[Kalender] Randonnée 300 km - Uppsala 2022-05-28

Kashedian

Aktiv medlem
Äntligen kom GPX-filerna upp.. ser inte så värst farligt ut, mycket fina rakar vägar.
Jag kör om den inte blir alltför hemsk väder.

ooms

Aktiv medlem
Kan påpeka att sista biten in mot Uppsala, i princip fr Åkerby kyrka via Börje kyrka och in till Husbyborg precis fått nylagd tankbeläggning (märkte jag på min runda idag 😡). Förhoppningsvis har den körts till en del fram till nästa helg.

Kashedian

Aktiv medlem
Anmälde mig. Om jag får sällskap är målet rekreationsrunda (~14h) eller ~11h ensam. Om inte ryggen protesterar som sist dvs.

Vad är rekordet på rundan?

GoranS

Aktiv medlem
Snabbaste 30-milaren som körts från Uppsala är 10.09, satt av en trio 2019-05-25. Har ju förekommit olika varianter på Uppsalas 30-milare, men som jag förstår det är det ungefär samma rutt nu som i maj 2019.

Kashedian

Aktiv medlem
Snabbaste 30-milaren som körts från Uppsala är 10.09, satt av en trio 2019-05-25. Har ju förekommit olika varianter på Uppsalas 30-milare, men som jag förstår det är det ungefär samma rutt nu som i maj 2019.
Den blir svår och slå.

Finns det några beprövade ritualer från medeltiden för att få medvind hela vägen (som inte involverar människooffer)?

Senast ändrad:

Raemoe

Aktiv medlem
Den blir svår och slå.

Finns det några beprövade ritualer från medeltiden för att få medvind hela vägen (som inte involverar människooffer)?

Ett gammalt seglarknep är att offra en ko till Poseidon, men för vinden blir det lite jobbigare då varje väderriktning har en egen gud. Hur många höns kan du voile-strappa på cykeln?

Jag är ju lite sugen på detta. Har inte gjort en "formell" randonnée än, så det känns som att det är dags. Verkar kanske bli lite skakigt väder på söndag, men lite regn har väl ingen dött av?
Är det fler än @Kashedian som vet att de ska köra? Jag är absolut med på ca 11h om det blir av.

Ni som kört randonnée förut, hur har ni gjort med mat? Planera in ett stopp eller bara köra på medhavd sockerlösning?

GoranS

Aktiv medlem
Jag är ju lite sugen på detta. Har inte gjort en "formell" randonnée än, så det känns som att det är dags. Verkar kanske bli lite skakigt väder på söndag, men lite regn har väl ingen dött av?
Är det fler än @Kashedian som vet att de ska köra? Jag är absolut med på ca 11h om det blir av.

Ni som kört randonnée förut, hur har ni gjort med mat? Planera in ett stopp eller bara köra på medhavd sockerlösning?
Nu ska jag ju inte säga hur det kommer att bli på lördag, men normalt görs ju stämplingar på denna typ av lopp på inrättningar där man kan köpa något ätbart. Det händer väl att raska 30-milare görs med bara ståstopp, typ man köper en dricka och något litet att äta på en mack eller i en affär. De lopp jag åkt har dock typiskt haft att man haft ett stopp ungefär mitt på där man sätter sig och äter något. Kan vara en macka, pizza, korv&mos, burgare, etc. Jag skulle kunna tänka mig att det skulle kunna bli finfika på Elsa Anderssons café i detta fall.

Kashedian

Aktiv medlem
Jag tänkte att man kör kortare pauser vid sevärdheterna och stämpelorterna, sen en lite längre fika vid Elsa Anderssons konditori i Norberg.

Har nästan alltid ätit för mycket än för lite, och kroppen kan ändå inte ta upp mer än 1g kolhydrat per kg och timme.

Jag tänkte att man kör kortare pauser vid sevärdheterna och stämpelorterna, sen en lite längre fika vid Elsa Anderssons konditori i Norberg.

Har nästan alltid ätit för mycket än för lite, och kroppen kan ändå inte ta upp mer än 1g kolhydrat per kg och timme.
Brukar vara tvärt om för mig. Att jag går låg på långcyklingar då jag inte lyckas få i mig tillräckligt med energi.

kontrapunkt

Aktiv medlem
Hej! Jag kommer till Circle K (OBS annan startplats än 20-milarna) snart (7:40 ungefär) med brevetkort, vägnötter och karta. Varmt välkomna!

Det kommer vara tillåtet åka över Sundbro, Ulva Kvarn och gamla E4 på hemvägen som alternativ till Börjevägen. (alternativ rutt finns sen ett tag länkad från hemsidan också)

kontrapunkt

Aktiv medlem
I Gysinge. Blött ute, men gott fika på café Udden. Första biten är i stort sett samma som UTU.

Bilagor

• IMG_20220528_112310.jpg
    IMG_20220528_112310.jpg
    932.4 KB · Besök: 56
  • IMG_20220528_110902.jpg
    IMG_20220528_110902.jpg
    576.6 KB · Besök: 56

Kashedian

Aktiv medlem
En sammanfattning av äventyret

Start 08.05 från Uppsala med en prognos som pekade på minimalt med regn, men så blev det inte! Så fort vi hade lämnat centrala Uppsala och tagit oss ut på landsvägen öppnade himmelens portar sig. Regn och en sjuk motvind slog till, och någon rekordtid var att glömma.

Regn, förväxlat med stänk från den pölstäckta marken dominerade hela resan till Gysinge bruk. Moralen sjönk och ryggen började värka trots Naproxen innan start i förebyggande syfte.

DSC_0395.JPG

Det blev en lite längre paus i Gysinge. Cafét höll ganska bra standard och jag lyckades få i mig två muffins och en ostmacka med kaffet. Dessutom var vi, men framförallt @Octofinger helblöta och behövde byta om. Totalt 45 minuter tog det innan vi rullade igen.

Från Gysinge till Norberg blev det solocykling för alla tre, innan vi åter möttes vid Elsa Anderssons konditori (väl värt ett besök).

Regnet drog sig och solen dök upp. En annan cyklist från trakterna kom in och jag funderade på att lura in honom i äventyret på måfå. Men han drack två Cola ståendes och försvann innan jag hade rest mig upp från bordet 😅

DSC_0406.JPG

På väg mot Sala blev det mycket turistaktiviteter. Lyckades klämma in två kyrkor och lite naturbete i turen.
DSC_0398.JPG

Snabbstopp i Sala för stämpling och inköp av Godis. Det började rulla på bra.. 39 km/h låg jag en stund på innan första punkan gjorde sig bemärkt.

DSC_0387.JPG

Sen blev det solocykling tillbaka till Uppsala där kartan fick ta över halvvägs när mobilen dog.

Superkul tur! Stark rekommendation så länge det inte regnar.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp