[Kalender] Slottsrundan 200km

BJS

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Peth sa:
Jannetuba sa:
Håller tummarna för vädret. Någon som funderat kring att boka bord på Södertuna slott? Var rätt schysst för något år sedan att äta tvårätters lunch vid bord med vita dukar och silverbestick.

Är det bokad finlunch som gäller eller finns andra alternativ vid stämpelplatsen?

Jag vet inte. Jag är mest intresserad av en grandios räkmacka eller så. Nu verkar det som det är en massa +30-35km/h cyklister och få eller inga därunder. Jag skulle nog helst rullsnitta omkring 28km/h baserat på helgens Siljan 160km.

Jag kan cykla 28km/h också om det är så. 28 minuter mer eller mindre spelar mig ingen större roll - jag har klämdag och är ledig på Fredag ändå.

Hasse#7

Aktiv medlem
Det låter bra med några till som inte har bråttom och kan leva utan bordsbeställning. Jag går all in och säger att jag inte tänker kolla hur banan går utan chansar på att någon annan vet. :)
Anmäler mig nu och hoppas hitta hem så småningom.

BJS

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Det låter bra med några till som inte har bråttom och kan leva utan bordsbeställning. Jag går all in och säger att jag inte tänker kolla hur banan går utan chansar på att någon annan vet. :)
Anmäler mig nu och hoppas hitta hem så småningom.

Det ordnar sig. Vi får nog vägnötter vid starten och de flesta har gps och eller telefon. Hälften av deltagarna kan nog banan utantill dessutom.

Hasse#7

Aktiv medlem
Skall bli kul att ses! Bifogar bild på förvärvad häst 10 rundor på 10 år och hoppas på annat väder.

IMG_20190601_133926.jpg

ooms

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Skall bli kul att ses! Bifogar bild på förvärvad häst 10 rundor på 10 år och hoppas på annat väder.
Grattis! Själv lyckades jag sno åt mig en av de sista gula hästarna. Sjunde året för mig (började 2010, men uppehåll 2011-2013). Minnet fr i år får väl bli 4,7 grader och spöregn i Våmhustrakten...

eggepegge

Aktiv medlem
Då blev tydligen jag också anmäld. Tänkte att en favorit i repris från förra året kunde vara på sin plats. Men kanske utan att köra andra halvan solo. :) Håller mig gärna strax under 30 med lagoma fikastopp i år, så tänkte inte hänga på snabbgruppen från start den här gången bara för att bli avhängd, utan gör gärna sällskap med er som håller er däromkring. Ses på torsdag!

SvenC

Aktiv medlem
Jag har hittills lyckats missa denna fina runda, men nu händer det. Ser fram mot en fikarunda av klass och ljumma vindar.

Peth

Aktiv medlem
40 anmälda och strålande väder. Om nu bara räkmackorna håller klass så finns stor chans för en toppendag.

Havoc 5

Aktiv medlem
Jannetuba sa:
Peth sa:
40 anmälda och strålande väder. Om nu bara räkmackorna håller klass så finns stor chans för en toppendag.

Vill minnas att http://www.gustafsvikslevandeljus.se/ är ett riktigt bra café med räkmackor med klass :) Lagom Gnesta-stopp.

Har en liten förkylning så vi får se hur det här går. Skjutsar frun till start oavsett.

Vi kör lugnt så du behöver nog inte vara ett dugg orolig kring en liten förkylning.
Jag hittar för övrigt så den som känner sej osäker behöver bara hålla sej kring mej.
(Jag har en ljusblå cykel med sjukt långa styrpinnar). =)

Jannetuba

Medlem
Havoc 5 sa:
Jannetuba sa:
Peth sa:

Vill minnas att http://www.gustafsvikslevandeljus.se/ är ett riktigt bra café med räkmackor med klass :) Lagom Gnesta-stopp.

Har en liten förkylning så vi får se hur det här går. Skjutsar frun till start oavsett.

Vi kör lugnt så du behöver nog inte vara ett dugg orolig kring en liten förkylning.
Jag hittar för övrigt så den som känner sej osäker behöver bara hålla sej kring mej.
(Jag har en ljusblå cykel med sjukt långa styrpinnar). =)

Låter bra. Dumt bara att dra ut om man är lite skrapig i halsen och tung i bröstet, men jag är jäkligt cykelsugen. Sen gäller det ju att vara på plats innan räkmackorna tar slut :)

emilh

Aktiv medlem
Anmäld. Tänkt blåsa ut det sista av min förkylning.

Helt ointresserad av räksmörgåsar, men Printz tänker jag inte hasta förbi!

Peth

Aktiv medlem
Jag får varna alla att jag ännu inte kapat spacertornet, så för att undvika att ni får blödande hornhinnor och ömmande syncentra så offrar jag mig och lägger mig sist i 28-gruppen.

BJS

Aktiv medlem
Peth sa:
Jag får varna alla att jag ännu inte kapat spacertornet, så för att undvika att ni får blödande hornhinnor och ömmande syncentra så offrar jag mig och lägger mig sist i 28-gruppen.

Jag har hjul med reflexrand, bakreflex, 2cm för kort styrstam och baklampa så du behöver inte skämmas. Det sitter ett reservdäck under sadeln till och med - ids inte göra racer av den till Torsdag, men det går att cykla på ändå!

Peth

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Peth sa:

Jag har hjul med reflexrand, bakreflex, 2cm för kort styrstam och baklampa så du behöver inte skämmas. Det sitter ett reservdäck under sadeln till och med - ids inte göra racer av den till Torsdag, men det går att cykla på ändå!

Försöker du ta min plats längst bak?!

BJS

Aktiv medlem
Peth sa:
Bengt-re sa:
Peth sa:

Försöker du ta min plats längst bak?!

Fniss.... ? Var det så uppenbart!?

BJS

Aktiv medlem
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Jag lägger mig sist i klungan för skadeskjutna internetcyklister.

Vi blir många i bredd där bak! ?
Nja, jag tänker nog verkligen internetcykla evenemanget då jag tyvärr inte är i skick för verklig cykling.

28 cykling i klunga går väl även om en är rätt risig?

Krya och.....

Vi får roa med bilder på spindelnätsbesludna cyklister som flyr i vild panik undan sniglarna!

GoranS

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:

Nja, jag tänker nog verkligen internetcykla evenemanget då jag tyvärr inte är i skick för verklig cykling.

Krya och.....

Vi får roa med bilder på spindelnätsbesludna cyklister som flyr i vild panik undan sniglarna!
Tyvärr har jag ett ben som är direkt dåligt just nu. Tror att mängden tramptag jag mäktar med fn är ganska precis noll. Då är 28 km/h rätt tufft. ;-)

All typ av rapportering är av glädje för internetcyklister.

BJS

Aktiv medlem
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:

Krya och.....

Tyvärr har jag ett ben som är direkt dåligt just nu. Tror att mängden tramptag jag mäktar med fn är ganska precis noll. Då är 28 km/h rätt tufft. ;-)

All typ av rapportering är av glädje för internetcyklister.

Krya snabbt. Ben finns tyvärr inte att köpa hos bike Components.

eggepegge

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Peth sa:

Jag har olika hjul fram å bak! ?

BJS

Aktiv medlem
eggepegge sa:
Bengt-re sa:
Peth sa:

Jag har olika hjul fram å bak! ?

Jag också. Iofs ett med powermeter bak - så det är väl nästan oki.

Granman

Medlem
Inte heller jag har rakat benen, någonsin. Och jag kommer cykla med en camelbak på ryggen, på en lvg-racer! Ha!

Som kompensation tar jag med en polare som är högtemporoadie extra stylish och extra allt (t.ex. tjuvtränade runt Siljan förra helgen), och som nu ska få lära sig lååångsam gubbrandocykling. Det blir en utmaning för honom. 

Grimpeur

Aktiv medlem
Kul med så många anmälda. Glöm inte att ta med egen fika till första kontrollen!

Bilagor

• 20190605_163819.jpg
    20190605_163819.jpg
    251 KB · Besök: 218

Grimpeur

Aktiv medlem
Peth sa:
50 anmälda! Visst brukar väl anmälan stänga 48 timmar innan start?

Det stämmer. För att göra livet lättare för våra arrangörer i Randonneur Stockholm så stänger anmälan 48 h innan. Detta för att arrangören inte skall behöva låsa upp fredagskvällen till kart-, vägnots- och brevetkorts-printande utan kan göra det när som under en lite längre period. Det kan dock hända att arrangören har tid att sitta kvällen innan och printa och tror att det kan komma många ovana randonneurer som inte vet när man skall anmäla sig och därför stänger anmälan lite senare.

M.a.o. om man vill vara säker på att få starta så måste man anmäla sig 48 h innan, men ibland kan man få sin anmälan GK ändå. Kanske inte så bra i uppfostrande syfte när så sker, men personen får nöjet av att cykla.

Grimpeur

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Grimpeur sa:
Kul med så många anmälda. Glöm inte att ta med egen fika till första kontrollen!

Ska ni cykla eller nöjer ni er med att administrera detta ganska massiva spektakel?

Bilden tagen precis innan publicering så vi kör. Inte hunnit kolla cyklar ännu så lite oklart vad det blir. Lutar åt Tegnér för att hålla stilen uppe.

Hasse#7

Aktiv medlem
Grimpeur sa:
Hasse#7 sa:
Grimpeur sa:

Ska ni cykla eller nöjer ni er med att administrera detta ganska massiva spektakel?

Bilden tagen precis innan publicering så vi kör. Inte hunnit kolla cyklar ännu så lite oklart vad det blir. Lutar åt Tegnér för att hålla stilen uppe.

Trevligt! Då ses vi och fortsätter vår finväderstrend.

Topp