[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2022-05-14

Kashedian

Aktiv medlem
Ser att det är två anmälda nu. Är ni rutinerade eller ska ni ta det lite lugnare?

Har ett event i Stockholm samma dag 19.00 och vill hinna åka hem och duscha innan. Vore tråkigt om man behövde köra solo.

GoranS

Aktiv medlem
Vad jag kan se har den ena inte cyklat något brevet de senaste fem åren i alla fall, d.v.s. helt okänt vilken fart personen håller. Den andra personen cyklar en del lopp men förefaller inte vara någon snabbcyklare.

Låter som du med start kl 9 i så fall inte får hålla på så mkt längre än åtta timmar om du tänkt åka tåg+inte bor så illa till i förhållande till pendeltågsstationer.

Kan tänka mig att det tillkommer startande under veckan, i synnerhet om vädret verkar lovande.

Kashedian

Aktiv medlem
Vad jag kan se har den ena inte cyklat något brevet de senaste fem åren i alla fall, d.v.s. helt okänt vilken fart personen håller. Den andra personen cyklar en del lopp men förefaller inte vara någon snabbcyklare.

Låter som du med start kl 9 i så fall inte får hålla på så mkt längre än åtta timmar om du tänkt åka tåg+inte bor så illa till i förhållande till pendeltågsstationer.

Kan tänka mig att det tillkommer startande under veckan, i synnerhet om vädret verkar lovande.
Tänkte mig 8-8.5 timmar inkl stopp. Bor ganska nära pendeln som du säger.

När är sista dagen att anmäla sig?

Mange.

Aktiv medlem
Kul med några fler startande.
Jag tänkte ev cykla från Stockholm, om någon fler kommer göra det kan vi mötas upp i stäket eller Väsby.

SvenC

Aktiv medlem
Håll er borta från Vaksalatorg, det är någon Dansk som ska tända en brasa där på lördag..

GoranS

Aktiv medlem
Hej

Jag försökte anmäla i sen kväll/natt. Men det gick inget vidare, ingen retur mail.
Har du inte fått något returmejl är du dessvärre inte anmäld. Här är en länk till där det lyckades efter att en person först haft problem. Trixet verkar alltså, som jag förstår det, vara att inte använda tab-funktionen. Du kan kanske testa det sättet.

GoranS

Aktiv medlem
Denna lilla bit har i alla fall tidigare varit grus. Dock inga som helst problem med 25 mm däck. Har dessutom för mig att det finns en godkänd alternativ sträckning med att åka ut till 288:an och åka en kort bit på denna innan man tar av och återansluter till huvudrutten.
1652353644342.png

nagge

Aktiv medlem
Underlaget på den sträckan varierar väldigt mycket beroende på om de lagt på nytt grus nyligen eller inte. Cyklade där för någon vecka sedan och då var det ganska tråkigt vasst grus, så är 288an ett godkänt alternativ tar jag den alla dagar i veckan.

GoranS

Aktiv medlem
Underlaget på den sträckan varierar väldigt mycket beroende på om de lagt på nytt grus nyligen eller inte. Cyklade där för någon vecka sedan och då var det ganska tråkigt vasst grus, så är 288an ett godkänt alternativ tar jag den alla dagar i veckan.
Jag utgår från att arrangören tar en sväng i kväll och cyklar till underlaget om det inte är ordentligt tillkört.

Peth

Aktiv medlem
Det blir bilen till och från. Måste hem till rajraj på kvällen. Du får hålla tempot uppe på rundan så ligger jag i suget :-)
Om du struntar i bilen så har du ju möjligheten att påbörja rajraj:et redan efter Örbyhus typ. En sexpack folköl från Ica kommer ju bli fantastisk sportdryck den sista biten. Osså påfyllning i Uppsala då inför hemfärden.

ooms

Aktiv medlem
Om du struntar i bilen så har du ju möjligheten att påbörja rajraj:et redan efter Örbyhus typ. En sexpack folköl från Ica kommer ju bli fantastisk sportdryck den sista biten. Osså påfyllning i Uppsala då inför hemfärden.
Varför vänta till Örbyhus? Värdshuset i Lövstabruk har ju fullständiga rättigheter!

GoranS

Aktiv medlem
Låter som vi får fundera på att inte bara kräva stämpling vid kontrollerna utan även införa obligatoriskt blåsande i alkomätare. Fyllecykling är inte ok då trafikregler ska följas på loppen.

Peth

Aktiv medlem
Låter som vi får fundera på att inte bara kräva stämpling vid kontrollerna utan även införa obligatoriskt blåsande i alkomätare. Fyllecykling är inte ok då trafikregler ska följas på loppen.
Finns inga gränser för promillehalt i blodet när man cyklar, men det är ändå klart olämpligt att vara berusad när man randocyklar. Och (grov) vårdslöshet i trafik gäller alla trafikanter (om jag inte minns fel).

GoranS

Aktiv medlem
Finns inga gränser för promillehalt i blodet när man cyklar, men det är ändå klart olämpligt att vara berusad när man randocyklar. Och (grov) vårdslöshet i trafik gäller alla trafikanter (om jag inte minns fel).
Dessutom finns denna regel:

Fordon får inte föras av den som på grund av sjukdom, uttröttning, påverkan av alkohol, andra stimulerande eller bedövande ämnen eller av andra skäl inte kan föra fordonet på ett betryggande sätt.

ooms

Aktiv medlem
Typiskt sett är det väl så att så länge det inte händer nåt så är det ok, men orsakar man en olycka eller på annat sätt cyklar vårdslöst så åker man dit.

kontrapunkt

Aktiv medlem
Finns det kvar några infartsparkeringar? Har för mig det fanns en i Gnista tidigare.
Ja, den verkar finnas kvar (och på sidan i sig står att även bilar kan parkeras, avgiftsfritt):

kontrapunkt

Aktiv medlem
Sällskapet var på fel café - vi har utdelning av brevetkort på Café Linné (Konstantina), som skymtar genom fönstren på bilden. Lätt hänt! Men alla verkar ha hittat till rätt plats, och rullar sen kl 9:00.

ooms

Aktiv medlem
Hehe, de båda Café Linné mitt emot varandra har gett upphov till många missförstånd genom åren.

Peth

Aktiv medlem
Va? Kör de varvet baklänges? De startar väl ut på Vaksalagatan, korsar E4, sedan via Svia, Norrhällby, Gråmunkehöga och norrut, om jag tolkar gpx-spåret rätt.
Det var nog några andra som gled över 55:an. För de ska inte den vägen på utvägen. Den runda som går till Hållnäs går däremot över 55:an både på ut- och omvägen, men den rundan kör de inte idag.

Topp