[Kalender] Stekt fläsk med löksås

glitch

Aktiv medlem
Står typ ett dussin mil, så typ 12-ish då?

Aha, lurad att skriva i tråden. Snyggt!
Haha lurigt! Tyvärr är jag en sån fryslort att såna långturer för det mesta inte riktigt funkar så här års utan amputationsrisk på händer och fötter. Men ett dussintals mil i höstsol hade ju varit nåt :)

GoranS

Aktiv medlem
Haha lurigt! Tyvärr är jag en sån fryslort att såna långturer för det mesta inte riktigt funkar så här års utan amputationsrisk på händer och fötter. Men ett dussintals mil i höstsol hade ju varit nåt :)
Amputationsrundan kommer först 2022-02-01 och går upp genom Sverige, Finland och Norge till Nordkap, vänder och går ner längsmed norska kusten till Trondheim och sedan via Åre och tillbaka ner genom Sverige till startplatsen.

En sann populaire med amputationsmöjligheter på Karolinska sjukhuset, Akademiska i Uppsala, Universitetssjukhuset i Umeå, Universitetssjukhuset i Tromsö, St Olavs hospital i Trondheim och lasarettet i Mora. Ev. avgifter för detta ingår inte i anmälningsavgiften.

Arrangörerna kommer även att placera ut ett par lagom rostiga sågar, en i Karesuando och en strax söder om Mo i Rana, för de med akuta behov.

Deltagare som vet med sig att de har svårt att klara sig längre sträckor utan bortsågande av förfrusna kroppsdelar uppmanas dock ta med sig egen utrustning för att sköta dessa behov. Tänk dock på att inte bloda ner vägkanterna alltför mycket. Det kan väcka anstöt hos förklenade bilister och andra.

Senast ändrad:

bigmollo

Aktiv medlem
Det låter fantastiskt. Jag är med om det inte regnar eller att min fru har bestämt något annat för mig.

GoranS

Aktiv medlem
Det låter fantastiskt. Jag är med om det inte regnar eller att min fru har bestämt något annat för mig.
Jag ska kontakta styrelsen och se om vi a) kan anställa någon som distraherar din fru om hon skulle få för sig att planera in någon störande aktivitet aktuellt datum, b) vid behov mutar SMHI att lägga ut fejkade solskensprognonser.

glitch

Aktiv medlem
När man kollar GPS-spåret så börjar det uppe i Bergvik i höjd med Tom Tits men andra sidan kanalen men slutar en bit ifrån? Vad är anledningen?
Är det pga. parkeringsmöjligheter?
Tänkte om man annars kunde parkera någonstans vid Tvetavägen och slippa några km genom Södertälje?

T.ex. verkar det ju gå att stå kostnadsfritt vid Eklundsnäsbadet.

Senast ändrad:

Grimpeur

Aktiv medlem
När man kollar GPS-spåret så börjar det uppe i Bergvik i höjd med Tom Tits men andra sidan kanalen men slutar en bit ifrån? Vad är anledningen?
Är det pga. parkeringsmöjligheter?
Tänkte om man annars kunde parkera någonstans vid Tvetavägen och slippa några km genom Södertälje?

Ambitionen var att börja och sluta vid vårat hus där vi har haft start i Corona tider. Vi måste ha missat något när vi klippte ihop spåret. Gissar att något spunk med GPS när vi spelade in spåret.

Kul att du är intresserad av spåret!

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag är själv ingen gruskännare men jag skulle tro att man borde kunna köra inomskärs Ekelundsnäsbadet till där spåret kommer in på grusväg. Det ser ut så på kartan och har även sprungit första delen så den är OK. Vi har haft ambitionen att reka även den biten men inte hunnit. Vi har dock då och då hamnat på mindre lämpliga vägar när vi rekat så jag lovar inget.

glitch

Aktiv medlem
Ah jag förstår! Tänkte egentligen bara göra det enkelt och försöka hitta en parkering som man kan stå kostnadsfritt över dagen och slippa ta sig genom Södertälje och då dök badet upp som alternativ. Man kan ju bara ta asfalt ut till Tvetavägen och kliva på gps spåret tänkte jag.

glitch

Aktiv medlem
Tack för ett grymt spår!
Skrev en liten RR om gårdagens tur här:

Hoppas på att få göra om turen inklusive stekt fläsk nästa gång :)

Havoc 5

Aktiv medlem
Jag och ett par polare räknar med att köra den här turen trots att den är inställd.
Samma tid och samma plats.
Vi kommer att tänka extra noga på säkert avstånd både vid fika och cykling.
Så OM någon är intresserad av att hänga med så är man välkommen.
Vi är ett snällt gäng.

glitch

Aktiv medlem
Hoppas ni får lika mycket tur med vädret som jag hade. Det enda jag saknade var ett uppenbart fikaställe längs vägen men kör ni på helgen funkar väl fläskstället som tyvärr var stängt i fredags.

Havoc 5

Aktiv medlem
Tack. Vi har alltid tur med vädret på våra turer och fåglarna sjunger längs vägen.
Häng med igen vettja. Favorit i repris?

Havoc 5

Aktiv medlem
Det ser ut som att vi blir ett skönt gäng imorgon.
Vad fläsket o löksåsen beträffar tror jag att jag hoppar över det.
Det känns som en väl kort tur för sådant intag.
Men det finns inga regler på den här turen (bortsett från att vi försöker tänka lite extra på avståndet och att vi snorar då vi ligger sist i eventuell kö. Jag tänker att vi kör som en vanlig randone, mao; vill man köra som en galning, go ahead, vill man chilla o titta på träden; knock yourself out).
Jag tar med ett par smörgåsar i fickan och fyllda flaskor men gillar att stanna o ta en fika om möjlighet ges.
Majoriteten får avgöra vad som händer och jag tar turen som den kommer.
Starten är på ordinarie plats på ordinarie tid. Rutten finns att ladda ned i starten av tråden.
Väl mött.

Mike

glitch

Aktiv medlem
God tur! Fikaställen såg jag inga längs vägen så vill man dricka kaffe kanske man ska ta med en termos. Men jag letade inte heller för den delen

Grimpeuse

Aktiv medlem
Vill man fika rekommenderas Skottvång. Om vädret är OK så finns även sittplatser ute. Från deras hemsida: Lördagar och söndagar kör vi lunchmenyer med 3-4 husmanrätter, smarriga mackor, fikabröd, vin, öl, varm choklad mmmm

HåkanC

Aktiv medlem

glitch

Aktiv medlem
Precis, det är väl det som finns jag cyklade ju på en fredag så då var det stängt men i morgon funkar det ju.

WSMC

Aktiv medlem
Det ser ut som att vi blir ett skönt gäng imorgon.
Vad fläsket o löksåsen beträffar tror jag att jag hoppar över det.
Det känns som en väl kort tur för sådant intag.
Men det finns inga regler på den här turen (bortsett från att vi försöker tänka lite extra på avståndet och att vi snorar då vi ligger sist i eventuell kö. Jag tänker att vi kör som en vanlig randone, mao; vill man köra som en galning, go ahead, vill man chilla o titta på träden; knock yourself out).
Jag tar med ett par smörgåsar i fickan och fyllda flaskor men gillar att stanna o ta en fika om möjlighet ges.
Majoriteten får avgöra vad som händer och jag tar turen som den kommer.
Starten är på ordinarie plats på ordinarie tid. Rutten finns att ladda ned i starten av tråden.
Väl mött.

Mike
Hoppas att ni får en skön cykeltur!
Vädret ser ju inte så farligt ut; 8 grader, mulet, med kanske kanske lite regnstänk i Laxne kl 12.
Kan vi förvänta oss en live RR?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer