[Kalender] Randonnée 200 km - Täby 2021-09-11

fhloston

Aktiv medlem
Hemma, duschad och Radlad

DSC_1743.JPG

Steel is Real

Aktiv medlem
Fin dag! Saknade dock tempopinnar på alla raksträckor på den här rundan. Slutatämplade 14:32 med Micke från Farstaklungan. Vi hade Sumo-Roger framför oss som körde som en maskin!

Bengt var ju tydlig innan rundan att man måste skriva datum på brevet kortet! Gjorde ett tappert försök att hitta var man skulle skriva det för att undvika skäll från Bengt. Killen på macken försökte leta oxå på kortet.

Skrev det sen mitt på kortet. Får säkert skäll för det😃 Kom på hemma att man nog ska skriva datumet intill stämplingarna. Eller?
60594249-EB67-4E9D-986F-7B00812225EF.jpeg

4FBEF0D3-77D7-4236-A2CC-5CD8859CD4C0.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
På högra delen av kortet i nedre bilden står det Organisée le .......... Där ska datumet stå (om jag inte minns alldeles galet).

Är väl fortfarande ett par timmar kvar till maxtiden så Bengt borde inte ha varit och norpat korten utan du hinner säkert upp till Klubbstugan med dyrk så du kan plocka ut kortet och fylla i det korrekt och slippa evig skam i randonneurvärlden. :sneaky:

Steel is Real

Aktiv medlem
På högra delen av kortet i nedre bilden står det Organisée le .......... Där ska datumet stå (om jag inte minns alldeles galet).

Är väl fortfarande ett par timmar kvar till maxtiden så Bengt borde inte ha varit och norpat korten utan du hinner säkert upp till Klubbstugan med dyrk så du kan plocka ut kortet och fylla i det korrekt och slippa evig skam i randonneurvärlden. :sneaky:
Jag får fila på mina franska kunskaper till nästa runda. Och planera ett besök till i Klubbstugan och fila upp låset till brevlådan ikväll😃

fhloston

Aktiv medlem
Fin dag! Saknade dock tempopinnar på alla raksträckor på den här rundan. Slutatämplade 14:32 med Micke från Farstaklungan. Vi hade Sumo-Roger framför oss som körde som en maskin!

Bengt var ju tydlig innan rundan att man måste skriva datum på brevet kortet! Gjorde ett tappert försök att hitta var man skulle skriva det för att undvika skäll från Bengt. Killen på macken försökte leta oxå på kortet.

Skrev det sen mitt på kortet. Får säkert skäll för det😃 Kom på hemma att man nog ska skriva datumet intill stämplingarna. Eller?Visa bilaga 512178
Visa bilaga 512179

Vi satt också och klurade på var datumet skulle skrivas. Vi landade i en liknande lösning 😅

Havoc 5

Aktiv medlem
Jag slapp datumproblemet. Använde kortet till rökning nyss.
Har slarvat med min motion hela sommaren så det är väl inget att lipa om att turen gick åt hell.

Fick kukont i ena knät efter ca tio mil och längs den fantasifulla raksträckan mellan Hallstavik och Uppsala bestämde jag mej för att kasta in handduken.
Brast totalt mentalt längs den där rakan och i min ensamhet fattade jag inte varför jag startade överhuvudtaget? Jag hade ju ändå glömt min jacka, det skulle säkert börja regna snart och var det inte nåt tjall med cykeln…?
Jo just det bromsklossarna var slitna.

Trodde i min enfald att en 20milare var en korttur som sådana muskelknuttar som en annan betar av innan frukost?
Icke sa Nicke.
Åt en god hamburgare på nån grill i Uppsala och tog tåget hem.

Veckan får ägnas åt rehab så att jag kanske kan palla hela grusturen nästa helg.
Den rundan är min favorit.

fhloston

Aktiv medlem
Några tankar från dagen.

Ca 20 pers samlas i Täby och blir uppläxade om att inte glömma att fylla i datum på korten. Vid starten spottar jag Happy-kändisar som @nieves och @bigmollo. Vi rullar i väg, men det tar inte lång tid, 20 minuter oc ca 7 km innan killen framför mig halkar omkull i en rondell. Trots beskedlig hastighet ser jag hur hans framhjul bara försvinner och han stöper i backen. Det verkar som att värsta skadan var en bortsliten nagel, som fortfarande hängde kvar :sick:. Hoppas att du som körde omkull inte hittade värre skador senare🤗. Efter denna incident tog jag det lugnt i rondellerna, åtminstone när det fortfarande var fuktigt.

Sen drogs tempot upp, initialt tänkte jag att det var lite för snabbt för mig. Gruppen delades, vi var tre som åkte ifrån de andra, jag funderade på att droppa av, men jag hängde på. Efter ett tag kom tre av de vi nyligen åkte ifrån ikapp, och med sex cyklister i gruppen kalkylerade jag att jag skulle tjäna på att ligga kvar och bara behöva dra, lite över min kapacitet, 10 minuter ca en gång i timmen, istället för hela tiden.

Ja, sen rullade det på med ganska effektiva stopp vid stämplingarna, och det var riktiga stämplar vi fick denna gång 😀. Bigmollo productions hade köpt interneträttigheterna och var där och filmade med hela teamet. En gång fick vi cykla tillbaka och ta en omtagning för att jag inte trampade i takt med de andra.

SMHIs prognos infriades inte helt, så jag hade lite för lite på mig, och med mig, då jag på morgonen bestämde mig för att skippa en jacka, och väska. Turligen tog jag istället ett par armvärmare som satt på större delen av turen.

Jag är mycket glad att jag hängde på det trevliga teamet, och kunde med deras hjälp kapa ca 45 minuter på min tidigare 200-tid (ett solo-svartrejs av nya vårrundan, vilken landade på ca 8 timmar). Nu blev det slutstämpling 15:15, så 7:15 i tid, och då är det ca 1 mil extra jämfört med vårrundan 🥳

Edit: Ja, och som nämnts ovan i tråden, så lyckades vi inte klura ut var vi skulle skriva det beordrade datumet :rolleyes:

Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag slapp datumproblemet. Använde kortet till rökning nyss.
Har slarvat med min motion hela sommaren så det är väl inget att lipa om att turen gick åt hell.

Fick kukont i ena knät efter ca tio mil och längs den fantasifulla raksträckan mellan Hallstavik och Uppsala bestämde jag mej för att kasta in handduken.
Brast totalt mentalt längs den där rakan och i min ensamhet fattade jag inte varför jag startade överhuvudtaget? Jag hade ju ändå glömt min jacka, det skulle säkert börja regna snart och var det inte nåt tjall med cykeln…?
Jo just det bromsklossarna var slitna.

Trodde i min enfald att en 20milare var en korttur som sådana muskelknuttar som en annan betar av innan frukost?
Icke sa Nicke.
Åt en god hamburgare på nån grill i Uppsala och tog tåget hem.

Veckan får ägnas åt rehab så att jag kanske kan palla hela grusturen nästa helg.
Den rundan är min favorit.
20 mil är ju fortfarande ganska många meter..... Skit händer, bara att bryta ihop och komma igen.

NotReallyGunde

Aktiv medlem

Skrev det sen mitt på kortet. Får säkert skäll för det😃 Kom på hemma att man nog ska skriva datumet intill stämplingarna. Eller?Visa bilaga 512178
Visa bilaga 512179
@dlridings vilka tjusiga kort. Är det ngt jag missat?

Schlocum

Aktiv medlem
Tack för en fin runda igår!
Lyckades få med ett kort i alla fall. På väg in i morgondimman mot Brottby.
Sen väntar man ju med spänning på den där cykelinfluencerns senaste mästerverk.

Bilagor

• BAB9D614-1845-4819-99A4-8D52034C5792.jpeg
    BAB9D614-1845-4819-99A4-8D52034C5792.jpeg
    754.5 KB · Besök: 25

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer