cohgren skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul
> Hoppas jag kan
>
> Vem är det som ritat alla vita pilar i
> området??
>
>
> /Christer
Det där är en bra fråga, jag vet vilka men inte vad dom/det kallar sig/det.
Jag stötte nämligen på dom förra veckan när jag var ute ok hojade, upplägget är detta:
En "markerare" springer runt och men jämna mellanrum markerar (med denna enl hen vattenlösliga spray/skumm) ut en bana/rutt.
Därefter släpps en hel drös med springande hojtande människor ut i skogen för att leta rätt och följa spåret/rutt'en, dom kallade det något i stil med "shout-running" (när förste person i gruppen ser en markering ropar hen till övriga som följer efter, eftersom det var många grupper gav det ett klart jobbigt skrikande kors o tvärs i skogen :/
Tyckte dock ideen med vattenlöslig sprayfärg var rätt smart, men om den inte lösts upp ännu så kan man ju fundera en gång till...
Lär väcka betydligt mer irritation i skogen om den inte går bort jämfört med märkband som tas bort efter användandet.
Och det är stigcykling i en härlig mix av relativt lättåkt (med Gömmaren-mått) smal men seg stig schitzofrent blandat med betydligt svårare moment, så som uber-klättring, stup-branter och någon stenkista :D
Banbeskrivning och ev en karta m.m. kommer att postas när exakt bansträckning spikats.
// Larsa