då medaljen kostade 50 kronor, gick nog klubben lite back på medaljerna. M.a.o. fick vi netto betala för att få administrera dem vilket väl inte var helt lyckat. Nu när priset höjts så får klubben i alla fall in lite pengar för det jobbet medaljadministrationen medför.

Hasse#7

Aktiv medlem
För min personliga del uppskattar jag medaljer för en hel Super Randonneur-Serie, eller att man cyklar längre än man någonsin gjort förut, men inte för ett sporadiskt deltagande i något lopp. Att andra tänker annorlunda förstår jag.

GoranS

Aktiv medlem
Personligen har jag aldrig beställt någon medalj då de ändå bara skulle hamna i en låda som står i garderoben (tror jag). Så jag skulle inte bli ett dyft gladare av en medalj. Om man tycker den skänker någon form av glädje/tillfredsställelse så tycker jag dock gott man kan beställa en.

GoranS

Aktiv medlem
Tackar! Jag hoppar medalj, har för mig att det underlättar ert arbete. Nej, det var inget skämt. Jag såg det verkligen inte. Fel fokus kanske, eller ovan att vara ledig.
Var det i mejlet du inte såg informationen? Informationen jag postade kom från hemsidan. Om det inte står tydligt i mejlet bör vi nog se till att fixa det.

Hasse#7

Aktiv medlem
Såvitt jag såg var mejlet tydligt. Så tydligt att jag först undrade om det var därifrån du hämtat texten. Jag hade lite fördröjning innan mailet kom. Annars hade jag inte frågat från början.

Grimpeur

Aktiv medlem
En snabb titt på slottens hemsidor säger Nynäs slott stängt, Södertuna slott stängt, Mälsåkers slott stängt. Lägger in en brasklapp för ev feltolkning ifrån mig så att ingen blir besviken ifall man mot förmodan lyckas beställa ostron och en anständig flaska champagne på tex Södertuna slott. Ett tips är sålunda att medtaga en kamera för fotokontroll då det troligtvis blir svårt med stämpling vid slotten.

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag kollade även lite mysiga caféer längs vägen och fann. Tullgarns slottscafe stängt, Cafe Gustavsvik Gnesta stängt, Cafe Skottvångs gruva stängt, Pritntz bageri stallarholmen stängt. Slottspaviljongen Grpsholms slott verkar dock vara öppen. Men har man bitit ihop tills dess så kan man nog... 😉

Kashedian

Aktiv medlem
I brist på öppna slott kommer jag ta med mig filt och systemkamera för picknick-liknande aktiviteter längst vägen.

Finns det något vanliga livsmedelsbutiker längst vägen som har öppet eller måste kan kånka med sig jordgubbarna också?! 😱

Grimpeuse

Aktiv medlem
I brist på öppna slott kommer jag ta med mig filt och systemkamera för picknick-liknande aktiviteter längst vägen.

Finns det något vanliga livsmedelsbutiker längst vägen som har öppet eller måste kan kånka med sig jordgubbarna också?! 😱
Mataffärer finns i Vagnhärad, Gnesta, Stallarholmen och Mariefred. I Gnesta borde man även kunna hitta någon öppen restaurang.

Grimpeur

Aktiv medlem
Stämmer GPX-filen som anger Circle K som startplats eller är det fortfarande Arrangörens bostad som gäller?
Dessvärre fortfarande arrangörens bostad som gäller. Covid har gått hårt åt mackarnas öppettider och Östertälje funkar inte längre. Känns hårt att inte kunna ha starterna därifrån igen. Inför nästa säsong tvekar vi mellan att charma något centralt hotell och få lite Barkaby-känsla eller att flytta start till CirkelK vid verkstadsvägen (vid E4:an). Det är lyckligtvis hyfsat lättorienterat mellan Östertälje och Arrangörsfamiljen. Vill man ta en mumiebulle eller en öl med de man körde med så är centrum nära och där finns både bra pub och bensinmack.

Kashedian

Aktiv medlem
Slottspaviljongen och andra tillhörande inrättningar i Mariefred verkar hålla öppet imorgon. Även Tullgarns slott verkar ha öppet för nationaldagsfirande med aktiviteter hela dagen, men caféet är stängt.

Peth

Aktiv medlem
160km i Dalarna, check! F*tb*llsm*atch inställd. Spelade b*dm*nt*n istället. Nu gäller det att ladda om för Slottsrunda. Jag känner mig lite bruten redan nu.
Bra jobbat! Se till att du tar det lite lugnt från starten i morgon, kanske till och med låta någon annan ta lite vind, så ska du se att det går kalas.

ooms

Aktiv medlem
160km i Dalarna, check! F*tb*llsm*atch inställd. Spelade b*dm*nt*n istället. Nu gäller det att ladda om för Slottsrunda. Jag känner mig lite bruten redan nu.
Imponerad att du ger dig på 20 mil imorgon, Hasse! Jag körde också Siljan 16 mil igår, dåligt tränad (dock fler träningsmål än dig) och på en lite sämre tid än dig. Jag är varken sugen på eller redo för 20 mil imorgon.

Topp