[Kalender] Randonnée 400 km - Täby 2022-05-14

glitch

Aktiv medlem
Hoppas kunna få till det. Målet var ju att ge sig på en 60 milare i år.....har inte gått så bra hittills med längre turer...

MarcusS

Aktiv medlem
Årets kalender verkar krocka med massa andra saker. Denna verkar dock passa bra för min del oxå. Blir det fint väder och medvind?

GoranS

Aktiv medlem
@Roy Skjelnes
Skulle du kunna testa och se om du även kan misslyckas med att anmäla dig till detta "fejklopp" och samtidigt göra en screen-recording av det hela? Om du lyckas med att misslyckad anmäla dig även till det loppet vore vi mycket tacksamma om du kan meddela vår webmaster @se92923 och ge honom screen-recordingen. Skulle vara extremt värdefullt om han kan få se hur det går till då han trots åtskilliga försök aldrig lyckats reproducera felet och det därmed är extremt svårt att felsöka det.

Se även webmasters löfte om belöning till den som lyckas få fram en sådan screen-recording.

Senast ändrad:

Roy Skjelnes

Ny medlem
@Roy Skjelnes
Skulle du kunna testa och se om du även kan misslyckas med att anmäla dig till detta "fejklopp" och samtidigt göra en screen-recording av det hela? Om du lyckas med att misslyckad anmäla dig även till det loppet vore vi mycket tacksamma om du kan meddela vår webmaster @se92923 och ge honom screen-recordingen. Skulle vara extremt värdefullt om han kan få se hur det går till då han trots åtskilliga försök aldrig lyckats reproducera felet och det därmed är extremt svårt att felsöka det.
Hej GoranS. Jag lyckades anmäla mig till fejkloppet. Jag fick direkt svar. På fejkloppet kundet jag inte använda Tab för att få datorn att skriva in min information automatisk. Och detta, att inte använda Tab, fungerade även på anmälningen till Mälaren runt! Jag är nu anmäld. Tack.

GoranS

Aktiv medlem
Hej GoranS. Jag lyckades anmäla mig till fejkloppet. Jag fick direkt svar. På fejkloppet kundet jag inte använda Tab för att få datorn att skriva in min information automatisk. Och detta, att inte använda Tab, fungerade även på anmälningen till Mälaren runt! Jag är nu anmäld. Tack.
Så bra!

För dig verkade det alltså vara autoifyllande medelst tab som ställde till problem. Vi får se om webmaster reagerar och kan se om det kan vara orsaken. Har ett vagt minne av att det varit uppe tidigare som hypotes, men ska inte svära på det.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
I lbland hackar det för mig med. Kör jag ett varv till brukar det rassla igenom.

Värre med starttid/plats. Ser ut att behöva trampa 3 mil till starten.

GoranS

Aktiv medlem
Rundan har mig veterligen alltid gått medurs och jag misstänker kraftigt att den kommer att göra det även denna gång.

Steel is Real

Aktiv medlem
Rundan har mig veterligen alltid gått medurs och jag misstänker kraftigt att den kommer att göra det även denna gång.
Kanon! Men kanske säkrast att invänta GPX-filen ändå. Är det fortfarande Bengt som håller i starterna från Täby?

Förövrigt så behöver nyvakna randonneurer vara på sin vakt när korten ska hämtas på morgonkvisten. Klubbstugans skick på trappan diskuteras på ett av Hofvets forum.
861B5C8C-041E-415D-ACF3-7D2ABEC56A10.png

GoranS

Aktiv medlem
Jag har svårt att tänka mig att Bengt tänker sig någon omdragning av banan, d.v.s. det kommer sannolikt att bli stämplingar i Järna, Stallarholmen, Köping, Enköping, Uppsala och Täby.

GoranS

Aktiv medlem
Kanon! Men kanske säkrast att invänta GPX-filen ändå. Är det fortfarande Bengt som håller i starterna från Täby?

Förövrigt så behöver nyvakna randonneurer vara på sin vakt när korten ska hämtas på morgonkvisten. Klubbstugans skick på trappan diskuteras på ett av Hofvets forum. Visa bilaga 553681
Det där såg ju lite småfarligt ut.

Verkar det som att någon lösning är på gång?

Steel is Real

Aktiv medlem
Det där såg ju lite småfarligt ut.

Verkar det som att någon lösning är på gång?
Jo, det pratas om att felanmälan är gjord och att en fixare ska lösa problemet inom någon vecka. Annars blir trappan första utmaningen att ta sig förbi på den här rundan😃

Bra info om stämplingarna här. Nu börjar det klarna lite hur rutten ser ut.

GoranS

Aktiv medlem
Jag vågar utlova att det trots GPX-spårets uppenbart lite konstiga höjddata inte kommer att dyka upp vare sig undervattenscykling eller backar med ohanterbara lutningar.

GoranS

Aktiv medlem
Intresssant. Jag tror man får vara lite flexibel i sin tolkning av rutten precis där och utgå från det som rimligen varit banläggarens intention snarare än exakt hur rutten ser ut.

glitch

Aktiv medlem
Vad är kutym gällande parkering? Finns det plats på gatan runt start eller vad rekommenderas? Finns det en toa vid klubbstugan?:) Tidig start så det lär bli frulle på vägen och då kan det ju bli så att magen vaknar sent haha

Topp