[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2021-11-06

Pling

Medlem
Det är väl snarast jag som ropar ”lucka” ut i tomma intet.
Nästa fråga är var det serveras Gustaf Adolfbakelser? I Alunda? Deras Napoleonbakelser är ju bra.

GoranS

Aktiv medlem
How many people rode this last time? It looks like the weather will be fine on Saturday.
I’d say the number of participants is highly dependent on the weather. Therefore, without knowing what the weather was like the last time, it doesn’t say much regarding how many will show up on Saturday. That said, the Uppsala brevets typically don’t have the highest participation among the Randonneur Stockholm events and November is not the best month for brevets. On the other hand, if the weather is nice I wouldn’t be shocked if 5-10 people show up,

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
Det finns väl ett par sunkhak där i närheten av CircleK? Inget område jag frekventerar dock så svårt rekommendera nåt.

Pling

Medlem
Jag är mest oroad över att Österby hembageri har stängt röda dagar. Ska man varken få Gustav Adolf -bakelse eller deras toscabulle?
Öl - Palermo på Sysslomansgatan har aldrig varit fina i kanten så där kan nog svettiga cyklister skåla och känna sig bekväma.

uandt

Aktiv medlem
Jag har käkat pizza därifrån men kommer ihåg att jag lite strategiskt sprang över till gottisbutiken för att köpa folköl för att slippa vara där längre än vad som behövdes när jag var där senast för nästan 10 år sen. Kanske bättre nu men jag föredrar nog folköl på pendeln om det ska vara så...

ooms

Aktiv medlem
Har Palermo fått tillbaka tillståndet? De blev väl av med det efter omfattande skattefiffel.

edit: svarar mig själv, ja sedan ett drygt år tillbaka.

GoranS

Aktiv medlem
Ingen gigantisk värme men mkt sol ser det ut att bli i Uppsala på lördag om man ska tro klart.se:

1635889971278.png

nieves

Aktiv medlem
Precis, ta familjen och dra till Hållnäs! Kul för precis alla, stora som små. Finns massor att göra där och man kan lätt fördriva en dag eller två i november. Och så får man se svettiga och skitiga randonneurer, wow liksom!
Man kan spela randobingo. Några bra "rutor" på brickan.....skivbromsar, klubbtröja, aviga bibs, knähöga strumpor, bara ben osv..

Ilritorno

Aktiv medlem
Om du inte går på vid Centralen och av vid Arlanda är det lugnt (får nog inte heller ha cykel vid Odenplan, men lite inkonsekvent information där)

nisseson

Aktiv medlem

ooms

Aktiv medlem
Tänk också på att om du har ”vanligt” SL månadskort behöver du en tilläggsbiljett för sträckan Arlanda-Uppsala. Och ja, kontroller förekommer ganska ofta.
Köper du enkelbiljett ska det gå att köpa biljett som gäller hela vägen.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Precis, ta familjen och dra till Hållnäs! Kul för precis alla, stora som små. Finns massor att göra där och man kan lätt fördriva en dag eller två i november. Och så får man se svettiga och skitiga randonneurer, wow liksom!
mmm nu var det lite mer handfasta saker som att få färdig på framsidan, få undan lite saker inför vintern å annat skoj

uandt

Aktiv medlem
Å fredag är väl halvdag för de flesta så det finns kanske både tid för vinterprepp för fyrhjulingen och rastning av tvåhjulig dito? Fruns släkt kommer hursomhelst på besök så där rök just alla anledningar att inte anmäla sig. Så jag gjorde det

a.svensson

Aktiv medlem
Ska inte cykla själv men vill bara uppmärksamma folk på att en grusväg ingår i loppet, en väg som lär vara kladdig med tanke på vädret just nu.
Kan inte se att det påpekas någonstans.

Peth

Aktiv medlem
Ska inte cykla själv men vill bara uppmärksamma folk på att en grusväg ingår i loppet, en väg som lär vara kladdig med tanke på vädret just nu.
Kan inte se att det påpekas någonstans.
Det har varit ok tidigare år att ta en alternativ väg som går på asfalt. Ett par kilometer längre, men inte lika kladdigt.

kontrapunkt

Aktiv medlem
Ja, det är helt OK (som vanligt) att åka ut på väg 288 om man vill. Och att ta asfalts-omväg genom Vattholma.

Observera dock att rutten på hösten går över Jobsby - men vägen på bilden är en del av det grusfria alternativet. Vi passerar alltså inte Alunda på höst-versionen av Uppsala 200 km.

Grimpeur

Aktiv medlem
Vi Sörmlänningar funderar på vädret norröver. Jag såg att det var klart väder i Uppsala och risk för nattfrost i Uppsala och att rutten går norröver. Tar man tåget ifrån Sötälje 07:00 så kan man hinna. Lite tufft men går nog att förankra hos frun. Men att gå upp i grisottan för att få uppleva dubbpremiär låter svårsålt likaså att riskera klotning. Jag undrar sålunda vad som tros om halka längs rutten? Det kliar dock bra i benen och Uppsalabreveterna brukar vara fullkomligt underbara så man är bra sugen att komma till start.

SvenC

Aktiv medlem
Sannolikheten för frosthalka är nog ganska liten. Marktempen ligger på ca 8 grader i dag. Det brukar vara varmare närmare kusten så här års.
1635964187860.png

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer