[Kalender] Sbr #42 - Löttingehill

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Visa bilaga Startlista SBR#42 - LöttingeHill.pdf

Här kommer Startlistan för SBR#42

Ni med SBR-ID har era fasta nummer och övriga är slumpvis ifyllda
Samtliga SIAC är numrerade enligt detta så kommer ni ihåg numret underlättar det vid registrering och utlämnade av stickor...

Vi ses imorgon..

Sträckorna släpps om några timmar.
Viu ses imorgon.

Senast ändrad:

Ollie_B

Aktiv medlem
Roger_Edvinsson sa:
Här kommer Startlistan för SBR#42

Ni med SBR-ID har era fasta nummer och övriga är slumpvis ifyllda
Samtliga SIAC är numrerade enligt detta så kommer ni ihåg numret underlättar det vid registrering och utlämnade av stickor...

Vi ses imorgon..

Sträckorna släpps om några timmar.
Viu ses imorgon.
Damn man getting professional these days!!

clara

Medlem
Roger_Edvinsson sa:
Anmälan stängd.

58 deltagare.

9 sträckor.

Solsken beställt (blir det molnigt och regnar så skiner solen fortfarande ovanför så ni vet)

Lite döds, massa flow.

Korv och dricka efter målgång.
(Likt tidigare så finns Kycklingkorv som vegetariskt alternativ)

Alla spår kommer finnas på Trailforks.
En nedladdningsbar GPX kommer presenteras på fredag.
Banorna bandade till kl 09.00
Träning fram till 11.00
Rejs startar 11.30 nere vid grillplatsen.

Väl mött.
Och som vanligt ha med ett bästa humör.
Men snälla, varför inte köpa nån sojakorv istället för kyckling? Finns ju hur många märken som helst med vegokorv nuförtiden.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
clara sa:
Roger_Edvinsson sa:
Anmälan stängd.

58 deltagare.

9 sträckor.

Solsken beställt (blir det molnigt och regnar så skiner solen fortfarande ovanför så ni vet)

Lite döds, massa flow.

Träning fram till 11.00

Väl mött.
Men snälla, varför inte köpa nån sojakorv istället för kyckling? Finns ju hur många märken som helst med vegokorv nuförtiden.
Sorry för dåligt med smilies på den parantesen...?

Var mest en referens till misslyckandet att ta rätt paket korv till SBR#37.
till denna helgen finns en variant utan kött.... och utan kyckling i :-)

manneblask

Aktiv medlem
clara sa:
Roger_Edvinsson sa:
Anmälan stängd.

58 deltagare.

9 sträckor.

Lite döds, massa flow.

Träning fram till 11.00

Väl mött.
Jag trodde det var ett skämt när jag läste det först som jag inte fattade men kanske var på riktigt. Nej kyckling är inte vegetariskt på något sätt...

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Dax att presentera sträckorna:

Alla går att hitta på Trailforks, men till detta event finns ingen GPX då samtliga sträckor startar från samma område och är enkla att hitta.
https://www.trailforks.com/region/lottinge-32658/

Sträcka 1 - AM Alternativet / /. Klassiska AM spåret med en alternativ avslutning utmed berget och vägen, en bra start på dagen.

Sträcka 2 - SS5 / /. Enekl start mellan några träd följs av ett riktigt trixigt parti mitt i en kurva, avslutas med en ny träbro över en sten och mål ut på vägen.

Sträcka 3 - Spyan Delux / /. Namnet kommer från de stackars XC cyklisterna som av någon anledning tycker man kan cykla uppför här ??‍♂
Enkel och flottig stig där det gäller att ha med sig fart och flow.

Sträcka 4 - Vargylet / /. Ny sträckning som startar blistrande snabbt och där det verkligen gäller att satsa när spåret börjar branta till. En riktig huck-sten följt av lite flow och sen samma målgång som på SS5.

Sträcka 5 - Jejjes Frestelse / /. Lämnar ingen oberörd, klassisk ravin med spetsiga dödsstenar som de som kan cykla bara skrattar år, vi andra väljer B-spåret som varken är snabbare eller särskilja mycket enklare.

Sträcka 6 - Flipperkulan / /. 2 miljoner stenar med en härlig totalt ologisk spridning, håll farten och blunda... all in här för denna är kort.

Sträcka 7 - SS3 / /. Snabb start följt av ett riktigt jofa-Huck, går att cykla men vi har ett B-spår för oss dödliga

Sträcka 8 - AM Spåret / /. gamla hederliga sträckningen, nu har ni fått träna en extra gång på starten så då avslutar vi bland rötter, branta stenhällar och elände...

Sträcka 9 - Spyan Original / /. Samma start som deluxe fast här fortsätter man hela vägen ner till vindskyddet längs med en snabb och flottig stig....spara lite krut till denna om ni tänkte vinna :-)

9 sträckor betyder också att ni skall klättra upp till toppen 9ggr... så glöm inte energi i flaskan och kanske ett snacks längs med vägen.

Vi ses imorgon....

Senast ändrad:

BackT

Medlem
Stort tack Roger & Schreddan för ett fantastiskt arrangemang på hemmastigar i rejält utmanande skick. Shit va kul man kan ha på två hjul. Hoppas också att de deltagare som kraschat klarat sig bra utan allvarliga skador. Tack och på snart återseende

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
RESULTAT:

https://drive.google.com/file/d/1dc01PtbtUgiC-Bm4msNURpuML6bsAlbA/view?usp=sharing

(Heatmap kommer under kvällen eller imorgon bitti när jag gnuggat gruset ur ögonen)*

Tusen tack för en galet bra dag i skogen.
Vädret visade sig från sin allra bästa sidan och vad kan vara bättre än solskenscykling såhär på hösten...
All väta kanske inte riktigt torkade upp.... men men :-)

19000 steg fick jag ihop så man sitter inte helt still även om man lämnar cykeln hemma.

Schreddan, Varg, Stalle och Lövan.... ni skall ha mängder av kredd för att denna lilla kullen erbjuder rallymöjligheter likt detta.

Lite trix med bandningen nu när vi klämde in 9SS på kullen men i slutändan fick alla tider utan bekymmer...
Kommer nog behöv skaffa lite tydliga skyltar till framtida rally så att det blir enklare för er som kör, så har någon kontakter inom plast/skyltar så hör av er ?

Att det i första resultatlistan fanns de som hade DNF men korrekta tider berodde på att deras timer av någon anledning inte startat men alla sträcktiderna fanns där, så nu har jag lärt mig ytterligare en sam om systemet... :-)

Hatten av till Äventyrsbanan och JonasP som lottade ut en riktigt fint presentkort, och grattis Åsa ?

Vi säger också ett extra stort grattis till Oliwer och Karin som dominerade dagen i var sin klass... premium ?

Nu laddar i om inför Väsby om 14 dagar.
Betydligt mindre döds men garanterat lika mycket attack.
VI SES DÄR...

Bilagor

Senast ändrad:

Jimel

Aktiv medlem
Grymt jobbat ni som fixat!!
Lite knas med min sträcka 4 tror jag dock, inte för att jag vunnit men ändå ?

jofahjalm

Aktiv medlem
Grymt rejs, tack för allt! Jag vill också passa på att be om ursäkt till de två (2) fotografer jag nästan körde över. Det var inget personligt, jag är bara lite rädd för att förlora en del av min själ om jag blir fotograferad...

Schreddan

Aktiv medlem
Lyckades ta en bild..... :)
A9D094B2-70D2-4599-9F4B-E37C86986AC9.jpeg

Stort tack till alla som kommer och rejsar! Lätt värt allt jobb när det blir en sån kanondag.

Grymt kört av alla i halkan men en stor speciell upptumme till vinnarna KarinP och Kangas!

Roger_Edvinsson sa:
Jimel sa:
Grymt jobbat ni som fixat!!
Lite knas med min sträcka 4 tror jag dock, inte för att jag vunnit men ändå ?
Såg det nu...FIXAT
Du hade fått med transporten upp också när jag justerade din fil... you know why ?
Min sträcka fyra vart också lite knas. Höll vänster i korsningen och irrade runt lite. Hittade ner tillslut men tappade säkert 20 sek på det. No aim för pallen ändå och jag orkade inte köra om den ?‍♂?
En jävla kanondag i övrigt! ?
Ps. Noterade felaktiga poäng till pärberge som inte deltog idag.

larsaw

Aktiv medlem
Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer