[Kalender] Randonnée 200 km - Täby 2021-09-11

fhloston

Aktiv medlem

nieves

Aktiv medlem
Jajaja här skare cyklas. Detta var min premiärbana inom randonneurcykling för ett tag sen så vad passar bättre än en ståfika i Hallsta.
Klämmer in turen mellan 2 nattskift och hoppas på en lugn tur.

nieves

Aktiv medlem
Jag kollar med vår "IT-support" och ser om vi kan inse vad problemet är. Några av loppen jag la upp igår funkar anmälningen för och några (däribland detta lopp) funkar den inte för.
Den här tråden syns inte i flödet på forumet? Jag ser bara tråden via kalendern.

Edit Nu syns den/ dyker upp som vanligt.

Senast ändrad:

eggepegge

Aktiv medlem
Fan! Blev inbokad på innebandycup samma helg för bara några dagar sedan. Suck. Men vad är väl en jubileumsrunda... Får köra 300-jubileumet nästa år istället. Men hade hoppats hinna klämma in en sväng till i år. Det var lättare att få till cyklingen med hårdare restriktioner för ungdomarnas idrottande på helgerna... 😁

Kashedian

Medlem
Fincykeln är paj, febern är på 41° och cykelkläder saknas. Ändå sugen. Blir mitt första Randonneépass någonsin då.

Dyker kanske upp i MTB-short och fulracern med pakethållare trots allt om övriga står ut med det 😂

När måste man anmäla sig senast?

SvenC

Aktiv medlem
I veckan så la man på ny tankbeläggning på sträckan Hallstavik - Lejsta. Jag är inte säker på att det är hela sträckan men en större del är nylagd.

ooms

Aktiv medlem
I veckan så la man på ny tankbeläggning på sträckan Hallstavik - Lejsta. Jag är inte säker på att det är hela sträckan men en större del är nylagd.
Jag åkte där i tisdags, och då var det iaf en skaplig bit. Inte hela sträckan, men iaf två ganska långa delsträckor (en som var ”färdig”, och en de höll på med där det var trafikljus och lotsbil). På kvällen stod beläggningsfordonen i Lejsta, så mycket möjligt de fortsatt senare i veckan.

Men, men, det är ju en vecka kvar så lär väl hinnas köras till en del. Men kan säkert finnas en del vassa stenar kvar som ligger och väntar på att få skära upp däcksidor.

Akronym

Aktiv medlem
Jaha...har jag otur så har jag Corona och har jag tur så är det bara en förkylning som jag hinner bli av med tills nästa lördag men då blir det att jobba ikapp istället 😩

Hur avanmäler man sig?

GoranS

Aktiv medlem
Täbys 20-milare har väl haft stämpling Rimbo, Hallstavik och Uppsala sedan Hedenhös dagar mig veterligen så det skulle förvåna mig om Bengt lagt om rutten.

Senast ändrad:

nieves

Aktiv medlem
Täbys 20-milare har väl haft stämpling Rimbo, Hallstavik och Uppsala sedan Hedenhös dagar mig veterligen så det skulle förvåna mig om
Bengt lagt om rutten.
Jepp slutkontroll på Shellmacken och kortet i klubbstugans (där starten går) brevlåda efter målgång. Brevlådan sitter på verandan, kan behövas lampa för att se i mörker.

fhloston

Aktiv medlem
Täbys 20-milare har väl haft stämpling Rimbo, Hallstavik och Uppsala sedan Hedenhös dagar mig veterligen så det skulle förvåna mig om
Bengt lagt om rutten.

Tack, då ser det ut som att man kan pricka in två OKQ8 (Rimbo och Uppsala) och en Gulf (Hallstavik), samt en målsupé på Shell i Täby :-)

Mange.

Aktiv medlem
Ät det bara jag som har problem med gpx filer från RS hemsida?
Det blir ett felmeddelande när jag försöker ladda upp i garmin connect.
Nu lyckades jag ladda upp i Komoot och spara ner och överföra till garmin.

GoranS

Aktiv medlem
Nej, jag har för mig att Fjärdebrunn tidigare i somras rapporterade samma/liknande problem. Klubbens "IT-support" var inkopplad men jag tror att felsökningen rann ut i sanden då han inte lyckades reproducera problemet.

GoranS

Aktiv medlem
Var i denna tråd det pratades om det.

@Mange. Om du har ork får du gärna kontakta @se92923 och se om ni kan bli kloka på det. Vi tycker absolut inte om att det är problem med att hämta gpx-filer men när vi inte lyckas reproducera problemet är det svårt att veta hur vi ska kunna åtgärda det.

Senast ändrad:

eggepegge

Aktiv medlem
Åh, är så avis på er som ska köra. Försökte hitta sätt att smita ifrån innebandycupen på lördag men vi hade visst anmält två lag och behöver alla ledare på plats. Dessutom sitter jag nu här och beställer covid-test så jag slipper förmodligen både innebandy och cykling i helgen. Total misär! :(

nieves

Aktiv medlem
Hämta ut startkort och hetsa rundan solo innan stopptid
Jag tippar en sen målgång på lantern rouge så före 21:29 duger (13.5h).
Själv lyckades jag byta bort nattskiftet efter så det blir att njuta länge.
Spurtar från jobbet till starten, sen blir det fika i mängder så man håller sig vaken.

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag tippar en sen målgång på lantern rouge så före 21:29 duger (13.5h).
Själv lyckades jag byta bort nattskiftet efter så det blir att njuta länge.
Spurtar från jobbet till starten, sen blir det fika i mängder så man håller sig vaken.
Du vet hur man njuter! 👍

Jag tänkte sätta personlig antirekordtid på Barkarbyrundan jag - nu skall det tusan gå långsamt!

GoranS

Aktiv medlem
Hm, det var inte bra. Om du vill åka och inte lyckats anmäla dig skulle jag kontakta @bsandborgh och se om han kan hantera det manuellt. Det vore ju tråkigt om strul med anmälningssidan skulle hindra start. Om du inte har hans mejladress och föredrar mejl framför PM (vet inte hur frekvent han bevakar PM) så kan du skicka mig ett PM.

Hm, det var inte bra. Om du vill åka och inte lyckats anmäla dig skulle jag kontakta @bsandborgh och se om han kan hantera det manuellt. Det vore ju tråkigt om strul med anmälningssidan skulle hindra start. Om du inte har hans mejladress och föredrar mejl framför PM (vet inte hur frekvent han bevakar PM) så kan du skicka mig ett PM.
Jag provade mejla taby@randonneurstockholm.se. Ger det en halv dag eller så. Komma till start gör jag oavsett.

GoranS

Aktiv medlem
Jag provade mejla taby@randonneurstockholm.se. Ger det en halv dag eller så. Komma till start gör jag oavsett.
OK. Förhoppningsvis har Bengt vidarebefordring av mejl till taby-adressen till ngn adress som han (gissningsvis) kikar på mer frekvent.

Jag kollade precis loppets specifikation och det anger att anmälan ska stängas precis två dygn innan loppstart och loppstart är angiven som 8.00 på lördag så det är inte där felet ligger utan det måsta ha varit något annat.

Hur yttrade sig problemet? Fick du över huvud taget inte upp anmälningsformuläret eller var det att det inte funkade att skicka in data?

OK. Förhoppningsvis har Bengt vidarebefordring av mejl till taby-adressen till ngn adress som han (gissningsvis) kikar på mer frekvent.

Jag kollade precis loppets specifikation och det anger att anmälan ska stängas precis två dygn innan loppstart och loppstart är angiven som 8.00 på lördag så det är inte där felet ligger utan det måsta ha varit något annat.

Hur yttrade sig problemet? Fick du över huvud taget inte upp anmälningsformuläret eller var det att det inte funkade att skicka in data?
Anmälningsformuläret kom fram. Problemet uppstod när jag skulle skicka in anmälan.

GoranS

Aktiv medlem
Ärendet är vidarebefordrat till vår "IT-support" så får vi se. Ska jag gissa är det dock kanske svårt att få fram något.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer