Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonneé 600 km, Barkarby 2021-08-28
De flesta kör i ett streck. Tror jag? Om du vill sova så är det Rättvik eller Falun som gäller. Falun borde vara bäst. Dit kommer man på kvällen och det är bara 20-25 mil kvar hem.Vet man nånting om bansträckningen? Nån gång måste man ju prova 60 mil. Brukar folk sova någonstans eller är de flesta hardcore och kör på?
Äh va fanken bara å trampa på ju :) gick ju bra med 20+20 milarn med slottsrundanSpännande! Kan bli hyfsat intressant beroende på vindar =)
Efter att ha kört 40 mil två gånger i sommar vore ju detta en given avslutning på sommarens randoäventyr men jag avvaktar nog vädret och om det nödvändiga modet för att spänna bågen så hårt infinner sig.
Va, har inte du som arrangör provcyklat sträckningen?oj oj snart så är det dags. ska byta kedja och växelvajrar. kanske nya däck. UNdrar om det är någon som har koll på vägstatus uppåt innåt landet efter syndafloderna.
jo delar av den men inte i år ;) Skäms härVa, har inte du som arrangör provcyklat sträckningen?![]()
Man får hopas att övriga vägar finns kvar :) ok tänkte ta den vägen hem från Heby i morgon eller torsdag men då kan jag ta annan väg. thnx!Som det verkar är de största problemen från Hofors och österut mot Gävle, Och banan går ju en bit väster om det området. Men det ska regna mer nu i veckan så det kan ju dyka nya upp problem.
Barkarby - Heby är det inga problem iallafal
69an såg jag i går men 789 tunneln under väg 70 hade jag missat, men bara ett körfält avstängt.Fått för mig att de värsta delarna i Dalarna var i Borlängetrakten där bl.a. en liten bit på RV50 till Ludvika "försvann". Banan går ju dock inte den vägen som f.ö. dessutom är lagad.
Enligt trafikverket är ett körfält avstängt på väg 69 söder om Hedemora. Denna väg nyttjar loppet om jag förstår det rätt både i nordlig och sydlig riktning. Ska man gissa på enkelriktat och trafikljus? Prel. fram till 2/9 så det kan påverka loppet. Borde väl dock inte vara värre än att det möjligen blir en stunds väntan!?
Verkar även finnas en del mellan Säter och Solvarbo där ett körfält är avstängt. Tror i alla fall det är väg 735 som loppets rutt nyttjar på väg norrut.
fan va tråkigtBåde cykeln och jag är fortsatt paj.
Ja, det bör ju inte vara ngt som ska hindra loppets genomförande.69an såg jag i går men 789 tunneln under väg 70 hade jag missat, men bara ett körfält avstängt.
jepp tackar, ska få upp nya på hemsidan så alla deltagare, den där enda personen i dagsläget, cyklar rätt :)@NotReallyGunde, ta en titt på GPX-filen. Det ser ut som en liten hicka vid km 274 - Söder Rälta.
Ja, vi soffsittande internetcyklare vill ju inte behöva gå ”skallgång” efter en förvirrad stackars randonneur.jepp tackar, ska få upp nya på hemsidan så alla deltagare, den där enda personen i dagsläget, cyklar rätt :)
Borlänge på utvägen och Falun på hemvägen som jag har förstått det.Åt vilket håll cyklas det. Funderar att cykla till Borlänge på Lördagen och funderar på chansen att få skåda randonneur.
Då gäller det bara att starta i tid så man kan vara säker på att få en plats längs banan där man slipper att trängas.Borlänge på utvägen och Falun på hemvägen som jag har förstått det.
Kom ihåg att vi inte vill se något sånt här:Då gäller det bara att starta i tid så man kan vara säker på att få en plats längs banan där man slipper att trängas.
Jodå snabbgruppen och Lanterne rouge drar iväg i samlad trupp. Lite sen start men inom tidsram.
Heja! Heja!Hedemora, svängde av banan å tar lite mat på Lappens