Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2023-04-15
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Såg att det inte var något cuesheet inlagt i spåret. Kommer det läggas till? Körs banan medsols eller motsols? /SannaNu går det att anmäla sig till denna pärla på hemsidan. Det blir Södertörns pärla och starten blir hemifrån oss. En möjlig slutstämpling är på Quality hotel park precis bredvid Södertälje C om man önskar ta sig en after-bike tillsammans. Då vi ännu inte lyckats komma överens med dem att hjälpa oss med start och målservice så måste man dock efter fullbordad after-bike svänga förbi vår brevlåda och lämna kortet där. Vi hoppas komma överens med hotellet angående startplats för kommande lopp. Det låter inte omöjligt, men det har tagit tid att komma i kontakt med rätt person.
Vi har putsat lite på GPS-spåret, men inga drastiska skillnader. Har problem med att lägga upp spåret på hemsidan, men det finns att ladda ner på min Ride with GPS.
Hej, såg att det inte låg några cues i GPS-spåret. Kommer det komma? Kör vi med- eller motsols? Tack för fixande med detta!Nu går det att anmäla sig till denna pärla på hemsidan. Det blir Södertörns pärla och starten blir hemifrån oss. En möjlig slutstämpling är på Quality hotel park precis bredvid Södertälje C om man önskar ta sig en after-bike tillsammans. Då vi ännu inte lyckats komma överens med dem att hjälpa oss med start och målservice så måste man dock efter fullbordad after-bike svänga förbi vår brevlåda och lämna kortet där. Vi hoppas komma överens med hotellet angående startplats för kommande lopp. Det låter inte omöjligt, men det har tagit tid att komma i kontakt med rätt person.
Vi har putsat lite på GPS-spåret, men inga drastiska skillnader. Har problem med att lägga upp spåret på hemsidan, men det finns att ladda ner på min Ride with GPS.
Tack för svar! Ser ut att vara en fin tur!@HakanHG60 och @tomascl (och andra också som ev. är intresserade): Nu kan man anmäla sig igen, jag har öppnat anmälan.
@Kapten Frost Jag är ingen expert på RideWithGPS, men som jag uppfattat det skapas vägnoter om man ritar spåret. Om man importerar en cyklad bana bildas inget cue card. Finns däremot vägnoter länkat från startplats på hemsidan. De stämmer till 99 %. Första och sista biten i Södertälje är uppdaterad.
Banan körs medurs.
Litet snörlås parkera utanför och släpp aldrig cykeln med blicken. Hotellet har stora fönster på framsidan och finns park med träd utanför att luta mot.. Undrar hur jag gör med cykeln, parkera i baren är väl inte alla barer öppna för?.
Vi kommer bli flera på pendeltåget. Jag hoppar på i Älvsjö och väljer en av de bakre döŕrarna. Om arrangörerna är snälla så ankommer en pendel Östertälje kl 8:30 vilket gör att vi kommer till starten ca kl 8:45. Alternativet är Östertälje kl 7:30.Jösses vilken pepp på detta, väldigt spännande och kul! Om jag klarar det då är after bike givet för mig. Undrar hur jag gör med cykeln, parkera i baren är väl inte alla barer öppna för? Och det går väl att ta med cykeln från Stockholm Södra till Södertälje C? Om nån möjligtvis åker pendeln från Stockholm Södra och vill ha sällskap hänger jag gärna på. Tack.
8:30 tåget är OK.Vi kommer bli flera på pendeltåget. Jag hoppar på i Älvsjö och väljer en av de bakre döŕrarna. Om arrangörerna är snälla så ankommer en pendel Östertälje kl 8:30 vilket gör att vi kommer till starten ca kl 8:45. Alternativet är Östertälje kl 7:30.
Schysst, då hoppar jag på den pendeln från Stockholm Södra.Vi kommer bli flera på pendeltåget. Jag hoppar på i Älvsjö och väljer en av de bakre döŕrarna. Om arrangörerna är snälla så ankommer en pendel Östertälje kl 8:30 vilket gör att vi kommer till starten ca kl 8:45. Alternativet är Östertälje kl 7:30.
Inte så hemma på Södertälje och undrar om det är bättre att stiga av Östertälje än Södertälje Centrum? Ser spontant kortare ut från Södertälje C till starten. Vad säger @Grimpeuse ?8:30 tåget är OK.
Kortare från Södertälje C men det tar ett tag för tåget att komma dit eftersom det ska vända i Södertälje hamn. Superlätt också att hitta hit från Östertälje. Lite krångligare från Södertälje C. Jag brukar alltid välja Östertälje när jag cyklar till tåget.Inte så hemma på Södertälje och undrar om det är bättre att stiga av Östertälje än Södertälje Centrum? Ser spontant kortare ut från Södertälje C till starten. Vad säger @Grimpeuse ?
Fy f*n vad trist!
Blev en timme tröskel.Fy f*n vad trist!
Hoppas det blir en runda ändå när det är åtgärdat.
Tusen tack för en fin dag och en riktig bra planerad rutt! Extra tack till Nemanja för trevligt sällskap från färjan och vidare till sista stämplingen!Nu är alla i mål. De sista hjältarna stämplade in med god marginal till maxtiden. Vi har inte fått någon rapport om att någon brutit så det förefaller som att alla hjältar som valde att starta gick i mål. Stort grattis!