[Kalender] SBR25 - Return of the DÖDS!!! - Nu med RESULTAT!!!

larsaw

Ny medlem
Skräp! Anmälningslänken ser inte ut att fungera :(

Förra årets event hittar ni alltså här: http://happyride.se/forum/read.php/1/2907

EDIT: Sträckbeskrivningar av årets sträckor:

Ss1 Räserbajan:
Förra årets transport upp till dåvarande SS3 (Bäckhoppet) har tills i år omvandlats till en flow'ig första sträcka. Start på bergshäll (samma som förra årets sträcka), halvvägs ner för bergsknallen viker nu stigen av åt höger ner i en liten dalgång, efter den efterföljande korta klättringen och traversen bjuds ni in till ett flow'igt parti med två mindre hopp där det går att få till bra flyt. När ni kommer ner en bit o närmar er villaområdet viker stigen tillbaka upp in i skogsbrynet, efter ytterligare en mindre uppförsbacke avslutas sträckan med en blandad nedfart med brötstig som innehåller både en o två vassa stenar, så se till att välja era linjer väl...

Ss2 Stepdown To Hell:
En favorit ifrån förra årets SBR i Glasberga, då kallades den E4’an och fick avsluta racet. Tills i år har den fått nytt ny start och nytt namn för att avspegla den go’a Step Down’en strax efter starten. Resten är ”good old same” (dock ligger det för stunden ett fallet träd tvärs över stigen innan trä/ramphoppet, men kommer så klart tas bort innan raceday, eller blir det möjligen en ny ”feature” här? Framtiden får utvisa ;)

Ss3 Baby Berm:
Ända sträckan som är helt orörd ifrån förra årets race, då som SS2. (Frånset ”paddingen” av dom två granarna efter LadderDroppet)
Ss4 Hardline
Precis som för SS1 så har vi här använt en gammal transport (då till SS4&5) för att nu tjänstgöra som en synnerligen utmanande sträcka. Start på en liten bergsknalle (som ni rundat strax innan ni tog er ner i ”StepDown To Hell”), efter starten så följer en trampvänlig stig runt berget i en lång vänsterböj innan ni kommer till en brant på bergets ”baksida”. Fortfarande i en svag vänster stundar ”JW’s Brygga” som är en slags wallride/hopp. Efter denna kommer snabbt en större sten hindra er framfart, denna kan antingen passeras till vänster eller hoppas över på tillhörande ramp…
image1.JPG

Efter stenen kommer den stora utmaningen i form av det nya LadderDropet, liknar Baby Berm’s men här högre så se till att ladda på med fart så det inte blir platt fall…

Avslutande delen är samma som förra årets SS4’a med ytterligare ett LadderDrop ut över den lilla bäcken. Plums!

Ss5 Vertical Drop:
Här har det länkats ihop övre delen av förra årets SS1 (Janssons Frestelser) med Bäckhoppet, som efter ”grillen” o ”spången” leds tillbaka till Jansson’s avslutning med en lättare uppförsback (om ni inte trillat av spången). Övergången mellan Janssons till Bäckhoppet sker via den nya stigsnutten ”Vertical Drop” som är en stig där det gäller att våga lita på balansen när ni rullar ner för den nästan vertikala bergsryggen ner till ”Dödsbranten” (som känns harmlös i jämförelse med ”Vert.Drop”…), för er som inte riktigt vill offra er själva ”in the spirit of enduro” så finns en kycklinglinje som förvisso också är utmanande men inte riktigt lika smal o brant.

I sedvanlig ordning postar vi deltagarlistan vartefter vi hinner uppdatera oss om inkomna anmälningar...

Anmälda (* efter namnet = Betalt):
antebard* Uteblir
AndreaP* 
Anton-Plankton* 
Bodacious* 
Bullit* 
CarlBachmann* 
carl-pedal* 
Dempa* 
dnleriksson* 
empo* 
Evinnerlig* 
Fonky* 
Fredrik168 
FredrikH* 
Frenchy* 
FridaK* 
GoranF* 
Gugles85* 
Gushem* 
Henrik83* Uteblir
JakeTheSnake* 
JanneS* 
Jejje* 
Jennie* 
Jeppe* 
J-H* 
jimel* 
jlehtinen* 
Jofahjalm* 
JohanE* 
kattfan* 
kofta* 
Larology* 
Larsaw* 
Lassla* 
Lindestaf* 
Macius* 
Magnus H* 
MarkusE* 
MattiasF* 
Mecke* 
Micke.ToSlow.Gentzel* 
Mr-Mountain* 
mswalen* 
mtamme* 
nibergs* 
Nobby* 
O* 
olle/frost* 
Peterare 
PeterK* 
PvonB* Uteblir 
Randigeralf* 
Robertinoam* 
RogerG 
Seeman* 
Shrue* 
Stream* 
tamme* 
torkelo* 
WilmerH* 
Wreckit* 
ZiggyG*

Senast ändrad:

dnleriksson

Aktiv medlem
Hur löste du det? Skriva blankt funkar inte och 1 funkar inte. Jag kommer utan åskådare så vad skriver jag :-(

Jag försöker alltså via länken i första inlägget då den klickbara länken i andra inlägget leder till "Det gick inte öppna filen".

Senast ändrad:

dnleriksson

Aktiv medlem
Använder fortfarande första länken och 0 resulterar också i "Du måste ange ett värde i det här fältet".

Senast ändrad:

dnleriksson

Aktiv medlem
Vernersson sa:
dnleriksson sa:
Använder fortfarande första länken och 0 resulterar också i
Men totalt blir du ju 1 om du inte har några åskådare med dig.. Eller tänker jag fel?
Nej, men jag har testat det också...

Jimel sa:
Android ? Bara skoja
Vem vet... Något ska väl vara sämre med det också :)

Edit: Funkade att öppna länken i andra inlägget om jag valde "öppna i nytt fönster".
Dock går det inte skicka. Samma resultat som tidigare.

Får väl cykla hemma istället.

Edit 2: Helt plötsligt fungerade det! Gjorde ingenting annorlunda, men med "1" så hände något automagiskt efter 17 försök :)

Ses i Glasberga! Wohoo :-D

Senast ändrad:

larsaw

Ny medlem
Haha, jag svär mig fri från det där formuläret, det är Microsoft fel, precis som allt annat här i världen...
Jo det blev lite väl långt framskjutet i år, innan april är svårt att hinna med iom att skogstrollen har lite nyheter att fixa till först och trollen meddelar att det är svåra att fixa innan frosten släppt marken...
April är alltid tjok-full av andra skäl samt att vi behöver ta ESS i beaktande också...
Tills 2018 kanske vi kan nöja oss med lite mindre moddningar och då dra av eventet under Mars. Only time will tell :)

Senast ändrad:

larsaw

Ny medlem
olle/frost sa:
Två månaders intensivpepp och träning låter perfa ? :)
Exakt! Men för dig och andra som ev. tänkt smyga ner till Glasberga i förväg (vis av erfarenhet från förra året...) så vill jag passa på att upplysa om att alla features inte är färdiga än och kan i vissa fall vara rent farliga att beträda innan dom är färdigspikade/skruvade. DESSUTOM vill jag göra er uppmärksammade på SS1's namn som den fått av "vissa orsaker"...

Kör försiktigt ;)

larsaw

Ny medlem
Bump!

FYI så har anmälningsbekräftelsen precis skickats till alla er som uppenbart tycker att livet innehåller för lite DÖDS!!!

// L ;)

larsaw

Ny medlem
Gushem sa:
Mitt alterego ångrade sig och vill inte dödsa så gushem med litet g avstår rejs.
Ok, som jag misstänkte alltså, hälsa alterego't ;)

BTW, eftersom jag själv insätt att det är lätt hänt och rätt smärtsamt att använda kroppen som bromskloss mot fullvuxna granar, mer specifikt dom som står efter Ladder Droppet...
Så har dom idag prytts med "bumpers" :)

IMG_1462.JPG

Jeppe Dav

Medlem
Det krävs att minst 2 personer har krachat på samma ställe innan eventuella dödsskydd kommer apliceras .... Men snyggt jobb , dom ser ut att hålla samma standard som resten av tävlingen .. tumme upp!

Senast ändrad:

larsaw

Ny medlem
Whoho! Över 40 anmälda och racet har bara varit annonserat i fem dagar!
14 duktiga som redan pröjsan in, cashen rullar in :)

För er som anmält er sedan i onsdags skickar jag ut anmälningsbekräftelse under dagen.

larsaw

Ny medlem
Schizzze! Över 50 pers anmälda!!
Dessutom är ni jätteduktiga (typ hälften) på att pröjsa in till blåskonto... ;)

olle/frost

Ny medlem
larsaw sa:
Schizzze! Över 50 pers anmälda!!
Dessutom är ni jätteduktiga (typ hälften) på att pröjsa in till blåskonto... ;)
Blåskonto? Ha ha, vänta du tills ni står där och tror 70 betalande pers kommer att dyka upp, så kommer inte en enda. Då kan ni cykla era sträckor, äta er korv och dricka er folle själva och fundera på vilka som är blåsta! Ha ha ha ha ha.

Eller... vänta nu...

carl-pedal

Ny medlem
Jag och Lassla har anmält oss via formuläret men inte fått mail osv. Är det någon som dött? Tyst minut isf. Fast när? Det är väl viktigt att alla är tysta samtidigt.

larsaw

Ny medlem
carl-pedal sa:
Jag och Lassla har anmält oss via formuläret men inte fått mail osv. Är det någon som dött? Tyst minut isf. Fast när? Det är väl viktigt att alla är tysta samtidigt.
Det kommer, eventledningen läser av/skickar ut anmälningsbekräftelser var 48'e timma (+/- en halv dag'ich... ;)

Senast ändrad:

larsaw

Ny medlem
carl-pedal sa:
Sådär! Nu har kansliet vaknat TILL LIV, anm.bekräftelse torde vara påväg till er genom cyberrymden "just i detta nu"...

olle/frost sa:
Vill ledningen för spektaklet får ni gärna lägga upp det som event på https://www.trailforks.com/region/glasberga-14073/
Självklart, när alla sträckor är redo så lägger vi upp/in dom :)

larsaw

Ny medlem
Är det någon som känner M.Gentzel?
Hen (fast jag är RÄTT så säker att det är en han) har inte skrivit in någon vettig epost i anmälan...

larsaw

Ny medlem
Wholey Smoke!

Senaste sammanställningen visar att det nu är SEXTIOTRE anmälda!! Dvs bara SJU platser kvar!!!

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer