[Kalender] Where the cannons once were made 2020 - The final ride! (175 km grus, stig och asfalt)

Chapter 2

Aktiv medlem
[Kalender] Where the cannons once were made 2020 - The final ride! (175 km grus, stig och asfalt)
Where the cannons once were made 2020 - The final ride!

Samma upplägg som tidigare ca 175 km grus, stig och asfalt. Depåstopp efter 60-70km och ett matstopp efter 100-130km.

Ny bansträckning som brukligt och beroende på hur den nya bansträckning blir ca 1500-2000 höjdmetrer sammanlagd klättring.

Mer info kommer under våren!

Välkomna!

https://www.facebook.com/events/3011078535633164/

Chapter 2

Aktiv medlem
Första tredjedelen av 2020 års bansträckning är i stort sett klar.

Eftersom förra årets scouting föll så väl ut blir den första tredjedelen ungefär samma som sist. Några vägar tas bort och några vägar läggs till som kommer att göra den ännu bättre.

Det kommer att bli ca 60-65 km, beroende på den slutgiltiga versionen, innan ni kommer fram till depåstoppet i Lilla Vasskärr.

Scoutingen för resterande delar fortsätter nästa år.

Bilden kommer från en av de nya vägarna som lagts till för 2020 års bansträckning.

Välkomna!

Mer info kommer under våren.

https://www.facebook.com/events/3011078535633164/

IMG_20191031_212404_958.jpg

Chapter 2

Aktiv medlem
explore4_2 copy.jpg

Följ med mig när grunden till 2020 års bansträckning ska utforskas.

Den 10-12 april kommer den större delen av de eventuella vägar som kommer att användas till årets Where the cannons once were made-tur att testas.

Var med alla dagar eller bara den 11:e april!

10-12 april:
Plats för 8 deltagare. (3 platser kvar)
Pris/natt = 400 kr B&B, + 200 kr om middag önskas, + 50 kr om öl/vin önskas till middagen. Förrätt, varmrätt, efterrätt och kaffe ingår.
Transport av väska till och från Lilla Vasskärr + 50 kr.

11 april:
Obegränsat med platser. Ingen kostnad.
(Start: Lilla Vasskärr, Gnesta kommun)

Planen:
Dag 1, 10 april:
Rosa 87 km, blå 71 km.
Möjlighet till mat, fika och vatten efter 70 km inne i Åkers Styckebruk.
Nästan hela sträckan på, för mig, kända vägar, några meter "push bike".
Finns möjlighet att korta ner. Alternativ kommer att publiceras.

day1bw copy.jpg

Dag 2, 11 april :
Rosa 142 km, blå 105 km.
Möjlighet till mat, fika och vatten efter 80 km inne i Åkers Styckebruk.
Ca 50 km, för mig, nya vägar var av minst 5 km på stigar med okänd karaktär. Räkna med några meter "push bike".
Finns flera möjligheter att korta ner. Alternativ kommer att publiceras.

day2bw copy.jpg

Dag 3, 12 april:
Rosa 63 km, blå 55 km (med sista 25km asfalt).
Ca 10 km, för mig, nya vägar. Hela sträckan bör vara cyklingsbar.
Finns möjlighet att korta ner. Alternativ kommer att publiceras.

day3bw copy.jpg

Skriv här i tråden, PM:a eller anmäl dig på eventsidan på Facebook om du vill vara med.

----------------------------------------------------------
2020-03-12

Nu är det bara en månad kvar och inom de närmaste veckorna kommer mer information om det praktisk att presenteras, GPX-filer kommer att läggas upp och exakta startplatser kommer att meddelas.

Men innan dess önskar jag att ni, som har anmält er att komma, fyller i detta formulär så att jag vet lite mer om vad som behöver förberedas innan start.

Tack på förhand!

Senast ändrad:

Chapter 2

Aktiv medlem
explore_delayed.jpg

Med anledning av SARS-CoV-2 / Covid-19 och dess utveckling de senaste veckorna kommer The exploring days! att skjutas upp på obestämd tid.

Jag är verkligen ledsen över detta men tror att det är rätt beslut i detta läge.

GoranS

Aktiv medlem
Imponerad av din energi kring arrangerandet av dessa turer och förstår att det känns tråkigt att behöva ställa in.

Chapter 2

Aktiv medlem
Imponerad av din energi kring arrangerandet av dessa turer och förstår att det känns tråkigt att behöva ställa in.
Tack. Mest synd om Lilla Vasskärr B&B som vi skulle bo hos och alla anmälda.

Arrangerar turerna gör jag bara för att få lite sällskap som omväxling till mina ensamma rekognosceringsturer. 🙂

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer