Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 400 km - Uppsala 2022-07-02
Cykla hem? Du lär ju vara "uppvärmd" i alla fall.Det lite träliga med den här är annars att sista pendeln hem till Sthlm. går 0:55 och att jag aldrig cyklat en 40 - milare snabbare än 17:37. Ska denna cyklas ska det mao gå ganska fort eller ganska långsamt
Med pendel blir det även en riktigt tidig morgon om man inte väljer hotell natten före. Att komma svettig till ett hotell i Uppsala kl 02:00 eller att cykla till södra sidan av Stockholm efter en 400 känns inte heller superinspirerande.Det lite träliga med den här är annars att sista pendeln hem till Sthlm. går 0:55 och att jag aldrig cyklat en 40 - milare snabbare än 17:37. Ska denna cyklas ska det mao gå ganska fort eller ganska långsamt
Jag har redan bokat hotell för nätter 1-2 och 2-3... så skulle vilja veta i förväg om ni vill förändra starttid (så att jag kan avboka det)Finns det någon tanke baktanke med att starta på lördagmorgon så att loppet avslutas natt/morgon söndag? Ett annat upplägg hade ju varit att starta fredagkväll typ vid 19-20. Så att natten klaras av första halvan och avslutas eftermiddag/kväll lördag. Hade onekligen löst en del med logistiken för icke Uppsalaboende.
Notera att det var mer en reflektion från min sida och jag var lite nyfiken på hur tankarna gått kring val av starttid. Det var inte min mening att på något sätt starta en diskussion om att ändra starttiden. Som du säger, lagt kort ligger. Intressant också att höra din åsikt om att starta på kvällen och jag förstår den sömnighet som kan uppstå i gryningstimmarna.Min högst personliga åsikt är att loppen om inget speciellt inträffar ska gå på de dagar och med de starttider som annonserats. Det kan finnas personer som planerat och valt lopp utifrån annonserade dagar och tider. Att då börja ändra i detta för att det finns röster som propagerar för något annat tycker jag är fel. Grundregeln är att lagt kort ligger.
….
Ser ut så, ja. Dvs gamla E4 upp till Gävle, sedan Jungfrukustvägen upp till Söderhamn, och från Kilafors 272:an ner till Uppsala, vilket fr Sandviken sammanfaller med Barkarby 40 tror jag.Banan liknar Barkarby 400 rätt mycket va? Dvs mellan Uppsala och Gävle samt Gävle till Uppsala.
Det är bara en uppförsbacke på hela turen, så det finns förutsättningar att cykla fort på riktigt.Det lite träliga med den här är annars att sista pendeln hem till Sthlm. går 0:55 och att jag aldrig cyklat en 40 - milare snabbare än 17:37. Ska denna cyklas ska det mao gå ganska fort eller ganska långsamt
Med prognosen som den är nu, 28 grader och sol finns inte mycket förutsättningar till fortkörning för mig men det finns nåt Wij trädgårdscafe (verkar ha sevärd rosenträggård) i Ockelbo samt ett gäng badplatser och kyrkor på vägen så att köra med inriktning på hårt turistande och måltid 04:55 när första pendeln går är kanske en bättre planDet är bara en uppförsbacke på hela turen, så det finns förutsättningar att cykla fort på riktigt.![]()
Lutar åt det för mig också när det är såhär varmt.Med prognosen som den är nu, 28 grader och sol finns inte mycket förutsättningar till fortkörning för mig men det finns nåt Wij trädgårdscafe (verkar ha sevärd rosenträggård) i Ockelbo samt ett gäng badplatser och kyrkor på vägen så att köra med inriktning på hårt turistande och måltid 04:55 när första pendeln går är kanske en bättre plan
Det är fina grejer de!Playa de Långbo!
Sablar, missade detta :(Hej!
Vi som arrangörer uppskattar att ingen dyker upp helt oanmäld, då är det stor risk att inte det inte finns kort åt en. Stängningstiden är till för att hinna ordna vägnötter, brevetkort osv.
Men till i morgon kan jag dra ut ett kort till.
Skicka dina uppgifter till uppsala@randonneurstockholm.se om du vill vara med, så löser vi det!
Men visst är det max 30 kmh till första kontrollen som gäller? Eller är det något som inte är så viktigt?Det är fint väder just nu!
Fjorton till start, tror jag att vi var. En liten grupp bröt ut tidigt och vi blev elva som cyklade klunga. Tempot låg på 33 km/h första 5 milen, så jag lät dem gå vid Tierp för att cykla i min egen takt.
34 km/tim de första 20 milen.Men visst är det max 30 kmh till första kontrollen som gäller? Eller är det något som inte är så viktigt?
Och 32 km/h de följande 20 milen.34 km/tim de första 20 milen.