[Kalender] Randonnée 200 km: Södertälje - Södertörns pärla

staine

Aktiv medlem
Jäklar vad tuffa ni är. Får en känsla att biltrafiken kan vara enerverande i regn och mörker?
Mvh /en som är gjord av socker

Bengt-re

Aktiv medlem

HåkanC

Aktiv medlem
Grimpeur sa:
Grimpeuse slutar leta orsak och kränger på ett nytt däck istället.
Men varför inte svart slitbana
Jan Heine: "black rubber offers the best grip"
(Som säljer en hel del däck, endast med svart slitbana)

staine sa:
Jäklar vad tuffa ni är.
+1
staine sa:
Får en känsla att biltrafiken kan vara enerverande i regn och mörker?
Sjundavägen är väl i princip bilfri, men i mörker och regn är den ändå rejält krävande.
Men på Tvetavägen kan det vara en hel del som gärna gasar på

staine sa:
Mvh /en som är gjord av socker
+en till

/Håkan

/Håkan

Barrett

Aktiv medlem
Jösses va krokig jag var idag!

Gick lite fort för mig i början tror jag o jag va nog lite dålig på att stoppa i mig energi. Men kändes bra till Torö.

Därefter svarade ingenting. Började stå över lite förningar för att hämta energi, men det blev inte märkbart bättre. Drog knappt en meter därefter hela vägen till Gnesta.

Sista sprinten kunde jag hitta lite undangömd energi o kunde visualisera slutet, så jag kunde iaf hjälpa till lite.

Trevligt sällskap o vansinnigt tacksam för att jag lyckades hålla ihop det o för varenda meter övriga drog. Hoppas kunna betala tillbaka när jag har en bättre dag.

F.ö. va det blött men vi slapp regn bortsett sista milen. Ganska friska vindar o mkt kantvindskörning.

Minns jag rätt så slutstämplade vi 17:22.
F7342179-F199-4C29-AE41-C8821D97983B.jpeg

Hasse#7

Aktiv medlem
Barrett sa:

Gick lite fort för mig i början tror jag o jag va nog lite dålig på att stoppa i mig energi. Men kändes bra till Torö.

Därefter svarade ingenting. Började stå över lite förningar för att hämta energi, men det blev inte märkbart bättre. Drog knappt en meter därefter hela vägen till Gnesta.

Sista sprinten kunde jag hitta lite undangömd energi o kunde visualisera slutet, så jag kunde iaf hjälpa till lite.

Trevligt sällskap o vansinnigt tacksam för att jag lyckades hålla ihop det o för varenda meter övriga drog. Hoppas kunna betala tillbaka när jag har en bättre dag.

F.ö. va det blött men vi slapp regn bortsett sista milen. Ganska friska vindar o mkt kantvindskörning.

Grattis till väl genomförd premiär.

GoranS

Aktiv medlem
Till Torö tycker jag det nästan alltid känns bra på den där turen.Det är i backarna tillbaka norrut som jag ofta får en påminnelse om att köra över sin förmåga i många timmar med tveksamt energiintag inte funkar.

Bra jobbat ni som körde.

Grimpeur

Aktiv medlem
HåkanC sa:
Grimpeur sa:
Grimpeuse slutar leta orsak och kränger på ett nytt däck istället.
Men varför inte svart slitbana
Jan Heine: "black rubber offers the best grip"
(Som säljer en hel del däck, endast med svart slitbana)

Oj lurig fråga. Inte tänkt så mycket om det men minns att det var mycket snack om såphala personbilsdäck när man för 30 (?) år sedan gjorde däck i kulörta färger. Man bytte då fyllmedlet ifrån carbon black till nått annat ( var det kvartsand kanske). Hur som haver såphala blev de enligt ryktet. När det gäller cykel så brukar dock grus och skräp på vägen vara orsaken för dåligt grepp och då ligger 42 mm grand bois med lågt tryck betydligt bättre till än 25 mm conti med 8 bar. Med lågt tryck och stor omkrets får man större kontaktyta och blir därmed mindre känslig emot grus och skräp. När det gäller brunnslock järnvägsräls löv så är det dock en annan femma då hela ytan är hal. Vi får ta upp fråga med Anders på Veloform som är vår 650 B däck-leverantör.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Ni ser ju ut att ha haft det rent oförskämt bra :) klappade Domaneatorn lite igår och han skakade fint på manen och ville ut men sviterna från pyjamasidrottande vill inte gå över.

Siktar på Barkarby 200 i mars. om jag inte kör ngt litet längdskidslopp den helgen.

IngvarW

Aktiv medlem
Barrett sa:

Den där grabben i mitten är en tuff jäkel :-). Grattis allihopa!

PS. Frun drog med mig till Taxinge slott per bil för att köpa tomtar gjorda av ull så tyvärr blev det inte möjligt att fungera som hejarklack innan Eldtomta, sorry.

GoranS

Aktiv medlem
IngvarW sa:
Barrett sa:

Den där grabben i mitten är en tuff jäkel :-). Grattis allihopa!

PS. Frun drog med mig till Taxinge slott per bil för att köpa tomtar gjorda av ull så tyvärr blev det inte möjligt att fungera som hejarklack innan Eldtomta, sorry.
Antar att hon åker till Eldtomta för att elda tomatarna på nationaldagen också. ;-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer