Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Stekt fläsk med löksås
Står typ ett dussin mil, så typ 12-ish då?Låter som en härlig tur. Hur lång blir den?
Haha lurigt! Tyvärr är jag en sån fryslort att såna långturer för det mesta inte riktigt funkar så här års utan amputationsrisk på händer och fötter. Men ett dussintals mil i höstsol hade ju varit nåt :)Står typ ett dussin mil, så typ 12-ish då?
Aha, lurad att skriva i tråden. Snyggt!
Amputationsrundan kommer först 2022-02-01 och går upp genom Sverige, Finland och Norge till Nordkap, vänder och går ner längsmed norska kusten till Trondheim och sedan via Åre och tillbaka ner genom Sverige till startplatsen.Haha lurigt! Tyvärr är jag en sån fryslort att såna långturer för det mesta inte riktigt funkar så här års utan amputationsrisk på händer och fötter. Men ett dussintals mil i höstsol hade ju varit nåt :)
Jag ska kontakta styrelsen och se om vi a) kan anställa någon som distraherar din fru om hon skulle få för sig att planera in någon störande aktivitet aktuellt datum, b) vid behov mutar SMHI att lägga ut fejkade solskensprognonser.Det låter fantastiskt. Jag är med om det inte regnar eller att min fru har bestämt något annat för mig.
Det innebär inte att man inte kan cykla själv efter gps-rutten.:)Det är inställt!
Ambitionen var att börja och sluta vid vårat hus där vi har haft start i Corona tider. Vi måste ha missat något när vi klippte ihop spåret. Gissar att något spunk med GPS när vi spelade in spåret.När man kollar GPS-spåret så börjar det uppe i Bergvik i höjd med Tom Tits men andra sidan kanalen men slutar en bit ifrån? Vad är anledningen?
Är det pga. parkeringsmöjligheter?
Tänkte om man annars kunde parkera någonstans vid Tvetavägen och slippa några km genom Södertälje?
T.ex. verkar det ju gå att stå kostnadsfritt vid Eklundsnäsbadet.
Jag är själv ingen gruskännare men jag skulle tro att man borde kunna köra inomskärs Ekelundsnäsbadet till där spåret kommer in på grusväg. Det ser ut så på kartan och har även sprungit första delen så den är OK. Vi har haft ambitionen att reka även den biten men inte hunnit. Vi har dock då och då hamnat på mindre lämpliga vägar när vi rekat så jag lovar inget.T.ex. verkar det ju gå att stå kostnadsfritt vid Eklundsnäsbadet.
Om du tar med fläsk och klotgrill kan du få grillat fläsk.Bjuds det på stekt fläsk på lördag?
God tur! Fikaställen såg jag inga längs vägen så vill man dricka kaffe kanske man ska ta med en termos. Men jag letade inte heller för den delen
Men om de har öppet under nuvarande coronatider har jag ingen aning omVid Skottvångs gruva finns det vackra historiska miljöer och en mycket bra restaurang.
Hoppas att ni får en skön cykeltur!Det ser ut som att vi blir ett skönt gäng imorgon.
Vad fläsket o löksåsen beträffar tror jag att jag hoppar över det.
Det känns som en väl kort tur för sådant intag.
Men det finns inga regler på den här turen (bortsett från att vi försöker tänka lite extra på avståndet och att vi snorar då vi ligger sist i eventuell kö. Jag tänker att vi kör som en vanlig randone, mao; vill man köra som en galning, go ahead, vill man chilla o titta på träden; knock yourself out).
Jag tar med ett par smörgåsar i fickan och fyllda flaskor men gillar att stanna o ta en fika om möjlighet ges.
Majoriteten får avgöra vad som händer och jag tar turen som den kommer.
Starten är på ordinarie plats på ordinarie tid. Rutten finns att ladda ned i starten av tråden.
Väl mött.
Mike