[Kalender] Randonnée 300 km - Barkarby 2022-06-11

Mange.

Aktiv medlem
Ny chans att få ett jubilumskort! detta blir skoj.
Är det samma med denna som med 20milaren , att det finns begränsat med medaljer?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Spänningen tätnar, väntan är olidlig. Rundan kan inte vara annat än extraordinär. Vyer, bilfria vägar, kakbuffeer och stenugnsbakad pizza. Belgisk öl vid ankomst. Känn ingen press nu.

tjolahopp

Aktiv medlem
Ett tips är att ta vägen över Husby Ärlinghundra kyrka istället för Gamla Stockholms vägen, och man kommer fram vid Odensala kyrka.
@mange, det borde din far känna till denna snutt.

Vid Funbo Kyrka finns en liten grusväg, om man åker korsar Almunge vägen, sedan håller vänster som har man kyrkan på vänster hand. Några hundra m, man kommer ut på banan vid kyrkan.

I Storvreta torskade jag för trimmad moppe.
Det är nästan i mina hemma trakter, så nu måste man väl cykla denna.

Kashedian

Aktiv medlem
Anmäld, dels fin rutt och sen goda chanser att synas i den coolaste klubben för inbördes beundran (aka Bigmollos YouTubekanal).

ooms

Aktiv medlem
Åh, Col de Pottåkern är med, beroende på vilken riktning rundan körs. Många fina vägar fr mina standardrundor används.

Nixpix

Medlem
När jag först såg GPS-rutten så fnissade jag för att jag tyckte det var väldigt fantasifullt att tänka att det skulle se ut som Afrika. Men vid närmare efterforskning är jag sjukt imponerad över hur nära det är!

tourdeafrica.png

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Ett tips är att ta vägen över Husby Ärlinghundra kyrka istället för Gamla Stockholms vägen, och man kommer fram vid Odensala kyrka.
@mange, det borde din far känna till denna snutt.

Vid Funbo Kyrka finns en liten grusväg, om man åker korsar Almunge vägen, sedan håller vänster som har man kyrkan på vänster hand. Några hundra m, man kommer ut på banan vid kyrkan.

I Storvreta torskade jag för trimmad moppe.
typ så
1653326319522.png

Det är nästan i mina hemma trakter, så nu måste man väl cykla denna.
Fast vi kommer in från norr men du menar såhär?
1653326235191.png

glitch

Aktiv medlem
Då den nämndes, har någon Vamos a la Öregrund gpx filen får hen gärna skicka mig pm :)

GoranS

Aktiv medlem
Yes, då får ni Col de Pottåkern från rätt håll!
Dalkarlsguppet eller vad den heter, kan slänga sig i väggen!
Kan ju bli lite jobbigt när man kommer så ut på bonnvischan att det inte finns vägar utan rutten får dras genom en åker med gamla pottor. Vi får väl rekommendera deltagarna fatbike.

ooms

Aktiv medlem
Kan ju bli lite jobbigt när man kommer så ut på bonnvischan att det inte finns vägar utan rutten får dras genom en åker med gamla pottor. Vi får väl rekommendera deltagarna fatbike.
Nu ska du inte göra dig lustig över Col de Pottåkern som använts som utslagsgivande stigning i sveriges enda UCI-klassade etapplopp! Jag vill minnas det sprack av ganska bra där!

GoranS

Aktiv medlem
Inte så konstigt att det sprack av om de skickade ut klungan i en åker med pottor. Tror inte de hade väntat sig det. Var det någon som försökt få till en pavéväg men drabbats av rejäl felstavning och fått en pottåker istället?

tjolahopp

Aktiv medlem
Denna väg är smal och men trevlig. Från Odensala kyrka till Måbyleden.
Audax Sthlm cyklade den ganska ofta, fast mot Knivsta.

Fast vi kommer in från norr men du menar såhär?
Visa bilaga 557065
Det stämmer, det är en fin liten bro, där man har stannat och fotat cyklarna genom åren. Detta är gamla cykelvägar för mig.
Även runt Sala, Heby, Bälinge, Storvreta, Marielund, Lagga osv

Jag missade att kolla vilket håll man skulle cykla.

Mange.

Aktiv medlem
märsta.jpg

Ja, vägen förbi kyrkan är en riktigt fin snutt, men det är stökigt runt märsta och arlanda golf. vet inte om det finns bättre vägar runt måbyleden, brobyvägen? eller mot starmossen och söder mot skoby.

Kashedian

Aktiv medlem
Visa bilaga 557133
Ja, vägen förbi kyrkan är en riktigt fin snutt, men det är stökigt runt märsta och arlanda golf. vet inte om det finns bättre vägar runt måbyleden, brobyvägen? eller mot starmossen och söder mot skoby.
Vägen genom Märsta station mot Knivsta (Västra Bangatan) är bra också, förutom att man måste passera 500m av stadstrafik.

Mange.

Aktiv medlem
Yes, då får ni Col de Pottåkern från rätt håll!
Dalkarlsguppet eller vad den heter, kan slänga sig i väggen!

Dalkarlsbacken är alltid värst! Det finns längre och brantare backar, men inget slår Dalkarlsbacken!

Skämt och sido, den är ju fin.

Även sista backen för rutten, Runby kyrka svider fint efter 29mil

GoranS

Aktiv medlem
Jag rekade den idag, lite småsaker som ska rättas till, annars är den riktigt bra.
Den har lite av allt.
Sportgruset var prima, Knappt några hål eller brakebumps!
Visa bilaga 558289
Får väl rekrytera lite av landsbygdens motorburna ungdom för att riva upp vägen så det inte blir alltför salsgolvsartat.

Steel is Real

Aktiv medlem
Stämmer det att det är 19,8km grus? Så säger Komoot iaf när man exporterar rutten enligt vitmarkerad slinga i kartan? Kan vara läge att lämna 23:orna hemma i så fall😃
00EDF2C3-2043-429A-98F4-3CA29143E6DC.png

Marcusorca

Aktiv medlem
Det kan nog stämma, Gruset runt Sevalla brukar oftast vara helt okej för racer kör där lite då och då.

Skulle det var nyfixat och väldigt stenigt kan man slippa en bit grus genom att åka från Tortuna mot Tillberga svänga över Hedensberg till Sevalla

Senast ändrad:

Mange.

Aktiv medlem
Det är mer grus än så, saknas en snutt högst upp i mitten.
Men det var bra grus när jag provcyklade den.

Köp & Sälj

Topp