Peth
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 300 km - Barkarby 2022-06-11
Det kanske var extrapris, så passar på att köpa hem.Måste vara tufft där ute när en riktig randoräv laddar med dubbla bananer.
Det kanske var extrapris, så passar på att köpa hem.Måste vara tufft där ute när en riktig randoräv laddar med dubbla bananer.
Ni passerar Gårdsjö älgpark strax efter Heby där finns möjlighet till älgsafariRätt sugande kantvind men skönt djunhelavsnitt där man kunde se lejon elefanter giraffer och Bengt såg en järv. Sådan.är Tour de Afrika
Älgar i Afrika? Mycket ska man höra innan öronen trillar av.Ni passerar Gårdsjö älgpark strax efter Heby där finns möjlighet till älgsafari
Ser att ni behöver fylla på ordentligt efter att ha betvingat Col de Pottåkern!Knivsta
Älgar i Afrika? Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Precis och dessutom rett ut att det inte alls är en älg!
Hmm du menar Libyska kamelhorningar, vi såg en sådanNi passerar Gårdsjö älgpark strax efter Heby där finns möjlighet till älgsafari
Vad är väl ett brevet i Afrika? Det kan ju vara dödstrist och långtråkigt och ... alldeles, alldeles asjobbigt!Blev riktigt jobbigt, men börjar känna mig levande igen efter lite mat.
Hård körning ut från Barkarby, speciellt i backarna. Försökte övertyga Erik om att det var klokt att släppa, men han tyckte att det var bättre att köra slut på sig först.
Sen rullade det på i hög fart. Roligt med dom längre grussträckorna, att grus blir något som är en del av rundan och inte bara någon kort snutt som ska passeras. På den sista med ordentlig tvättbräda tog @Schlocum knäcken på alla utom mig och @Mange. och sen rullade vi tillsammans till mål. Mina ben blev stummare och stummare och jag funderade på att släppa många gånger i vinden efter Storvreta, men klamrade kvar och fick tillbaka kraften lite igen senare.
Cyklade hem och det gick ungefär lika bra som det brukar göra, halvvägs var jag tvungen att trycka i mig allt godis jag hade kvar för att inte bli stående.
En superdag på cykeln med trevligt sällskap och rolig runda, bra jobbat @Mange. med den.
Visa bilaga 560787
Visa bilaga 560788
Visa bilaga 560789
Visa bilaga 560790
Visa bilaga 560791
Fan vad avis jag blir, liggandes hemma med CovidTack för en pang runda idag! Extra cred till @Mange. ock @NotReallyGunde för en grymt rekad rutt och att ni ordnade ett helt fantastiskt väder! ”Team smala däck” slutstämplade 18:35 utan punkor eller annan misär.
Visa bilaga 560771
Jag har sålt in den nya designen till dem 😃Precis, salt. Tycker det blev en härlig look av batik och slitna jeans
Ja det var varmare än man trodde igår och jag är en riktig Svettis 😃Är det saltavlagringar eller tröjdesign som gör att tröjan på @Schlocum (för det är väl han som är mannen i mitten?) ser ut så där?
Tack för sällskapet! Oerhört glad att ni hjälpte mig med växelhaveriet. Blev några ansträngande sista 11 mil med en växel… men tog mig i mål iaf.Lagomgruppen i Sala
Tror det är fransmännen som styr det där med medaljer. Jag har inget intresse av dessa heller på ett vanligt brevet. Men det är ju bara att bocka i nej till medalj vid anmälan så är det en icke-fråga. Och vissa vill ju ha medalj.….
Sen en liten öppen fråga. Jag tycker det här med medaljer är onödigt men ett klistermärke, det skulle jag ha användning för. Ännu mer ett jubileumsklistermärke som för turen igår. Så, skulle det gå att ordna eller är det fransoserna som bestämmer sånt?
Var kanske de blå grodorna som knyckte det!?Var det någon som gick imål med Peter Carlsson? saknar hans stämpelkort.
ja målgång var ju i södraste Afrika.. South Africa's Phrynomantis bifasciatus, the red-banded or banded rubber frog, is definitely best admired from afar. Distressed frogs secrete a cardiac toxin lethal to other frogs -- and to human beings if it comes in contact with broken skin or a mucous membrane.Var kanske de blå grodorna som knyckte det!?
Vad hade han för cykel?Var det någon som gick imål med Peter Carlsson? saknar hans stämpelkort.
Vad hade han för cykel?
Hoj!Vad hade han för cykel?
Var det någon som gick imål med Peter Carlsson? saknar hans stämpelkort.
Ocool kompisHoj!
Jag bröt i Sala. Detta då jag inte lyckats ladda ner gpx men hade en kompis som gjort det och lugnande lovat att vi skulle hålla ihop. Han drog före och jag hakade på en annan åkare. Sedan tappade jag lite ork i Sala och ville köra lugnare men det kändes ju inte möjligt att begära det av någon annan. Jag blev själv kvar. Kände mig i fin form trots förkylning. Dock dök det inte upp några andra inom den kvart jag fick att fatta beslut om jag skulle ta ett tåg eller vänta på senare åkare, om det var några kvar. Lördagar går det inte många tåg från Sala.
Efter en lång lördag var jag äntligen tillbaka i Barkarby där jag hade bilen och mediciner. Såg ingen där och visste ej heller att kortet skulle tillbaka. Detta var första gången jag kört ett randonneurlopp, (försökt), så kunskapen om denna lilla detalj hade jag inte. Ej heller att det krävdes mer kunskap om gpx också. Ska när lusten kommer åter försöka ladda ner noter. Hoppas inte detta var sista försöket. Långcykling är kul!
Om det är behövligt så skickar jag kortet.
M v h
Peter
Additionally, riders must arrive at each checkpoint between the opening and closing time for the checkpoint and calculated as follows:
Opening: 34 km / h (km 1 to 200); 32 km / h (km 201 to 400); 30 km / h (km 401 to 600); 28 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.
Closing: 1 hour + 20 km / h (km 1 to 60); 15 km / h (km 61 to 600); 11.428 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.