[Kalender] Randonnée 300 km - Barkarby 2022-06-11

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Lagomgruppen i Sala

Bilagor

• 20220611_133043.jpg
    20220611_133043.jpg
    506.1 KB · Besök: 106

mkallstrom

Aktiv medlem
Blev riktigt jobbigt, men börjar känna mig levande igen efter lite mat.

Hård körning ut från Barkarby, speciellt i backarna. Försökte övertyga Erik om att det var klokt att släppa, men han tyckte att det var bättre att köra slut på sig först.

Sen rullade det på i hög fart. Roligt med dom längre grussträckorna, att grus blir något som är en del av rundan och inte bara någon kort snutt som ska passeras. På den sista med ordentlig tvättbräda tog @Schlocum knäcken på alla utom mig och @Mange. och sen rullade vi tillsammans till mål. Mina ben blev stummare och stummare och jag funderade på att släppa många gånger i vinden efter Storvreta, men klamrade kvar och fick tillbaka kraften lite igen senare.

Cyklade hem och det gick ungefär lika bra som det brukar göra, halvvägs var jag tvungen att trycka i mig allt godis jag hade kvar för att inte bli stående.

En superdag på cykeln med trevligt sällskap och rolig runda, bra jobbat @Mange. med den.

1E6627EF-68A2-45C1-83DA-0F5C4F72815E.jpeg

D3B27784-2B36-4794-8982-E7F4506EE4B6.jpeg

EEACD642-4BFD-44B5-A6C1-02E0C4DC3650.jpeg

073FE2F7-D41E-44A2-BD0D-D7E08FA86442.jpeg

2F24BE34-33F0-4BE8-AEC1-723416A7B5F4.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
Blev riktigt jobbigt, men börjar känna mig levande igen efter lite mat.

Hård körning ut från Barkarby, speciellt i backarna. Försökte övertyga Erik om att det var klokt att släppa, men han tyckte att det var bättre att köra slut på sig först.

Sen rullade det på i hög fart. Roligt med dom längre grussträckorna, att grus blir något som är en del av rundan och inte bara någon kort snutt som ska passeras. På den sista med ordentlig tvättbräda tog @Schlocum knäcken på alla utom mig och @Mange. och sen rullade vi tillsammans till mål. Mina ben blev stummare och stummare och jag funderade på att släppa många gånger i vinden efter Storvreta, men klamrade kvar och fick tillbaka kraften lite igen senare.

Cyklade hem och det gick ungefär lika bra som det brukar göra, halvvägs var jag tvungen att trycka i mig allt godis jag hade kvar för att inte bli stående.

En superdag på cykeln med trevligt sällskap och rolig runda, bra jobbat @Mange. med den.

Visa bilaga 560787
Visa bilaga 560788
Visa bilaga 560789
Visa bilaga 560790
Visa bilaga 560791
Vad är väl ett brevet i Afrika? Det kan ju vara dödstrist och långtråkigt och ... alldeles, alldeles asjobbigt!

RL

Aktiv medlem

Schlocum

Aktiv medlem
Vilken Randopropaganda det var igår! 😍
Stort tack till Mange för en superfin runda. Bra rekat 👍
Med skräckblandad förtjusning noterade jag att raketerna från Uppsala var på plats och mycket riktigt gick det rejält undan i början.
Vid den första grussträckan la de i en extra växel och drog iväg. Sedan var vi en grupp på åtta pers som höll ihop fram till sista gruset vid Storvreta (tror jag 😃)
Jag kör på en Trek Domane med 32 mm och det är en njutning att köra på grus med den. Den bara flyter på och då är det lätt att få feeling 😃. Förstår att det blev lite skakigt för de som rullade med 25 mm.
@mange, @mkallstrom och jag trummade på så gott vi kunde. Trots att vinden blev lite snällare än vad prognosen sagt så var det en del gubbstånk i gruppen på slutet.
Fint att avsluta med en öl i solen på Welcome Hotell. Det här var cykling när det är som bäst 😍

Bilagor

• EE1482D4-83C4-4157-A996-D5B5426B73E2.jpeg
    EE1482D4-83C4-4157-A996-D5B5426B73E2.jpeg
    744.5 KB · Besök: 62
  • 80080F8C-9F57-4965-A86E-49454DC3D9ED.jpeg
    80080F8C-9F57-4965-A86E-49454DC3D9ED.jpeg
    1.3 MB · Besök: 54
  • 38CF0EA8-4BB2-430B-AD02-446D5B0781C4.jpeg
    38CF0EA8-4BB2-430B-AD02-446D5B0781C4.jpeg
    570 KB · Besök: 58
  • A9C0B921-D80F-441B-9591-235BD98CA171.jpeg
    A9C0B921-D80F-441B-9591-235BD98CA171.jpeg
    539.8 KB · Besök: 56

Schlocum

Aktiv medlem
Är det saltavlagringar eller tröjdesign som gör att tröjan på @Schlocum (för det är väl han som är mannen i mitten?) ser ut så där?
Ja det var varmare än man trodde igår och jag är en riktig Svettis 😃
Testade att köra med merino för första gången. Riktigt skönt.
Plastkläderna blir inte superkul på långturer även om man tvättar upp dem, så i sommar blir det all in på ull istället.

uandt

Aktiv medlem
Vi hade det supertrevligt i vår lilla grupp på först 4 sen 2 till från Storvreta. På många sträckor kunde vi klämma in alla fyra i en fin echelon över vägen, mycket trevligt i sidvinden. Utanför Coop i Storvreta kollapsade nån lokal snubbe i värmen men vi han åka innan ambulansen hämtade han. Hoppas det gick bra.

Sen en liten öppen fråga. Jag tycker det här med medaljer är onödigt men ett klistermärke, det skulle jag ha användning för. Ännu mer ett jubileumsklistermärke som för turen igår. Så, skulle det gå att ordna eller är det fransoserna som bestämmer sånt?

Steel is Real

Aktiv medlem
….

Sen en liten öppen fråga. Jag tycker det här med medaljer är onödigt men ett klistermärke, det skulle jag ha användning för. Ännu mer ett jubileumsklistermärke som för turen igår. Så, skulle det gå att ordna eller är det fransoserna som bestämmer sånt?
Tror det är fransmännen som styr det där med medaljer. Jag har inget intresse av dessa heller på ett vanligt brevet. Men det är ju bara att bocka i nej till medalj vid anmälan så är det en icke-fråga. Och vissa vill ju ha medalj.

På UTU får man ett tygmärke. Klart värt att köra bara för det😃

Edit: Håller dock med om att klistermärken är kul.

GoranS

Aktiv medlem
Medaljeriet är det mkt riktigt fransmännen som står bakom.

Jag vet inte om det finns några regler mot att ha annan "belöning", t.ex. klistermärke. Givet att det inte finns några regelmässiga hinder är en fråga i vilken omfattning det ska vara.

Om det ska vara nationellt så är Randonneurs Sverige det rimliga paraplyet under vilket projektet skulle drivas. Dock är Randonneurs Sverige i dagsläget i stort sett ett enmansprojekt så om man ska få till det där lär någon behöva gå in och erbjuda sig att sköta hela ruljangsen kring klistermärken.

Om det bara skulle vara en grej enbart för Randonneur Stockholm går det fint att kontakta klubben på info@randonneurstockholm.se och framföra förslaget lite mer i detalj. Chansen att förslaget realiseras skulle jag säga ökar dramatiskt om man är villig att själv gå in och hjälpa till med jobbet. Det finns också en del administration kring det (anmälan, startkort och utskick) som behöver hanteras.

uandt

Aktiv medlem
Jag ska läsapå om hurmycket det kostar att trycka upp klistermärken någon gång jag har tråkigt då...

GoranS

Aktiv medlem
Kostnaden lär inte vara speciellt farlig. Vi håller precis på och trycker upp klubbklistermärken. Om jag minns rätt var det 500 st och det för under 3 kr/st.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Var kanske de blå grodorna som knyckte det!?
ja målgång var ju i södraste Afrika.. South Africa's Phrynomantis bifasciatus, the red-banded or banded rubber frog, is definitely best admired from afar. Distressed frogs secrete a cardiac toxin lethal to other frogs -- and to human beings if it comes in contact with broken skin or a mucous membrane.

GoranS

Aktiv medlem
Var i och för sig inne på en mer musikalisk variant men de där rackarna är ju en möjlig variant också.

ooms

Aktiv medlem
Borde det inte gå att få fram ett tel.nr via swish-betalningen? Om ni nu behöver komma i kontakt med honom, vill säga..,

Vad hade han för cykel?
Hoj!
Jag bröt i Sala. Detta då jag inte lyckats ladda ner gpx men hade en kompis som gjort det och lugnande lovat att vi skulle hålla ihop. Han drog före och jag hakade på en annan åkare. Sedan tappade jag lite ork i Sala och ville köra lugnare men det kändes ju inte möjligt att begära det av någon annan. Jag blev själv kvar. Kände mig i fin form trots förkylning. Dock dök det inte upp några andra inom den kvart jag fick att fatta beslut om jag skulle ta ett tåg eller vänta på senare åkare, om det var några kvar. Lördagar går det inte många tåg från Sala.
Efter en lång lördag var jag äntligen tillbaka i Barkarby där jag hade bilen och mediciner. Såg ingen där och visste ej heller att kortet skulle tillbaka. Detta var första gången jag kört ett randonneurlopp, (försökt), så kunskapen om denna lilla detalj hade jag inte. Ej heller att det krävdes mer kunskap om gpx också. Ska när lusten kommer åter försöka ladda ner noter. Hoppas inte detta var sista försöket. Långcykling är kul!
Om det är behövligt så skickar jag kortet.
M v h
Peter

Manurhin2

Aktiv medlem
Hoj!
Jag bröt i Sala. Detta då jag inte lyckats ladda ner gpx men hade en kompis som gjort det och lugnande lovat att vi skulle hålla ihop. Han drog före och jag hakade på en annan åkare. Sedan tappade jag lite ork i Sala och ville köra lugnare men det kändes ju inte möjligt att begära det av någon annan. Jag blev själv kvar. Kände mig i fin form trots förkylning. Dock dök det inte upp några andra inom den kvart jag fick att fatta beslut om jag skulle ta ett tåg eller vänta på senare åkare, om det var några kvar. Lördagar går det inte många tåg från Sala.
Efter en lång lördag var jag äntligen tillbaka i Barkarby där jag hade bilen och mediciner. Såg ingen där och visste ej heller att kortet skulle tillbaka. Detta var första gången jag kört ett randonneurlopp, (försökt), så kunskapen om denna lilla detalj hade jag inte. Ej heller att det krävdes mer kunskap om gpx också. Ska när lusten kommer åter försöka ladda ner noter. Hoppas inte detta var sista försöket. Långcykling är kul!
Om det är behövligt så skickar jag kortet.
M v h
Peter
Ocool kompis

GoranS

Aktiv medlem
Jag låter @NotReallyGunde ge slutgiltigt besked kring kortet. Kort för icke fullföljda lopp är dock inget som vi hanterar vad gäller utskick av kort och medaljer. Då jag gjorde förra utskicket kasserade jag (efter att dubbelkollat att det var OK) ett sådant kort som råkat komma med från arrangören.

MrSthlm

Aktiv medlem
Vilket ös på några av grupperna/cyklisterna. :cool:

Om jag förstår det rätt hade vissa snabba rackare tid för en tupplur på första kontroll/stämplingen för att inte bryta mot hastighetsreglerna. 😅

Fråga: Vad är det för regler som gäller för snitthastighet, man får alltså inte pinna på hur snabbt som helst?

Edit: Jag hittade, är det enbart till första kontroll det är hastighetsbegränsning, sedan fri fart?

"sällan ett problem", jaja 🙃 😅
1655108345006.png

Senast ändrad:

mkallstrom

Aktiv medlem
Från https://www.audax-club-parisien.com/en/our-organizations/brm-world/#rules:
Additionally, riders must arrive at each checkpoint between the opening and closing time for the checkpoint and calculated as follows:
Opening: 34 km / h (km 1 to 200); 32 km / h (km 201 to 400); 30 km / h (km 401 to 600); 28 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.
Closing: 1 hour + 20 km / h (km 1 to 60); 15 km / h (km 61 to 600); 11.428 km / h (km 601 to 1000); commercial rounded by the minute.

Topp