[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2022-05-14

Schlocum

Aktiv medlem
D6B45CB2-36BF-4C3E-A8AA-18304D615C3D.jpeg

Finfika i Lövstabruk 😃

Cantacx

Medlem
Fel av mig isf, hade inte så bra koll på rutten. Tog det för givet när man såg ett stadigt gäng som svängde över 55🤦‍♂️

Schlocum

Aktiv medlem
Stämplade och klara 15:17. Stort tack till fartfantomerna Patrik och Jonathan. De var galet starka och gjorde magiska förningar.
Hade lilla döden efter Örbyhus då de fick släpa mig några mil. Återuppstod ngn mil från Uppsala och kunde bidra lite igen.
Riktigt fin runda! 😃
Nu är det bara att åka hem och invänta krampen 😬

Bilagor

• 6BC5CCB5-1667-4122-940D-5871FDD0268A.jpeg
    6BC5CCB5-1667-4122-940D-5871FDD0268A.jpeg
    677 KB · Besök: 38

GoranS

Aktiv medlem
Stämplade och klara 15:17. Stort tack till fartfantomerna Patrik och Jonathan. De var galet starka och gjorde magiska förningar.
Hade lilla döden efter Örbyhus då de fick släpa mig några mil. Återuppstod ngn mil från Uppsala och kunde bidra lite igen.
Riktigt fin runda! 😃
Låter som den snabbaste 20-milaren från Uppsala med ordentlig marginal.

nagge

Aktiv medlem
Riktigt fin runda! 😃

Tack själv, en riktigt härlig runda trots regn här och där!
/Jonathan

Kashedian

Aktiv medlem
Vad skönt! Det är ju helt okej! Tror du kommer att somna ovaggad i kväll! Hur mår ryggen nu?
Hyfsat. Tog ditt tips och stannade var 10e km för att sträcka på ryggen. Funkar bra!

Hade det inte varit för ryggen så hade jag orkat cykla 20 mil till. Men men. Nu tar batteriet slut, en utförligare rapport kommer ikväll!

Peth

Aktiv medlem
När du skriver det så verkar det bekant. Har inte cyklat något brevet sedan innan pandemin så minnet är lite dimmigt och jag tror att det gjordes om ungefär i den vevan.
Sedan några år tillbaka så har den för signatur anvisade platsen på kortet tagits bort. Men, tydligen ska kortet signeras i alla fall, och Randonneurs Sverige kommer att göra stickkontroller. Jag kan tycka att om man tar bort signaturplatsen så kan man inte heller kräva att kortet signeras.

Bengt-re

Aktiv medlem
Hyfsat. Tog ditt tips och stannade var 10e km för att sträcka på ryggen. Funkar bra!

Hade det inte varit för ryggen så hade jag orkat cykla 20 mil till. Men men. Nu tar batteriet slut, en utförligare rapport kommer ikväll!
Nu är du värd något gott i kväll och om det passar dig: en blågul ESC seger!

Bengt-re

Aktiv medlem
När du skriver det så verkar det bekant. Har inte cyklat något brevet sedan innan pandemin så minnet är lite dimmigt och jag tror att det gjordes om ungefär i den vevan.

Vi är fan gubbar... på min tid tjötade Bengt hela tiden om att rundan var fail om man inte signade korten. Inte hans ord dock, han uttryckte det bättre....

GoranS

Aktiv medlem
Sedan några år tillbaka så har den för signatur anvisade platsen på kortet tagits bort. Men, tydligen ska kortet signeras i alla fall, och Randonneurs Sverige kommer att göra stickkontroller. Jag kan tycka att om man tar bort signaturplatsen så kan man inte heller kräva att kortet signeras.
Briljant! Låter som ett typexempel på olämpligt användargränssnitt.

Kashedian

Aktiv medlem
Utförlig rapport

Hängde med snabbklungan fram till Åkerby, innan Alin stannade för kisspaus och jag sänkte farten pga att ryggen sa ifrån av att sitta i bock.

Allt rullar på till grusvägen (500m) innan Alunda där jag fick den första punkan. Gick ganska fort som tur och snart rullade jag igen.

Väl i Alunda gick jag in på ICA för att stämpla och köpa vatten och bananer. Utanför ser jag att Alin hade cyklat ikapp mig och har 6-7 andra i sällskap. De gick till konditoriet och jag kände mig tvungen att göra sällskap.

10 minuters fika blev det innan en klunga på 8 pers gav sig ut. Efter ca 5 kilometer separerades vi till två grupper. Jag hände på den snabba tillsammans med 4 starka cyklister inkl den enda damen i sällskapet (Lisa?). Allt rullade på bra till Håkansbo där jag fick väldigt ont i ryggen och var tvungen att stanna för paus.

Efter en kvarts vila längst en trädstam cyklade jag ikapp gänget och träffade på de vid Lövstabruk där jag b.la fick en Alvedon av Lisa (tack!). Tyvärr var det fullt på caféet och jag fick käka morotskaka och cola ute i kylan.

Strax innan jag begav mig kom den tyska herren med randocykel som säkert väger 16kg, men han ville ta det lungt så jag fortsatte själv mot Örbyhus.

I Örbyhus beställde jag pizza och i väntan på den dök Strael-mannen och hans superlånga polare tillsammans med tysken. Dock valde den sistnämda att käka på ICA och kunde därför bege sig fortare mot Uppsala utan oss, medans vi väntade på maten.

Det blev en lång paus i Örbyhus (1h?) innan jag och sällskapet gav oss vidare mot Uppsala. Jag valde dock att lämna de och fortsätta solo mot Uppsala i lite fortare takt.. det blev inte jättefort ändå till slut.

Trevlig bana. Jag cyklar gärna den igen under lite torrare förhållanden och med bättre rygg.

Senast ändrad:

Peth

Aktiv medlem
Utförlig rapport

Hängde med snabbklungan fram till Åkerby, innan Alin stannade för kisspaus och jag sänkte farten pga att ryggen sa ifrån av att sitta i bock.

Allt rullar på till grusvägen (500m) innan Alunda där jag fick den första punkan. Gick ganska fort som tur och snart rullade jag igen.

Väl i Alunda gick jag in på ICA för att stämpla och köpa vatten och bananer. Utanför ser jag att Alin hade cyklat ikapp mig och har 6-7 andra i sällskap. De gick till konditoriet och jag kände mig tvungen att köra sällskap.

10 minuters fika blev det innan en klunga på 8 pers gav sig ut. Efter ca 5 kilometer separerades vi till två grupper. Jag hände på den snabba tillsammans med 4 starka cyklister inkl den enda damen i sällskapet (Lisa?). Allt rullade på bra till Håkansdo där jag fick väldigt ont i ryggen och var tvungen att stanna för paus.

Efter en kvarts vila längst en trädstam cyklade jag ikapp gänget och träffade på de vid Lövstabruk där jag b.la fick en Alvedon av Lisa (tack!). Tyvärr var det fullt på caféet och jag fick käka morotskaka och cola ute i kylan.

Strax innan jag begav mig kom den tyska herren med randocykel som säkert väger 16kg, men han ville ta det lungt så jag fortsatte själv mot Örbyhus.

I Örbyhus beställde jag pizza och i väntan på den dök Strael-mannen och hans superlånga polare tillsammans med tysken. Dock valde den sistnämda att käka på ICA och kunde därför bege sig fortare mot Uppsala utan oss, medans vi väntade på maten.

Det blev en lång paus i Örbyhus (1h?) innan jag och sällskapet gav oss vidare mot Uppsala. Jag valde dock att lämna de och fortsätta solo mot Uppsala i lite fortare takt.. det blev inte jättefort ändå till slut.

Trevlig bana. Jag cyklar gärna den igen under lite torrare förhållanden och med bättre rygg.
Strael-mannen = @Oooh

mkallstrom

Aktiv medlem
Det här kan vara bra att förtydliga vid start, tror väldigt få i grupperna jag har cyklat med i år har signerat korten.

tjolahopp

Medlem
jag kom in sist i mål, och cyklade ensam hela turen, Det var lite regn då och då. Bara korta stopp vid kontrollerna. Avslutade med en fika på Cafe Carl von Linne som kafet heter?. Med två andra gentlemän.
Det är vägar som man har cyklat mycket på då man är uppvuxen i Tensta. (inte i Sthlm). Och jag har bott i Ua i stort sett mitt hela liv.

Efter dusch så blev en Luefsta pilsner.

GoranS

Aktiv medlem
Hm, låter som detta med signeringens vara eller icke vara behöver redas ut. Är ju olyckligt om arrangörer på olika orter har olika uppfattningar i frågan.

bigmollo

Aktiv medlem
Det var väl själva stämplingarna som kommer kontrolleras, inte signaturen. Detta eftersom det har blivit vanligare med fotokontroller och att man signerar varandras kort pga coronarestriktionerna.

Peth

Aktiv medlem
Det var väl själva stämplingarna som kommer kontrolleras, inte signaturen. Detta eftersom det har blivit vanligare med fotokontroller och att man signerar varandras kort pga coronarestriktionerna.
Jag uppfattade det som att kortet ska vara korrekt ifyllt, och att även signaturen ska vara med. Jag kan dock ha förstått fel, eller helt enkelt inte varit tillräckligt närvarande på mötet – has been known to happen.

Mange.

Aktiv medlem
Jag uppfattade det som att kortet ska vara korrekt ifyllt, och att även signaturen ska vara med. Jag kan dock ha förstått fel, eller helt enkelt inte varit tillräckligt närvarande på mötet – has been known to happen.
Här finns inget att höra, scrolla vidare 🤫

dlridings

Aktiv medlem
Signering av kort.

Korten SKA signeras, enligt §12 i reglerna:

Article 12​

At the finish, the rider must sign his brevet card and return it to the event organizer. The brevet card will be returned to the rider after the brevet has been verified and a brevet number issued. In the event of the organizer losing a brevet card, no replacement to the rider will be made.

(Edit: emfas är ACP:s, inte min)

Reglerna hittar man här: https://www.audax-club-parisien.com/en/our-organizations/brm-world/#rules

Det är förstås olyckligt att det fältet har fallit bort från kortet, men jag brukar sätta "x" och ordet "Signatur" på kort jag delar ut (om jag kommer ihåg).

Man kan tycka detta är onödigt byråkrati, men jag anar varför det är så.

På förra årets jubileumslopp lämnade en cyklist in 2 kort. Kompisen hade bråttom hem och hade redan kört iväg, hette det.

Kompisen hade _väldigt_ bråttom, så bråttom att han inte körde sista par mil in till målet. Jag godkände inte loppet för honom.

Att signera kortet inför slutkontrollen är en liten försäkring om att det som står på kortet är sanningsenligt, vilket det också är, till 99,99%.

Och sedan är det så att många, många glömmer. Men det gör de inte om man markera på kortet, under totaltiden, med "Signatur".

Daniel
Regelnisse

Senast ändrad:

Steel is Real

Aktiv medlem
Jag har en låda hemma med både signerade och (1) osignerade kort. Alla stämplade & godkända av ACP. De senaste åren har iaf arrangörerna i Randonneur Sthlm sagt att korten ej längre behöver signeras därav är fältet borta från korten. Men @dlridings du verkar ju ha rätt här? Bra om den infon går ut till alla arrangörer.

De senaste två åren har inga kort kommit hem från RS lopp. Men jag tror mer det beror på en lågprioterad uppgift hos RS. Inte att alla osignerade lopp inte är godkända av ACP?

dlridings

Aktiv medlem
De senaste två åren har inga kort kommit hem från RS lopp. Men jag tror mer det beror på en lågprioterad uppgift hos RS. Inte att alla osignerade lopp inte är godkända av ACP?

Jag är ACP-representant i Sverige. Så jag har godkänt dina kort.

Nu ska du vara välvilligt inställd till RS som inte har skickat ut kort på två år. Jag vet att det är på gång (medaljerna också). Välvilligt ... för att jag också ligger efter vad gäller utskick för 2021 här på västkusten. Musten gick ur oss, inte bara Stockholm och Göteborg, utan även en och annan startort. Pandemin kanske gjorde sitt vad gäller pliktkänslan, vad vet jag.

Daniel

GoranS

Aktiv medlem
Jag har en låda hemma med både signerade och (1) osignerade kort. Alla stämplade & godkända av ACP. De senaste åren har iaf arrangörerna i Randonneur Sthlm sagt att korten ej längre behöver signeras därav är fältet borta från korten. Men @dlridings du verkar ju ha rätt här? Bra om den infon går ut till alla arrangörer.

Nej, det är inte p.g.a. av att de är underkända utan p.g.a. att vi i RS:s styrelse är dåliga människor. :sneaky:

Lite mer seriöst så finns det både bra och dåliga skäl till varför det dröjt. Som Daniel skriver, det är dock på gång. I den bästa av världar inträffar det före sommaren.

Bengt-re

Aktiv medlem
Nej, det är inte p.g.a. av att de är underkända utan p.g.a. att vi i RS:s styrelse är dåliga människor. :sneaky:

Lite mer seriöst så finns det både bra och dåliga skäl till varför det dröjt. Som Daniel skriver, det är dock på gång.
Dåliga gubbar är inte det sämsta! 😋

Om man gillar gubbar vill säga.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer