[Kalender] Randonnée 600 km - Barkarby 2022-08-27

Schlocum

Aktiv medlem
Med en sommar utan nämnvärd långcykling ser jag fram emot denna. Njutit av rapporter från UTU och följer dotten på TCR och North Cape med glädje. Min egen tur till Spanien fick DNF pga av Covid efter fyra dagar.
Skall bli riktigt kul med en härlig randotur i ett sensommar Sverige. Hoppas på lite sällskap :-)

Senast ändrad:

Dimas

Medlem
Tjena! Det ska vara min första rundan genom natten och jag har några funderingar. Om man kör 25-28 km/h och inte sovar då är Falun (368 km) det sista kontrollen där man kan köpa mat före kontroll i Bålsta (569 km). Är det verkligen så? Var skulle ni göra isåfall, cykla 200 km med mat som man har med sig?

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Tjena! Det ska vara min första rundan genom natten och jag har några funderingar. Om man kör 25-28 km/h och inte sovar då är Falun (368 km) det sista kontrollen där man kan köpa mat före kontroll i Bålsta (569 km). Är det verkligen så? Var skulle ni göra isåfall, cykla 200 km med mat som man har med sig?
Lite snabbgoogling gav detta

Hedemora
Ica 7-22
Circle K Lödag 08-00 Söndag 09-00
OKQ8 lördag 07-22 Söndag 08-22
Hemköp 08-22

Avesta
Hemköp 08-23
Preem 08-22

Så ja du lär få ha mat med dig.

GoranS

Aktiv medlem
Kan kanske vara något? Är ju i alla fall en bit efter Falun.

1660655771652.png

ooms

Aktiv medlem
Äh, det finns ju bär i skogen. Och åkrar fulla med skördemoget spannmål, bara att ta några ax och knapra på 😏

NotReallyGunde

Aktiv medlem
vill man stanna en stund, gå på toa så kan jag varmt rekommendera Sörskog, ja för de som är lite långsammare :)

ipv6

Aktiv medlem

Japp. Jag cyklade för några år sedan med tre herrar som ville hålla en ganska maklig takt, efter att jag lämnat av dem på något hotell i Falun var det 20 tämligen trista solomil genom natten och precis allt var stängt före Bålsta.

A.Nilsson

Aktiv medlem
Tja, mat är väl inga större problem att bunkra för natten men vatten är ju lite lurigare. Ibland låser de ju inte vattenskåpen på mackarna men ibland är de låsta. Där vill man ju knappast chansa. Någon som cyklat denna förut och har tips på vattenpåfyllnad mellan Falun och Bålsta?

Peth

Aktiv medlem
Tja, mat är väl inga större problem att bunkra för natten men vatten är ju lite lurigare. Ibland låser de ju inte vattenskåpen på mackarna men ibland är de låsta. Där vill man ju knappast chansa. Någon som cyklat denna förut och har tips på vattenpåfyllnad mellan Falun och Bålsta?
En sån här:

Steel is Real

Aktiv medlem
Jag, Wei och Belgaren Stijn körde 2018. Grymt fin runda detta. Ganska platt utom i Tällberg och Rättvik vad jag minns.

Vi åt på McD Hedemora på vägen hem. Annars var det nog dåligt med nattöppet fram till Bålsta. Men om man bunkrar med ett par extra köpeflaskor i Falun så bör man väl klara 200k till Bålsta?

Jag hade tänkt köra igen, men kom hem från UTU med en hälsena som fortfarande bråkar. Så det blir rehab ett tag till istället för Rando. God tur ni som kör!

Mange.

Aktiv medlem
När jag körde denna kunde vi fylla vatten på ett hotell i Falun, en snäll nattportier släppte in och bjöd på Kaffe.
Sen finns det en rastplats utanför Hedemora med toaletter.

siebengang

Aktiv medlem
Mellan maj och oktober (check) finns vatten på 90% av alla kyrkogårdar; mest stämningsfullt timmen efter midnatt. Fyrkantsnyckel behövs bara i undantagsfall.

mzi

Aktiv medlem
Får någon plats med en uppblåsbar gummibåt?
Ett kilo orkar du nog med!

ooms

Aktiv medlem
Men tittar man i detaljerna i SMHI:s prognos ska ju ca 40mm falla natten till lördag (innan kl 9), dvs långt innan några randoneurer kommit till Hedemora.

mkallstrom

Aktiv medlem
Så i runda slängar 20 timmar cykling i regn. Svårt att bedöma vad moderate betyder, men måste säga att det inte ser jättelockande ut.

Schlocum

Aktiv medlem
Nu med m/s och mm/h
Ja det har onekligen ändrats lite sedan början av veckan. Men det är ju nga dagar kvar och låt oss hoppas att det blir lite torrare 😬

A260C0DF-8F9F-4095-B69F-4BDC8DDF9A45.png

mkallstrom

Aktiv medlem
Min start är mycket tveksam, har något sorts virus från skolstarten i familjen också.

Nattemperaturen ser ok ut, hoppas att det inte blir regn under dagen iaf.

Topp