[Kalender] Randonnée – Bollnäs 600 km, 7 augusti

Peth

Aktiv medlem
Funderar på tempopinnar, men måste hitta en bra lösning till lampan som inte får plats på styret under pinnarna. Har en idé att fulbygga ett fäste som passar till skruvhålet i gaffelkronan.

Mange.

Aktiv medlem
Hmm intressant,
Skulle vara festligt att cykla denna. Ingen som ska upp från Stockholm?

Peth

Aktiv medlem
Hmm intressant,
Skulle vara festligt att cykla denna. Ingen som ska upp från Stockholm?
Det blir festligt värre! Först en fin dag genom ett kuperat Hälsingland, sedan en natt genom Gästrikland, som är ganska platt och med en del skog, så man missar kanske inte så mycket i mörkret (Gästrikland är fint, men inte så mycket höjdmetrar).

Har fixat ett lampfäste i alla fall.
D10666C9-AA5D-456C-A9BB-81CD01182353.jpeg

Peth

Aktiv medlem
Nu börjar väderleksrappporterna trilla in. Kan bli lite utmaning för pannbenet även denna tur (till glädje för, åtminstone vissa, internetcyklister). Men, lite regn är bättre än motvind i alla fall.
54E55872-E8D2-46CA-927B-7EBF7DF5F96C.jpeg

ooms

Aktiv medlem
Det där blir ni ju knappt fuktiga av! 1mm på 6 timmar är ju ingenting, typ som dagg i gräset.

Peth

Aktiv medlem
Det där blir ni ju knappt fuktiga av! 1mm på 6 timmar är ju ingenting, typ som dagg i gräset.
Jo, inge vidare misär, men med tanke på att väderleksrapporterna inför både 30 och 40 mil visade på propagandaväder som i verkligheten blev ganska mycket grisväder så …

ooms

Aktiv medlem
Jo, inge vidare misär, men med tanke på att väderleksrapporterna inför både 30 och 40 mil visade på propagandaväder som i verkligheten blev ganska mycket grisväder så …
Ja, det blev ju inte så mycket av de där 35-60mm som skulle komma häromdagen, så de kan väl komma nästa helg istället 😂

Peth

Aktiv medlem
Ja, det blev ju inte så mycket av de där 35-60mm som skulle komma häromdagen, så de kan väl komma nästa helg istället 😂
Eller kanske inte. Stannar nog hemma om det blir för hemskt väder. Kanske cykla Uppsala 600 istället för att få ihop till superrandonneuren (om den blir av i slutet av augusti).

Eller så tänker jag ”What would Sölve do”, skiter i att det är grisigt och cyklar ändå.

GoranS

Aktiv medlem
Jag litar mer på osäker-markeringen än säker-markeringen, i synnerhet om det är mer än ett par dagar in i framtiden.

Peth

Aktiv medlem
Ser ut att kunna bli spännande väder natten mot söndag. Fyra anmälda hittills.

Peth

Aktiv medlem
Sju anmälda. Och risk för en blöt natt.
Här kan man detaljstudera rutten:

Om någon känner att det här, det vill man inte missa så håller jag anmälan öppen till i morgon efter lunch nångång.

fedde

Aktiv medlem
Risk för en blöt kväll och natt enligt prognoserna
och utifrån faktiska observationer i Gästrikland.

/Fedde

ooms

Aktiv medlem
Bör ha varit helt ok nederbördsmässigt fram till kl 18-19 nångång, men nu senaste timmen har det nog inte varit så kul.

Peth

Aktiv medlem
Började regna ca 4 mil innan Bollnäs. Stämplade där kl 20:59. Beslöt mig för att sova mig igenom regnet och fortsätta i morgon. Blir nog själv hela dan då en bröt, och resten tror jag fortsatte.

Det har varit en jobbig dag.

Hasse#7

Aktiv medlem
Började regna ca 4 mil innan Bollnäs. Stämplade där kl 20:59. Beslöt mig för att sova mig igenom regnet och fortsätta i morgon. Blir nog själv hela dan då en bröt, och resten tror jag fortsatte.

Bra kämpat! Du hittar hem ensam i alla fall.👍💪

ooms

Aktiv medlem

Tror det är klokt. Prognosen här i södra Hälsingland säger ju ett j-a regnande inatt som skall upphöra ca kl 6 imorrn bitti.

Grimpeur

Aktiv medlem

Hoppas du hittat bra övernattning. Hoppas regnet går över till imorgon om inte annat så återvänder ljuset.

fedde

Aktiv medlem
Fast det skyfall som utlovats över Gästrikland har väl
inte synts till ännu?
Det är visserliggen ihållande regn på flera platser men mer
av intensivt duggregn tycker jag.

/Fedde

ooms

Aktiv medlem
Fast det skyfall som utlovats över Gästrikland har väl
inte synts till ännu?
Det är visserliggen ihållande regn på flera platser men mer
av intensivt duggregn tycker jag.

/Fedde
Nja, Gävle verkar ha klarat sig ok, men en bit in i landet och södra Hälsingland / norra Gästrikland regnar det på bra. Men det värsta ser ut att gå en bit söderut och upp över Dalarna.
3081BE3B-A9EF-4182-854E-5B3E2E5C8CC5.png

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer