[Kalender] Svartvitt Easy ÄNGGÅRDSBERGEN (fd. Stenungsund)

EBQ

Ny medlem

Välkommen till ännu ett SvartVitt Easy, denna gång I ÄNGGÅRDSBERGEN!

Tidigare info har angett Stenungsund, men behövde tyvärr flytta (bestämdes den 5/7).

Vi kommer att köra 4-5 specialsträckor för dig som är sugen på att prova på enduro. Sträckorna kommer vara något kortare och ha enklare teknisk nivå än i vanliga SvartVitt-serien, men du bör vara en van cyklist.

När:
Söndag den 14:e juli. Samling kl 10:00

Var:
Samling och efter-race-fika vid eklandaparkeringen

Hur:
Vi kommer att köra 4-5 sträckor, exakt antal och banbeskrivning kommer några dagar innan här i happyride-forumet och i facebook-eventet. Räkna med att det kommer ta ca 2-3 timmar att cykla runt + grill och fika.
Genomkörning av banorna sker på lördagen den 6:e juli 10.00 och onsdagen den 10:e juli 18.00.

Anmälan:
Anmälan är bindande, sker via länken nedan och kostar 100 kr som swishas direkt till 073 088 26 59 (Elin Nåjde). Utan betalning har man ingen giltig anmälan. På efterfrågan så kommer tjejer att få förtur fram till den 3 juli, därefter är både tjejer och killar välkomna att anmäla sig. Sista anmälningsdatum är fredagen den 12:e juli.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfM5Se3770jykdimny6q6VUh5joYhQdCROrXUBg0o8oAM-2ng/viewform

Alla är välkomna på detta event, men vi ser gärna att du som redan är van tävlingscyklist deltar i vanliga SvartVitt-serien och vi kommer därför att ge ”nya” endurocyklister förtur.

/Frida och Elin

Anmälningslista:
1. Lisa Saukkonen
2. Maria Borland
3. Josefin Sohl
4. Kristian Lundberg
5. Sofia Evertsson
6. Magnus Apelqvist
7. Helena Sjödahl
8. Kim Larsson
9. Frida Borlid
10. Bosse Henriksson
11. Jennie Wiman
12. Kristoffer Borre
13. Elias Sandell
14. Arvid Brusehed
15. Ida Petersson
16. Anders Nilsson
17. Rafal perczynski
18. Per Sunnergren
19. Melanie Siebert
20. Erik Kristiansson
21. Anders Boström
22. Mikael Adolfsson
23. Marcus Greijer
24. Tobias Martinsson
25. Felix Olsson
26. Anton Engman
27. Jocke Bengtsson
28. Linus Ryde
29. Rasmus Sjödahl
30. Jenny Ryde

Reservlista:
1. Lucas Hadin
2. Stina Fredriksson
3. Lisa Medbo.
4.
5.

Senast ändrad:

EBQ

Ny medlem
På lördag kör Frida Måneblad banvisning, självklart ok att hänga på om man vill prova banan innan man anmäler sig.

Uppsamling kl. 11.00 på parkeringen i kartan ovan.
Skriv gärna om du kommer! Vi kör även en kort genomcykling på onsdag kväll den 10:e juli.

/Elin

EBQ

Ny medlem
I sista minuten har vi beslutat att flytta detta event till Änggårdsbergen. Cyklisterna i Stenungsund jobbar just nu med kommunen för att få cykeltillstånd där och vårt svartrejs tajmar tyvärr rätt illa. Vi flyttar därmed på oss - om du är anmäld och har frågor på detta, hör av dig till npgon av arrangörerna!
Elin: noll730882659

fmåneblad

Ny medlem
Obs det är fel tid i beskrivningen för banvisning imorgon!

Samling kl 10.00 på parkeringen vid Västra Eklanda Höjd. Då kör vi igenom banorna i ÄGB istället :)

utbrott

Aktiv medlem
Så jäkla bra koncept! Det grämer mig att jag inte kan vara med detta datum men hoppas det kommer fler såna här event.

EBQ

Ny medlem
Saknar mailsvar från några anmälda, det är alltså ÄNGGÅRDSBERGEN som gäller imorgon kl.10!!!

fmåneblad

Ny medlem
Hej!
Har försökt att något sådär sätta ihop rutten och tävlingssträckorna :) Det var lite trixigt eftersom vi inte valt att köra hela banorna på vissa ställen men skall försöka förklara nedanför så även ni som inte kan vara med på stigvisningarna får en chans också ;)

SS1: Sandiga
Ta transportstigen "Eklanda till Änggården" upp, sväng in på "Till Sandåsen" och ta dig upp till "Sandiga", fortsätt upp en bit på "Sandiga" till korsningen där "Kotten" och "Alternativa kotten" viker av.
Start: Nedanför den liggande stocken
Banan: Följ "Sandiga"
Mål: Håll vänster på slutet där "Sandiga" delar sig. Mål längst ner innan transportstigen.

SS2: Sandiga -> Alternativa Kotten
Fortsätt uppåt längs "Ridstigen", kort efter du cyklat förbi korsningen där "Preachers Flow" korsar "Ridstigen" sväng upp höger och ta den branta stigen hela vägen upp till Starten av "Preachers Flow".
Start: Stockarna vid Preachers-starten
Banan: Följ "Sandiga en bit och vik av höger till "alternativa Kotten". Följ "Alternativa Kotten" hela vägen ner.
Mål: Precis innan sista stenpartiet

SS3: Preachers Flow
Följ "Ridstigen" upp återigen till där "Preachers Flow" Korsar "Ridstigen", ta vänster in på "Preachers Flow"
Start: Uppe på kullen vid korsningen
Banan: Följ "Preachers Flow" tills att du kört över stockarna.
Mål: Det öppna partiet till höger direkt efter stockarna.

SS4: Kanada Västra Varianten -> Kanada Västra Varianten part2
Följ transportstigen och vik av vänster i 4-vägskorset mot grusparkeringen. Vid parkeringen, fortsätt upp på transportstigen "Eklanda till Änggården" till starten av Kanada.
Start: Där "Kanada" börjar
Banan: Håll vänster vid den stora stenen in på Kanada Västra Varianten. Följ stigen och håll vänster till "Kanada Västra Varianten Part 2".
Mål: Precis innan du kommer ut på gräsfältet.

Enjoy!

Länk till karta:
https://www.trailforks.com/route/svartvitt-easy-agb/map/

Alfakrull

Medlem
fmåneblad sa:
Hej!
Har försökt att något sådär sätta ihop rutten och tävlingssträckorna :) Det var lite trixigt eftersom vi inte valt att köra hela banorna på vissa ställen men skall försöka förklara nedanför så även ni som inte kan vara med på stigvisningarna får en chans också ;)

SS1: Sandiga
Ta transportstigen "Eklanda till Änggården" upp, sväng in på "Till Sandåsen" och ta dig upp till "Sandiga", fortsätt upp en bit på "Sandiga" till korsningen där "Kotten" och "Alternativa kotten" viker av.
Start: Nedanför den liggande stocken
Banan: Följ "Sandiga"
Mål: Håll vänster på slutet där "Sandiga" delar sig. Mål längst ner innan transportstigen.

SS2: Sandiga -> Alternativa Kotten
Fortsätt uppåt längs "Ridstigen", kort efter du cyklat förbi korsningen där "Preachers Flow" korsar "Ridstigen" sväng upp höger och ta den branta stigen hela vägen upp till Starten av "Preachers Flow".
Start: Stockarna vid Preachers-starten
Banan: Följ "Sandiga en bit och vik av höger till "alternativa Kotten". Följ "Alternativa Kotten" hela vägen ner.
Mål: Precis innan sista stenpartiet

SS3: Preachers Flow
Följ "Ridstigen" upp återigen till där "Preachers Flow" Korsar "Ridstigen", ta vänster in på "Preachers Flow"
Start: Uppe på kullen vid korsningen
Banan: Följ "Preachers Flow" tills att du kört över stockarna.
Mål: Det öppna partiet till höger direkt efter stockarna.

SS4: Kanada Västra Varianten -> Kanada Västra Varianten part2
Följ transportstigen och vik av vänster i 4-vägskorset mot grusparkeringen. Vid parkeringen, fortsätt upp på transportstigen "Eklanda till Änggården" till starten av Kanada.
Start: Där "Kanada" börjar
Banan: Håll vänster vid den stora stenen in på Kanada Västra Varianten. Följ stigen och håll vänster till "Kanada Västra Varianten Part 2".
Mål: Precis innan du kommer ut på gräsfältet.

Enjoy!

Länk till karta:
https://www.trailforks.com/route/svartvitt-easy-agb/map/
Det där var ju en riktigt fin samling av favoritstigar, tyvärr är jag bortrest till några dagar efter tävlingen, ni får ha en riktigt bra dag!

EliasSandell

Ny medlem
Hej! Jag har redan anmält mig och skickat in pengar, men undrar om det finns någon åldersgräns? Är bara 15 år gammal men vill gärna testa på lite mer utmanande endurocykling! Jag har en cykel (Trek remedy 7 -18) som jag har cyklat nästan alla typer av mtb, förutom dirtjumping och trial tror jag!

Tack i förhand för svar!

fmåneblad

Ny medlem
EliasSandell sa:
Hej! Jag har redan anmält mig och skickat in pengar, men undrar om det finns någon åldersgräns? Är bara 15 år gammal men vill gärna testa på lite mer utmanande endurocykling! Jag har en cykel (Trek remedy 7 -18) som jag har cyklat nästan alla typer av mtb, förutom dirtjumping och trial tror jag!

Tack i förhand för svar!

Hej Elias!
Vi har ingen åldersgräns i dagsläget utan det är upp till dig/dina föräldrar om det är ok att delta. Allt deltagande sker på egen risk.

EBQ

Ny medlem
På onsdag kör vi ännu en stigvisning! Samling kl 18.00 på parkeringen vid Västra Eklanda Höjd! Skriv gärna en rad här om ni dyker upp! Jag nås på 0730882659 ifall det är några funderingar.

EBQ

Ny medlem
Hej Elias! Som Frida skriver är det bara att haka på, du har inte kompisar som vill köra också? I så fall kan vi ordna en ungdomsklass för er.
/Elin

EBQ

Ny medlem
Då var det fullt! Man får mer än gärna skriva upp sig som reserv, man betalar då först på plats. Håll koll på mailen som du anger i anmälan, jag meddelar oftast där ifall det blir en plats ledig.

Ni som är anmälda, hör av er i tid ifall ni får förhinder!

yonsson

Aktiv medlem
Satans roligt! Ser att anmälningen är stängd, MEN, går det inte att göra en rutt i Trailforks och dela länken med oss som inte kan delta så vi kan köra rutten senare? Hade uppskattats mycket!

Alfakrull

Medlem
yonsson sa:
Satans roligt! Ser att anmälningen är stängd, MEN, går det inte att göra en rutt i Trailforks och dela länken med oss som inte kan delta så vi kan köra rutten senare? Hade uppskattats mycket!
Finns redan längre upp i tråden, se inlägg från fmåneblad

Edit: tvåa på bollen

Senast ändrad:

EBQ

Ny medlem
Du vill inte anmäla dig som reserv då? Brukar alltid vara någon som hoppar av pga sjukdom eller så, finns även några extra chip som jag tänkte kolla igenom ikväll? Skriv in dina kontaktuppgifter i anmälan så hör jag av mig ikväll eller imorgon fredag!
/Elin

EBQ

Ny medlem
Det finns nu en plats ledig! Reservlistan är tom så den är din om du vill ha den.
Det även några extrachip i lådan som jag kan koppla upp, så dyk upp imorgon och anmäl dig på plats om du vill köra!!!!

Hör av dig till 0730882659 om du vill ha snabba svar!!

EBQ

Ny medlem
Här kommer resultaten! Grymt bra kört allihopa!!!!
Tyvärr var det några som hann sticka innan prisutdelningen - nästa gång får ni försöka stanna kvar haha!

nggrdsbergen_results.png

Topp