[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2023-03-25

OlleJ

Medlem
Nu ligger spåret uppe.
Jag var banläggare i Ua under 2016 till 2017/18, framför allt till 200, 300 km. Min ambition var när kalendern spikades så skulle banorna vara klara. Men det grusades av olika anledningar, framförallt någon skulle peta, ändra lite för ofta. Vissa synpunkter var bra, men inte alla. Så det var ett skäl att jag slutade med det hela.

SvenC

Aktiv medlem
Det ser ut att bli finväder på lördag.

1679398529604.png

Diogenes

Aktiv medlem
Någon som har koll på om vägarna är tillräckligt trafikerade för att det ska funka odubbat om väderprognosen håller?

SvenC

Aktiv medlem
Jag har inte riktigt koll, men skulle bli förvånad om det finns is/snö kvar på vägarna. Jag kommer köra dubbfritt.

Pierta

Ny medlem
Nu har jag gruvat mig tillräckligt, nu betalar jag in och cyklar, har man cyklat i regn/snö nollgradigt i minst 25 mil över Saltfjället skall man nog klara detta också! :-D

1888

Aktiv medlem
Jag har inte riktigt koll, men skulle bli förvånad om det finns is/snö kvar på vägarna. Jag kommer köra dubbfritt.

Kollade just SMHI:s prognos för Uppsala imorgon...
dom har nog inte samma uppfattning som dej 😊

Ni som kör får inte glömma att uppdatera oss soffcyklister.

1679667400799.png

SvenC

Aktiv medlem
Av någon anledning så kom jag just på att jag har massor med saker som jag måste göra i morgon. Så jag måste tyvärr ställa in morgonens runda, och den som skulle bli så trevlig i vårvädret 😉 Lycka till ni som kör.

RaulArco

Medlem
Hello,

I am sorry but I spent Tuesday and Wednesday with fever, still have symptons from the cold, and the forecast does not help my spirit to go for the commute + the 20mil ride tomorrow.
Therefore I prefer not to join finally.

Hope I can see some of you the following weekend in Barkarby. Best of luck tomorrow for all those brave randonneurs!

bsandborgh

Aktiv medlem
Sträckan mellan Österbybruk och 76:an var inte kul. Oplogad och spårig. I det mycket märkliga vädret hade jag även stora problem med att mina stänkskärmar sattes igen av is. Inte ens med ganska grovt våld gick det att få hjulen att snurra. Och inga vettiga verktyg att hacka med hade vi heller. Kändes ganska hopplöst ett tag. Men vi tog oss till Skärplinge och där stal jag helt fräckt en bordskniv på pizzerian. Gick betydligt bättre på plogade väg till Örbyhus med vinden i ryggen. Efter en kortfika på, ännu en pizzeria gick mina hjul inte runt längre. Bara att slita bort båda hjulen och börja hacka med kniven. Kom på att om jag knackade på skärmkanten så lossnade all is. Jag kände mig mig som en befriad man när jag rullade vidare söderut. Nu var det betydligt kallare och vägarna var ordentligt tillfrusna och torra och resten av rundan gick problemfritt.

cykelperra

Ny medlem
Sträckan mellan Österbybruk och 76:an var inte kul. Oplogad och spårig. I det mycket märkliga vädret hade jag även stora problem med att mina stänkskärmar sattes igen av is. Inte ens med ganska grovt våld gick det att få hjulen att snurra. Och inga vettiga verktyg att hacka med hade vi heller. Kändes ganska hopplöst ett tag. Men vi tog oss till Skärplinge och där stal jag helt fräckt en bordskniv på pizzerian. Gick betydligt bättre på plogade väg till Örbyhus med vinden i ryggen. Efter en kortfika på, ännu en pizzeria gick mina hjul inte runt längre. Bara att slita bort båda hjulen och börja hacka med kniven. Kom på att om jag knackade på skärmkanten så lossnade all is. Jag kände mig mig som en befriad man när jag rullade vidare söderut. Nu var det betydligt kallare och vägarna var ordentligt tillfrusna och torra och resten av rundan gick problemfritt.
Förstår att skärmarna måste varit ett hinder - jädrar vad snön/isen satte sig på allt som var exponerat! Stark att även ni tog er hem. När kom ni tillbaka till Uppsala?

/Per

bsandborgh

Aktiv medlem
Förstår att skärmarna måste varit ett hinder - jädrar vad snön/isen satte sig på allt som var exponerat! Stark att även ni tog er hem. När kom ni tillbaka till Uppsala?

/Per
Jag kom ganska precis kl 22. Pierre en halvtimme innan. Jag ville inte att han skulle riskera att missa maxtiden om mitt strul skulle fortsätta så jag sa åt honom att lämna mig mellan Skärplinge och Örbyhus.

Topp