Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2022-05-14
Tänkte mig 8-8.5 timmar inkl stopp. Bor ganska nära pendeln som du säger.Vad jag kan se har den ena inte cyklat något brevet de senaste fem åren i alla fall, d.v.s. helt okänt vilken fart personen håller. Den andra personen cyklar en del lopp men förefaller inte vara någon snabbcyklare.
Låter som du med start kl 9 i så fall inte får hålla på så mkt längre än åtta timmar om du tänkt åka tåg+inte bor så illa till i förhållande till pendeltågsstationer.
Kan tänka mig att det tillkommer startande under veckan, i synnerhet om vädret verkar lovande.
Generell regel är att anmälan stänger 48 timmar innan start. I detta fall alltså kl 9.00 på torsdag morgon.Tänkte mig 8-8.5 timmar inkl stopp. Bor ganska nära pendeln som du säger.
När är sista dagen att anmäla sig?
Det var det som övertygade mig.Tretton anmälda nu. SMHI säger just nu 17 grader och en hel del sol i Uppsala på em på lördag.
Om man håller sig på avstånd från elden kan väl inget hända?Håll er borta från Vaksalatorg, det är någon Dansk som ska tända en brasa där på lördag..
Har du inte fått något returmejl är du dessvärre inte anmäld. Här är en länk till där det lyckades efter att en person först haft problem. Trixet verkar alltså, som jag förstår det, vara att inte använda tab-funktionen. Du kan kanske testa det sättet.Hej
Jag försökte anmäla i sen kväll/natt. Men det gick inget vidare, ingen retur mail.
Den vägen är inga problem att cykla på. Fin och slät grusväg.Ja, det är helt OK åka ut på 2+1-väg 288 (den i gult) om man av någon anledning vill. Men grusvägen brukar vara fin - jag har kört där ofta med 23 mm GP4k.
Jag utgår från att arrangören tar en sväng i kväll och cyklar till underlaget om det inte är ordentligt tillkört.Underlaget på den sträckan varierar väldigt mycket beroende på om de lagt på nytt grus nyligen eller inte. Cyklade där för någon vecka sedan och då var det ganska tråkigt vasst grus, så är 288an ett godkänt alternativ tar jag den alla dagar i veckan.
Det blir bilen till och från. Måste hem till rajraj på kvällen. Du får hålla tempot uppe på rundan så ligger jag i suget :-)20 anmälda nu, vad kul!
Frågar igen, är den någon från 08 som cyklar till start som vill ha sällskap?
@Schlocum kanske
Om du struntar i bilen så har du ju möjligheten att påbörja rajraj:et redan efter Örbyhus typ. En sexpack folköl från Ica kommer ju bli fantastisk sportdryck den sista biten. Osså påfyllning i Uppsala då inför hemfärden.Det blir bilen till och från. Måste hem till rajraj på kvällen. Du får hålla tempot uppe på rundan så ligger jag i suget :-)
Varför vänta till Örbyhus? Värdshuset i Lövstabruk har ju fullständiga rättigheter!Om du struntar i bilen så har du ju möjligheten att påbörja rajraj:et redan efter Örbyhus typ. En sexpack folköl från Ica kommer ju bli fantastisk sportdryck den sista biten. Osså påfyllning i Uppsala då inför hemfärden.
Finns inga gränser för promillehalt i blodet när man cyklar, men det är ändå klart olämpligt att vara berusad när man randocyklar. Och (grov) vårdslöshet i trafik gäller alla trafikanter (om jag inte minns fel).Låter som vi får fundera på att inte bara kräva stämpling vid kontrollerna utan även införa obligatoriskt blåsande i alkomätare. Fyllecykling är inte ok då trafikregler ska följas på loppen.
Dessutom finns denna regel:Finns inga gränser för promillehalt i blodet när man cyklar, men det är ändå klart olämpligt att vara berusad när man randocyklar. Och (grov) vårdslöshet i trafik gäller alla trafikanter (om jag inte minns fel).
Typiskt sett är det väl så att så länge det inte händer nåt så är det ok, men orsakar man en olycka eller på annat sätt cyklar vårdslöst så åker man dit.Finns inga gränser för promillehalt i blodet när man cyklar, men det är ändå klart olämpligt att vara berusad när man randocyklar. Och (grov) vårdslöshet i trafik gäller alla trafikanter (om jag inte minns fel).
Ja, den verkar finnas kvar (och på sidan i sig står att även bilar kan parkeras, avgiftsfritt):Finns det kvar några infartsparkeringar? Har för mig det fanns en i Gnista tidigare.
Trist, men hälsan går först!Vaknade lite mer förkyld än jag tror är bra att cykla med. Synd, hade verkligen velat kör denna..
God tur ni som cyklar idag!
Va? Kör de varvet baklänges? De startar väl ut på Vaksalagatan, korsar E4, sedan via Svia, Norrhällby, Gråmunkehöga och norrut, om jag tolkar gpx-spåret rätt.Såg er precis glida över 55an, god cykling idag ✌️
Det var nog några andra som gled över 55:an. För de ska inte den vägen på utvägen. Den runda som går till Hållnäs går däremot över 55:an både på ut- och omvägen, men den rundan kör de inte idag.Va? Kör de varvet baklänges? De startar väl ut på Vaksalagatan, korsar E4, sedan via Svia, Norrhällby, Gråmunkehöga och norrut, om jag tolkar gpx-spåret rätt.