[Kalender] Randonnée 300 km Södertälje

nieves

Aktiv medlem
Jahaja den där blir det start på. Stålhoj och lamptempo så om ngn tycker om en snackrunda så finns det sällskap.

Edit. Det blir med tåg som är framme 06.30 så jag klarar inte riktigt att vara framme på exakt tid men det går nog an😀

Senast ändrad:

tomascl

Ny medlem
Jahaja den där blir det start på. Stålhoj och lamptempo så om ngn tycker om en snackrunda så finns det sällskap.

Edit. Det blir med tåg som är framme 06.30 så jag klarar inte riktigt att vara framme på exakt tid men det går nog an😀
Anländer med samma tåg.
Ps
Är alla uppe och kör sverigetempot 🤔 synd att missa den här.🙂

GoranS

Aktiv medlem

Läste och läste det du skrev och fick för mitt liv inte ihop det innan jag insåg att det står lamptempo och inte lagtempo.

Peth

Aktiv medlem
Läste och läste det du skrev och fick för mitt liv inte ihop det innan jag insåg att det står lamptempo och inte lagtempo.
Fast, är det bara tillräckligt stor inbördes skillnad mellan lagdelarnas kapacitet så kan lagtempo också innebära snackrunda – för de lite starkare lagmedlemmarna då.

nieves

Aktiv medlem
Åkte på massa jobb dessutom ett nattskift kvar så det blir övernattning i Södertälje (ej luftskåp) för att få lite fler timmars sömn.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag följer instruktionen för att ladda ner rundan i min Wahoo Element Bolt men den accepteras inte av appen ”File not valid”.

Testkörs ruttfilerna mot de vanliga navigatorerna?

nieves

Aktiv medlem
Tack som fan. Satt som en fläskläpp i appen.
Vad var skillnaden?

Tror vi behöver se över hur rundorna publiceras.
Bäst i test (enligt mig) är att skaffa ett Randosverigeklubbkonto på RWGPS likt AUK m.fl. Där kan man även ha arkiverade rutter såväl som nya officiella med mappstruktur. Man får även hyfsade vägnötter på köpet.

Peth

Aktiv medlem
Bäst i test (enligt mig) är att skaffa ett Randosverigeklubbkonto på RWGPS likt AUK m.fl. Där kan man även ha arkiverade rutter såväl som nya officiella med mappstruktur. Man får även hyfsade vägnötter på köpet.
Jo, det finns nog en hel del som R Sverige skulle kunna göra för att både erbjuda en bättre upplevelse för randonneurerna och samtidigt underlätta för arrangörerna. Det gäller inte bara kartor och GPS-spår, utan hela infrastrukturen, med anmälningar och information inför och rapportering efter loppen. Men, nån/några måste i så fall engagera sig lite (eller kanske mycket) extra i kombination med att det kan kosta pengar. Många av oss arrangörer lägger redan ned väldigt mycket tid och orken att engagera sig ytterligare finns kanske inte riktigt. I alla fall är det så för mig.

nieves

Aktiv medlem
Jo, det finns nog en hel del som R Sverige skulle kunna göra för att både erbjuda en bättre upplevelse för randonneurerna och samtidigt underlätta för arrangörerna. Det gäller inte bara kartor och GPS-spår, utan hela infrastrukturen, med anmälningar och information inför och rapportering efter loppen. Men, nån/några måste i så fall engagera sig lite (eller kanske mycket) extra i kombination med att det kan kosta pengar. Många av oss arrangörer lägger redan ned väldigt mycket tid och orken att engagera sig ytterligare finns kanske inte riktigt. I alla fall är det så för mig.
Detta bör diskuteras efter säsongsavslut igen, att börja mitt i är inget vidare .
Tidskrävande är det absolut och jag är först ut med att erbjuda mig att hjälpa till där det behövs.

se92923

Medlem
Jag följer instruktionen för att ladda ner rundan i min Wahoo Element Bolt men den accepteras inte av appen ”File not valid”.

Testkörs ruttfilerna mot de vanliga navigatorerna?

Vilken instruktion följer du? (visste inte att det fanns en)

Precis som förra gången så funkade det för mig, om du kan beskriva (så detaljerat som möjligt, gärna med skärmdumpar på de olika stegen samt vilken version av wahoo-appen som används). Så kanske vi kan lösa mysteriet tillsammans.

Här är några skärmdumpar och kortfattad beskrivning av stegen i min sekvens för att importera.
  1. Klicka på länken
  2. Download
  3. Uppe i högra hörnet finns en ruta med en pil, den används för att "dela" till annan app, välj denna och sedan dela med Wahoo-appen (eller motsv).
  4. Döp om banan om så önskas
  5. Klart

1.PNG2.PNG3.PNG4.PNG5.PNG

(Jag vet inte helt säkert, men jag tror inte att någon sitter och provar gpx-filer mot de 10 vanligaste navigatorerna och de vanligaste permutationer av mobiltelefoner/webbläsare/operativ-systemen.)

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Vilken instruktion följer du? (visste inte att det fanns en)

Precis som förra gången så funkade det för mig, om du kan beskriva (så detaljerat som möjligt, gärna med skärmdumpar på de olika stegen samt vilken version av wahoo-appen som används). Så kanske vi kan lösa mysteriet tillsammans.

Här är några skärmdumpar och kortfattad beskrivning av stegen i min sekvens för att importera.
  1. Klicka på länken
  2. Download
  3. Uppe i högra hörnet finns en ruta med en pil, den används för att "dela" till annan app, välj denna och sedan dela med Wahoo-appen (eller motsv).
  4. Döp om banan om så önskas
  5. Klart

Visa bilaga 498727Visa bilaga 498728Visa bilaga 498729Visa bilaga 498730Visa bilaga 498731

(Jag vet inte helt säkert, men jag tror inte att någon sitter och provar gpx-filer mot de 10 vanligaste navigatorerna och de vanligaste permutationer av mobiltelefoner/webbläsare/operativ-systemen.)

Jag vill inte verka dryg men det funkar inte.
Klickar jag på filen visas innehållet och inte pop upen för download. Kan inte heller få upp den via ”högerklick”.

Från läget där filen skrivs ut kan jag öppna med Elementappen via knappen i browserns adressfält men där meddelar Element URL not valid.

Edit: med @nieves länk gick det flawless.
Får kolla på föreslagen workaround.

Bilagor

• B3E8785F-A11B-4976-8953-8C51DF27BD82.png
    B3E8785F-A11B-4976-8953-8C51DF27BD82.png
    350.7 KB · Besök: 21
Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Kantvindskörning från strax efter Nyköping! Någon som kan tänka sig att skicka ut en helikopter och filma från luften? Brukar kunna se intressant ut på de stora proffsloppen när det blir kantvind och man ser vingar bildas.

Mange.

Aktiv medlem
Kantvindskörning från strax efter Nyköping! Någon som kan tänka sig att skicka ut en helikopter och filma från luften? Brukar kunna se intressant ut på de stora proffsloppen när det blir kantvind och man ser vingar bildas.
Staffan som är anmäld kan det där med att ta i, echelonträningär värd pengarna vad det verkar.
Förra året hade han kört hw 200k dagen innan och var knappt påverkad av det. Halvvägs igenom 300 så får han problem med di2 och får köra på en växel resten av loppet. Det jämnade ut skillnaden i formen till oss andra något.

nieves

Aktiv medlem
Gick i mål i mörkret med stelt ben och sargad axel (skrubbis). Tackar ödmjukast för stödet till Nyköping, efter det var det bara att försöka rulla/trampa och stretcha.
Tänkte cykla hem men kroppen sa pendeltåg, kryssade hem mellan elsparkcyklarna från Odenplan.

Underbar runda, stort tack till arrangören, det var ett tag sen jag cyklade den här fina sträckan.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer