[Kalender] Randonnée 600 km - Södertälje 2022-05-28

MrSthlm

Aktiv medlem
Vilken kontroll är det egentligen i Borensberg, inte begravningsbyrån antar jag? 😅

1653658344738.png

1653658301289.png

GoranS

Aktiv medlem
Orten är kontrollen, vilket etablissemang eller fotostämpel väljer du själv
Möjligen en liten brasklapp kring fotostämpling. Under pandemin med dess restriktioner var det ju helt OK och t.o.m. rekommenderat. Får erkänna att jag på rak arm inte minns om vi sagt något kring hur det är nu efter pandemin.

Innan pandemin var det väl som jag minns det rätt mkt upp till arrangören att ge OK för fotostämplingar på kontroller - Slottsrundan hade ju t.ex. fotostämpling vid Nynäs slott. Var väl att det inte fanns något öppet där.

Vanlig regelrätt kortstämpling är dock garanterat alltid OK oavsett var på orten den utförs.

fhloston

Aktiv medlem
Mellan Borrensberg och Linköping är det tätt mellan kontrollerna. Är det för att ge valmöjligheter? Eller är det för att vi ska stanna och se hur fint det är?

1653661555837.png

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Möjligen en liten brasklapp kring fotostämpling. Under pandemin med dess restriktioner var det ju helt OK och t.o.m. rekommenderat. Får erkänna att jag på rak arm inte minns om vi sagt något kring hur det är nu efter pandemin.

Innan pandemin var det väl som jag minns det rätt mkt upp till arrangören att ge OK för fotostämplingar på kontroller - Slottsrundan hade ju t.ex. fotostämpling vid Nynäs slott. Var väl att det inte fanns något öppet där.

Vanlig regelrätt kortstämpling är dock garanterat alltid OK oavsett var på orten den utförs.
Det var fotostämpel fram till Mälsåker på Slottsrundan -21.

AlbertH

Aktiv medlem
Mellan Borrensberg och Linköping är det tätt mellan kontrollerna. Är det för att ge valmöjligheter? Eller är det för att vi ska stanna och se hur fint det är?

Visa bilaga 557773
Jag tror kontrollerna i Vadstena och Ödeshög är för att säkerställa att ingen genar öster om Tåkern. Sen verkar resten av flaggorna vara mer av information: Vandrarhem i Mjölby som verkar ha varit populärt för ett par timmars vila tidigare vad jag läst på happy, nattöppen mack i Mantorp för att proviantera vid behov och McDonalds precis längs randovägen i Linköping.

Grimpeur

Aktiv medlem
Det finns en mack vid infarten till Borensberg på högersidan där jag brukar stämpla, alternativt ICA i centrum.
Bra tips! Jag brukar ta en pizzan tidigt på höger sida av huvudgatan den brukar vara bra (och många brukar stanna där). Spagetti bolognese brukar vara ett bra val för mig. Är man världsvan så beställer man utan ost. Vet inte varför men många pizzerrior längs vägarna brukar gratinera spagetti bolognese med en massa ost på toppen nuförtiden. Den brukar dock vara mycket god med ost. Tror inte jag lyckats beställa utan ost men enligt de som lyckats så skall den inte vara så dum. Jag har även beställt på krogen på vänster sida precis innan kanalen. Då var det biff gräddsås ... Det gick lite sämre orken försvann och jag fick bryta (var inte i min bästa form).

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Bilden från 2015. En 33 tim lång snackrunda med mannen på bilden. Middagen hör samman med ekerbrott och väntan på leverans av lånat hjul. Borensberg var inte stämpel på den tiden.

RL

Aktiv medlem
Funkar det med pendeln som anländer Östertälje 06:00 (första tåget för dagen) med start 06:15?

RL

Aktiv medlem
Mejla innan och förbetala så kan vi i värsta fall lämna kortet på grindstolpen.
Betalningen är klar !

Så det vore super om ni lade ut kortet, ifall att det strular.
——
Jag brukar värma upp från Huddinge, men det kändes motigt nu med tidig start och regn😂

uandt

Aktiv medlem
Betalningen är klar !

——
Jag brukar värma upp från Huddinge, men det kändes motigt nu med tidig start och regn😂
Du kommer hinna. Kommer vara ett litet gäng på pendeln så inget att oroa sig för

Grimpeur

Aktiv medlem
Betalningen är klar !

——
Frun såg att betalningen. Hinner du inte till start så ligger kortet i stämpelpåsen på vänstra grindstolpen. Vid målgång stämplar du och skriver klockslag samt lämnar kortet i brevlådan. Massor av lycka till för morgondagen. Räknar med att vi syns vid start eller på väg till färjan. Vi känner oss hedrande att du vill köra vår 60 milare.

RL

Aktiv medlem
Frun såg att betalningen. Hinner du inte till start så ligger kortet i stämpelpåsen på vänstra grindstolpen. Vid målgång stämplar du och skriver klockslag samt lämnar kortet i brevlådan. Massor av lycka till för morgondagen. Räknar med att vi syns vid start eller på väg till färjan. Vi känner oss hedrande att du vill köra vår 60 milare.
Med 45 km/h i snitt hinner ni med tidiga färjan 06.55. 5 m/s nordligt bidrar.
Annars lugn rullstart i 26 knyck för 07.25.

God tur!
Fan jag hade räknat med lugnt för att tajma 07:25 perfekt. Men nu kommer du med att det går att hinna med den tidiga!!!🤣

—-
Tror jag håller mig till 07:25, och sparar krafter till motvinden till Gnesta🥳

Grimpeur

Aktiv medlem
Fan jag hade räknat med lugnt för att tajma 07:25 perfekt. Men nu kommer du med att det går att hinna med den tidiga!!!🤣

—-
För oss mänskliga så brukar 07:25 vara lite väl tufft. Är mycket upp och ner samt rödljus och ... Familjen har som facit att hinna 50/50.

Mange.

Aktiv medlem
Lycka till ni som kör. hade sett fram emot denna.

såg nyss att jag hade haft svårt att komma till starten ändå, det går inga tåg från kallhäll som klaffar med första tåget mot tälje, dvs cykla en timme med start 420 :sleep:
bra att komma ihåg i framtiden

ranic.se

Medlem
Lycka till ni som kör. hade sett fram emot denna.

såg nyss att jag hade haft svårt att komma till starten ändå, det går inga tåg från kallhäll som klaffar med första tåget mot tälje, dvs cykla en timme med start 420 :sleep:
bra att komma ihåg i framtiden
Får också hoppa över denna. Satt just gjorde mackor och lite annat gottigott men har lite viktigare saker som har dykt upp denna gång. Kör kanske en egen inofficiell tur nästa helg, men lycka till alla er som kör imorgon och njut av äventyret!
IMG_8795.jpg

Fjärdebrunn

Aktiv medlem

—-
Kom igen, du har det i dig. Kommer stå där på bryggan, knyta näven och tänka att du slängde bort en halvtimme. Jag har testat…
Organisera ett lagtempo som Magnus Cort gjorde igår. Uppvärmning till start.

Topp