[Kalender] Randonnée 400 km - Södertälje 2022-05-21

uandt

Aktiv medlem
Tror mig minnas att man hade tid att reflektera över om det var bättre att bo i Öllösa eller Ökna, om man nu måste välja baserat på namn på skyltar.
Ökna såklart! Ligger nära backen vid Åbro vägskäl som alla gillar! Sen finns det ett till Ökna i sörmland mellan Floda Kyrka och Äsplund som är nogfanimej top-10 finast i Sörmland. Ökna vinner

GoranS

Aktiv medlem
Är en tur jag drömmer om att någon gång kunna hänga med på. Kommer dock tyvärr inte att bli detta år heller.

Har tidigare fallit på diverse olika saker. Närmast var jag när jag var anmäld men satte väckarklockan PM istället för AM och vaknade, om jag minns rätt, en halvtimme efter loppet startat.

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag kastar in handduken. DNS på mig. Har ett ömmande knä som trilskas och nu blir det vila någon vecka så får vi se vad ultraljudet visar. God tur!
Låter klokt. Regn och kyla låter inte bra för trilskande knä. För min egen del lider jag av trilskande moral. I det läget så låter det klokt att cykla då jag behöver tuffa till mig. Det verkar finnas ypperligt läge för det. Med lite tur kan det bakre ledet få åtminstone 12 h med regn och kyla. Lucky me!

Peth

Aktiv medlem
Låter klokt. Regn och kyla låter inte bra för trilskande knä. För min egen del lider jag av trilskande moral. I det läget så låter det klokt att cykla då jag behöver tuffa till mig. Det verkar finnas ypperligt läge för det. Med lite tur kan det bakre ledet få åtminstone 12 h med regn och kyla. Lucky me!
Så mycket fin solskenscykling som du utsatt dig själv för den senaste tiden så undrar jag om 12 timmar i regn och kyla räcker.

Grimpeur

Aktiv medlem
Så mycket fin solskenscykling som du utsatt dig själv för den senaste tiden så undrar jag om 12 timmar i regn och kyla räcker.
Levde ett tag i hoppets bubbla. Äntligen skulle jag få möjlighet att tuffa till mig. Prognosen såg lovande men sen sket det sig. Regnet och kylan har numera övergett oss i prognoserna. Jag som såg fram emot heldagscykling i + 4 med hällregn huttrandes som en blåfrusen utter. Misstänker att jag startar imorgon trots att väderprognosen ändrats totalt.

Grimpeur

Aktiv medlem
6 rullade iväg från start i sol och medvind. Tappade en efter en mil. Nu i Hälleforsnäs. Första matstoppet. Fiket stängt så det fick bli coop.
20220521_095741.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Ingen större regnrisk, medvind, pizza i Rejmyre - låter som misärmätaren inte kommer att slå i taket på denna tur. Fattas bara att vinden vänder så ni får medvind hem också!

GoranS

Aktiv medlem
Om ni trycker i lite pommes i skruvspåren kanske skruven kärvar fast. Eller så är de så flottiga att ni får stanna varannan km. :unsure:

DH

Aktiv medlem
Det är ofta kul att läsa om dessa fakir-randonörer och deras bedrifter! Disciplin i självplågan?
Men kanske värst är ju ändå MATEN!
Eller egentligen avsaknaden av densamma. Finns det någon, någonstans på något lopp i sverige som INTE får hålla tillgodo med junk-food? ( dvs, pizza, burgare , kebab, bensinmack o div kioskföda)
Randonnörernas irrfärder i Sverige visar ju tydligt det finns ingen RIKTIG mat någonstans i vårt avlånga land.
Är det så illa ställt?

GoranS

Aktiv medlem
@DH Tror Slottsrundan kan vara något i din smak. Om du vill undvika junkfood finns i alla fall möjligheter och andra som också är intresserade.

A.Nilsson

Aktiv medlem
Det är ofta kul att läsa om dessa fakir-randonörer och deras bedrifter! Disciplin i självplågan?
Eller egentligen avsaknaden av densamma. Finns det någon, någonstans på något lopp i sverige som INTE får hålla tillgodo med junk-food? ( dvs, pizza, burgare , kebab, bensinmack o div kioskföda)
Randonnörernas irrfärder i Sverige visar ju tydligt det finns ingen RIKTIG mat någonstans i vårt avlånga land.
Är det så illa ställt?

Det är nog lätt att stå på sidan och tänka precis som du gör att det vore väl trevligare om man hade ätit något gott på vägen. Men ju längre du cyklar och ju tröttare du blir och ju mer bråttom du har så slutar man rätt snabbt tänka på matens smaksensationer och fokuserar mer på att få i dig kalorier på lättaste, snabbaste sättet.

Och så ooops så älskar man bensinmackars utbud och trycker kall risgrinsgröt rakt i magen i farten. Det bara blir så ;)

fhloston

Aktiv medlem
Det är nog lätt att stå på sidan och tänka precis som du gör att det vore väl trevligare om man hade ätit något gott på vägen. Men ju längre du cyklar och ju tröttare du blir och ju mer bråttom du har så slutar man rätt snabbt tänka på matens smaksensationer och fokuserar mer på att få i dig kalorier på lättaste, snabbaste sättet.

Och så ooops så älskar man bensinmackars utbud och trycker kall risgrinsgröt rakt i magen i farten. Det bara blir så ;)

Korv med mos på mack är supermat. Men speciellt moset skulle jag aldrig äta om jag kommer med bil.

welovewei

Aktiv medlem
Är det så illa ställt?
Är det inte därför man håller på? ;)

Topp