Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2023-03-25
Dom i Ua brukar aldrig var klara i tid, oftast par dagar innan start brukar gpx spåret dyka upp.Hello,
Is it already known the track for this randonée? Maybe the same we did last October?
Nu ligger spåret uppe.Dom i Ua brukar aldrig var klara i tid, oftast par dagar innan start brukar gpx spåret dyka upp.
Det går att bonka ordentligt på hemväg.Tätt mellan de två sista stämplingarna
Det är alternativa stämplingspunkter, den senare är Örbyhus golfrestaurang, tyvärr stängd så här års.Tätt mellan de två sista stämplingarna
Jag var banläggare i Ua under 2016 till 2017/18, framför allt till 200, 300 km. Min ambition var när kalendern spikades så skulle banorna vara klara. Men det grusades av olika anledningar, framförallt någon skulle peta, ändra lite för ofta. Vissa synpunkter var bra, men inte alla. Så det var ett skäl att jag slutade med det hela.Nu ligger spåret uppe.
Jag har inte riktigt koll, men skulle bli förvånad om det finns is/snö kvar på vägarna. Jag kommer köra dubbfritt.
Får skylla på SMHIFrån odubbad racer till DNS mindre än 18h. Inte illa.
🐥Av någon anledning så kom jag just på att jag har massor med saker som jag måste göra i morgon. Så jag måste tyvärr ställa in morgonens runda, och den som skulle bli så trevlig i vårvädret 😉 Lycka till ni som kör.
15 anmälda i alla fall. Misstänker dock att vädret drog ner antalet som startade ganska drastiskt.Va det nån som startade?
Starkt jobbat, det krävdes pannben i dag.Det gick. Det var kärvt mellan första och tredje stämplingen. Resten var en promenad i parken
Förstår att skärmarna måste varit ett hinder - jädrar vad snön/isen satte sig på allt som var exponerat! Stark att även ni tog er hem. När kom ni tillbaka till Uppsala?Sträckan mellan Österbybruk och 76:an var inte kul. Oplogad och spårig. I det mycket märkliga vädret hade jag även stora problem med att mina stänkskärmar sattes igen av is. Inte ens med ganska grovt våld gick det att få hjulen att snurra. Och inga vettiga verktyg att hacka med hade vi heller. Kändes ganska hopplöst ett tag. Men vi tog oss till Skärplinge och där stal jag helt fräckt en bordskniv på pizzerian. Gick betydligt bättre på plogade väg till Örbyhus med vinden i ryggen. Efter en kortfika på, ännu en pizzeria gick mina hjul inte runt längre. Bara att slita bort båda hjulen och börja hacka med kniven. Kom på att om jag knackade på skärmkanten så lossnade all is. Jag kände mig mig som en befriad man när jag rullade vidare söderut. Nu var det betydligt kallare och vägarna var ordentligt tillfrusna och torra och resten av rundan gick problemfritt.
Jag kom ganska precis kl 22. Pierre en halvtimme innan. Jag ville inte att han skulle riskera att missa maxtiden om mitt strul skulle fortsätta så jag sa åt honom att lämna mig mellan Skärplinge och Örbyhus.Förstår att skärmarna måste varit ett hinder - jädrar vad snön/isen satte sig på allt som var exponerat! Stark att även ni tog er hem. När kom ni tillbaka till Uppsala?
/Per