[Kalender] Randonnée 600 km - Södertälje 2022-05-28

ranic.se

Medlem
Hej, ska inte fler med på denna fina tur? :o Jag funderar på åka men har ett kalas som kommer i vägen, men kanske :)

Mange.

Aktiv medlem
Har dragits med en förkylning ett par helger nu, men skickade in en anmälan och hoppas det löser sig.

Velar dock mellan denna och Täbys som går samma dag.

Senast ändrad:

fhloston

Aktiv medlem
Har dragits med en förkylning ett par helger nu, men skickade in en anmälan och hoppas det löser sig.

Velar dock mellan denna och Täbys som går samma dag.

Jag velar också mellan dessa. Känner även lite ångest över sträckan och huruvida jag ska planera in en övernattning, eller köra på och sova i ett luftskåp vid behov. Det blir 600-premiär. Helst ingen övernattning, och helst inte ensam långa sträckor, så jag tror att det blir den med flest anmälda....

Mange.

Aktiv medlem
Jag velar också mellan dessa. Känner även lite ångest över sträckan och huruvida jag ska planera in en övernattning, eller köra på och sova i ett luftskåp vid behov. Det blir 600-premiär. Helst ingen övernattning, och helst inte ensam långa sträckor, så jag tror att det blir den med flest anmälda....
Körde Uppsalas 600 för något år sedan och hade bokat sovplats i Järvsö. Men det visade sig vara bättre att vaska den och fortsätta cykla för att undvika ett oväder som skulle komma in under dagen efter. Det är inte så jobbigt att fortsätta genom natten. Cykla lugnare och vila lite om du får chansen. Ett powernap på en McD soffa är underskattad 😉

fhloston

Aktiv medlem
Körde Uppsalas 600 för något år sedan och hade bokat sovplats i Järvsö. Men det visade sig vara bättre att vaska den och fortsätta cykla för att undvika ett oväder som skulle komma in under dagen efter. Det är inte så jobbigt att fortsätta genom natten. Cykla lugnare och vila lite om du får chansen. Ett powernap på en McD soffa är underskattad 😉

Ja, tempo är viktigt. Efter Täbys 400, som gick på 19:24, så kände jag mig "fräsch" och skulle ha kunnat fortsätta. Efter årets tidigare 200 och 300 har jag tvärtom känt mig helt slut... Förra året körde jag en 400 från Bollnäs, den tog 16:44 och då var jag också helt ok efter, men den hade en större klunga, som dessutom saktade ner ett tag när jag fick en bonk 20 minuter innan Pizzastoppet. 😍

Peth

Aktiv medlem
Ja, tempo är viktigt. Efter Täbys 400, som gick på 19:24, så kände jag mig "fräsch" och skulle ha kunnat fortsätta. Efter årets tidigare 200 och 300 har jag tvärtom känt mig helt slut... Förra året körde jag en 400 från Bollnäs, den tog 16:44 och då var jag också helt ok efter, men den hade en större klunga, som dessutom saktade ner ett tag när jag fick en bonk 20 minuter innan Pizzastoppet. 😍
Vill minnas att Bollnäs 400k förra året bjöd på idel solsken och medvind. Och baske mig om det inte var nedförsbacke hela vägen också.

GoranS

Aktiv medlem
Alltså, det var inte jättebrant utför. Bara tillräckligt så att man känner sig snabb på riktigt: kryssa i 45 km/tim med myspuls.
Klarar man inte att hålla tvåsiffrigt antal km/h har man nått njutbar lutning. När man inte grejar att hålla över ”normal gångfart”, d.v.s. 6 km/h är man i idealzonen.

GoranS

Aktiv medlem
6 km/tim – blir tajt att klara maxtiden med den ”farten”.
SR har ju längre tidsgränser än vanliga lopp, svarande mot ner till 10 km/h. Detta borde vara än mer extremt så kanske man kan tänka sig ytterligare förlängning av tiden om man inför kategorin Megrandonné!? Eller också kör man det som en poulaire. Där har man väl friare med reglerna?

fhloston

Aktiv medlem
En tidig prognos (motsvarande finns i Täbytråden också)

EpicRideWeatherForecast.png

Mange.

Aktiv medlem
Synd.
Jag är fortfarande osäker om vädret och det lilla som är kvar av förkylningen är klokt. Propaganda så hade det inte varit några problem alls..

A.Nilsson

Aktiv medlem
Fått diagnos?
låter okul.

Ultraljud och möte med sjukgymnasten i början på nästa vecka så då får vi se vad som sägs. Jävligt segt att ta det lugnt när man hade planerat att träna hårt och köra långturer för att testa utrustning och set-up men det är bara att gilla läget och försöka lösa knät så det blir körbart så snart som möjligt!

ranic.se

Medlem
Synd.
Jag är fortfarande osäker om vädret och det lilla som är kvar av förkylningen är klokt. Propaganda så hade det inte varit några problem alls..
Eh, blir väl som promenad i parken för dig den här rundan så häng på du bara ;) Ha med extrakläder i alla fall för det är tråkigt att behöva bryta pga nedkylning.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Går bra att ta nattmacka Rasta Ödeshög och värma sig på Donken Linköping. Har även kvartat 45 min på en soffa där. Det var mumma.

Kashedian

Aktiv medlem
Imponerande deltagarlista. Är det någon som satsar på att köra på under ett dygn eller planerar alla att övernatta i en eller annan form?

Topp