[Kalender] SBR 20!!! - Dead End i Glasberga, söndagen den 8/5-2016

Har den dubbelloggat borde det synas i rådatan. Lars kan säkert kolla upp det.

Henrik83 sa:
larsaw sa:
durietz sa:
Och HÄR kommer en resultatlista där jag adderat kolumn med placering på varje SS (finns det någon sett att göra detta på något automatiskt sätt??): https://www.dropbox.com/s/vv9uqtrll01q84p/SBR20 - Resultatlistan_perSS.xls?dl=0
Snabbanalys: Dom flesta fick vad dom förtjänade, men starkt av Lilja att köra in på 5e med en 22a på SS2.

Topp, då är det bara en heatmap o graf så är vi helt kompletta :)
Håller med, starkt kört av Lilja som tidigare hängt omkring 10'e platserna, nya åket har visst gjort susen för motivationen ;)

Jefla skitpinnar! Det är ju pinnarnas fel att jag fått en så sunkig tid på SS2! KOM i Strava men helt plötsligt 10sek efter övriga som man åkt jämt med på Strava, i det som kändes som dagens bästa åk. Hur gick starten? Henrik stoppa pinnen i hålet & det piper inte.. Henrik väntar några sekunder & försöker igen varpå det piper. Uppenbarligen gick starten redan vid första försöket, vilket fiasko!

Tjacka topz!

;-)

Stalle

Senast ändrad:
Kung Stalle sa:
Tjacka topz!
;-)
Stalle

+1 Samma förutsättningar för alla MEN "for the record" så har Henke rätt i sin redogörelse...

HenkesSBR20-stmplingar.JPG

Vilket gör att Henkes totaltid isf skulle korrigeras ned med 8 sek = 05:23, vilket leder till 2'a snabbaste tid!
Grattis Henke! Bra kört men sämre stämplat ;)

Tänkte att jag skulle variera min xc-cykling med att prova på lite stig så jag körde förbi banan i kväll i mina glansiga lyckra kläder.

Satan, det där var lite mer än stig på sina ställen! Imponerad av er som körde där ☺

Klabe sa:
Tänkte att jag skulle variera min xc-cykling med att prova på lite stig så jag körde förbi banan i kväll i mina glansiga lyckra kläder.

Satan, det där var lite mer än stig på sina ställen! Imponerad av er som körde där ☺

Ja de är inte kloka de där brötskogshappyiterna.....

H. sa:
Oj! Grattis till andraplatsen då!

Sugen på & tjacka en Yeti? Det här var nog både första & sista gången jag cyklar sådär fort. Lika bra & byta disciplin så man kan leva på gamla meriter sen istället :-)

Hasse, när går nästa asfaltspass? Att ligga & mala 70-väg i sju-åtta timmar låter lockande ;-)

Henrik83 sa:
H. sa:

Sugen på & tjacka en Yeti? Det här var nog både första & sista gången jag cyklar sådär fort. Lika bra & byta disciplin så man kan leva på gamla meriter sen istället :-)

Hasse, när går nästa asfaltspass? Att ligga & mala 70-väg i sju-åtta timmar låter lockande ;-)

Jag cyklade 95 km igår med mtb och RaceRaffe på. Följde upp det i idag med 50km stålpendling på 15kg dinousaurcross. Planerar att bli bäst på ultra-rullator 100 km asfalt så småningom. Försöker jag göra som ni kommer jag bryta nacken och då är det finito med mjölksyra på asfalt och grus. Men jag lovar att försöka flytta mina gränser mot farligheter i Järvsö men det betyder inte att det blir särskilt spektakulärt ändå.

Hasse#7 sa:
Henrik83 sa:
H. sa:

Jag cyklade 95 km igår med mtb och RaceRaffe på. Följde upp det i idag med 50km stålpendling på 15kg dinousaurcross. Planerar att bli bäst på ultra-rullator 100 km asfalt så småningom. Försöker jag göra som ni kommer jag bryta nacken och då är det finito med mjölksyra på asfalt och grus. Men jag lovar att försöka flytta mina gränser mot farligheter i Järvsö men det betyder inte att det blir särskilt spektakulärt ändå.
Visst var det du som stod efter dödsdroppet i början på 5:an ?

fredrik168 sa:
Visst var det du som stod efter dödsdroppet i början på 5:an ?

Jag stod lite här och där. Men när ca andra halvan av startfältet körde 5:an så stod jag där. Andra kännetecken/signalement kan vara 192 cm farbror i lvg-bibs som inte höll i en endurohoj. Tror bara det var en sån.

Långa farbrorn gick ju lite här o där, men han var mig veterligen den ända närvarande i tight

BTW, har uppdaterat mina delade bilder med ALLT grynigt som fastnade på linsen runt "kansliet"...

https://onedrive..com

Senast ändrad:
Asså, jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker iaf att det vore på sin plats med fler bilder nu.
//P

Nu blir det filmtajm :-)

Mjukstartar med samling och SS1 Träning/Race. Racet visar hela banan från start till mål.
SS1 må kännas lite tam och XC med sina svettoklättringar. Mer action, DÖDS, häcklingar och krascher utlovas i SS2 och framåt :-)

SBR20 stavas Episk ...

grymma deltagare & åskådare som gjorde dagen EPISK!

Vi ses!

Senast ändrad:
Jisses vilket grymt arr!
Jag är inte alls bitter att jag missade detta.

Inte alls.

Filmtajm!!

Dags för SS2 med det på förhand grumt uppsnackade Ladder-droppet.

Race är hela sträckan från start till mål.

Senast ändrad:
AJ sa:
Filmtajm!!

Dags för SS2 med det på förhand grumt uppsnackade Ladder-droppet, men som visade sig inte alls vara något problem och absolut inget DÖDS. Nästa gång bygger vi högre..... :-)

Race är hela sträckan från start till mål.

Superkvalitet! Jag såg minst en trädkramare IRL som nog kände av lite döds. Tror att upplevelsen var som att möta tåget i slutet av tunneln. Hoppas det känns bättre nu efter ett par dagar. Sjukt starkt att köra klart allt efter att ha legat och flämtat/rosslat bakom trädet i flera minuter.

Riktigt kul!! Min första enduro tävling och lär bli fler???man fick jobba lite med huvudet när man är van att på sin höjd hoppa över liggande träd...

Filmtajm!

Med DÖDS-vägg, bäck-gap och eld-hopp innehöll SS3 tre önskningar i en.
Träning och race.

Henrik83 sa:
Magnus Harling sa:
Ja, varför ska man bryta en vinnande tradition att krascha mitt framför kamerorna... :)

Ja, visst f-n stod du på örona i Gömmarn också, där efter branten på SS1?

Japp, ingen minns en fegis... Men det är tur att jag inte har någon stolthet kvar, nu var det bara att resa på sig och ta den igen!

Fan vad grymt med underhållning varje kväll. SBR 20 fortsätter leverera dagarna i ända! Du måste sprungit runt som en iller för att hinna filma alla banor från topp till slut under race. Eller hade du flera kameramän? Grymt jobbat iaf. Vi bokar dig till nästa SBR också tycker jag.

durietz sa:
Fan vad grymt med underhållning varje kväll. SBR 20 fortsätter leverera dagarna i ända! Du måste sprungit runt som en iller för att hinna filma alla banor från topp till slut under race. Eller hade du flera kameramän? Grymt jobbat iaf.

Tack! SS4 och SS5 är kvar att klippa så det är två kvällar till av glädje :-)
Vi var två som filmade

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp