KBCK bjuder in till Mälaren runt 19/5 med afterbike, dockor och +ANNAT.

GurraG

Aktiv medlem
Jag är på, Rickard. Den som behöver mekanisk assistans (o.dyl) anmäler sig hos de två skrålande galningar som sitter/ligger efter vägen nånstans i Bålsta. Har vi somnat så får ni väcka oss.
:-)

/G

nypan

Aktiv medlem
Jag åker såklart med från barkarby. Kanske blir kvar i Bålsta om Gurra bjuder på riktig finöl ;-)

bigmollo

Aktiv medlem
Ha ha härligt med åskådare! :D

Orange, ta dig till Barkarby så slipper du strul. Det vore ju synd om du missade oss, även om säkert är Bromstensvägen vi kör.

GurraG

Aktiv medlem
nypan skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag åker såklart med från barkarby. Kanske blir
> kvar i Bålsta om Gurra bjuder på riktig finöl
> ;-)

Westvleteren 12: nej. Leffe Brune är nog det som finns i min gröna påse.

/G

Edit: Westvleteren

Senast ändrad:

42Hz

Aktiv medlem
swerider skrev:
> Ställer fram en stol vid vägen i Bålsta och tar
> med en knippe finöl, här ska det hejjas!

Lagning? Håll koll på de minderåriga! ;)

ol__

Aktiv medlem
En kamrat undrade om jag inte skulle flytta till Stockholm nu när jag snart är färdig med studentlivet. Jag svarade att jag var rädd för KBCK och deras getter.

DT

Aktiv medlem
Bara så att jag inte blir stämd: de vägnötter och GPS-spår som jag har postat är inte nödvändigtvis överensstämmande med den verkliga rundan. Barkarby och Hornstull är nog de enda "säkra" ställena att hoppa på rundan om inte Klunghitler säger något annat. :-)

bigmollo

Aktiv medlem
Bra DT. Barkarby eller Hornstull är säkra. Se bara till att vara i tid. Jag laddade ner den filen du la upp och kommer köra efter den, i stort.. :D

Jag tänkte vi skulle äta lunch på Torshälla golfklubb.

baggy

Aktiv medlem
PNrider skrev:
>
> Bara bra minnen från turen 2009 med fika hos
> Köpings Fredrik, det var tider!
>
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1086429/page=
> 5
>
> /Patrik

Vi var hos mig, om repris önskas behöver jag en ungefärlig tid och antal. Köpingsfredrik ringde och frågade om inte Munktorp Supreme Cycling Association skulle bjuda KBCK + kompisar på en fika imorgon :)

bigmollo

Aktiv medlem
Det vore ju väldigt trevligt. Om ni gör några utlägg som sist så är det bara att säga till så får ni pengar. Det är ju inte meningen att Munktorp Supreme Cycling Association ska gå back bara för att vi cyklar förbi. ;)
Nu måste jag uppdatera min GPS-fil med en waypoint i Munktorp. :)

baggy

Aktiv medlem
Då kör vi, väldigt ungefär tid? Verkar vara 46km från Torshälla till Munktorp om ni ska runda mälaren i Köping.

DT

Aktiv medlem
bigmollo skrev:
> Jag tänkte vi skulle äta lunch på Torshälla
> golfklubb.

Det låter bra. Dock så öppnar de lunchbuffén först kl 11, och vi lär vara där vid 10-snåret (ca 145km från Barkarby). Fast det är möjligt att de kan svänga ihop något ändå.

Annars får det väl bli en gourmetlunch på Pizzeria Hawaii i Torshälla. :D

@ Baggy: 19 mil från Barkarby till Munktorp borde ge ca 6h plus lunchstopp och ev. andra stopp, så någon gång vid 12-12:30-snåret?

schture

Aktiv medlem
Som jag sa till Nypan på telefon blir det inget för mig. Åkt på en jävla förkylning med hosta, halsont och borttappad röst som bara blivit värre. Allt var i princip packat och klart, det är typiskt...

GurraG

Aktiv medlem
Skogling skrev:
> När måste jag starta om jag skall med från
> Alcudia?

I går.

/G

DT

Aktiv medlem
Lite svalt såhär vid starten, men vilken dag det ser ut att bli. :-)

DT

Aktiv medlem
Vi är 9 st. Just nu punkastopp mellan Läggesta och Strängnäs.

Myscykling på hög nivå hittills. :-)

DT

Aktiv medlem
Lunch på Torshälla GK. Det har rullat på oförskämt bra hittills.

baggy

Aktiv medlem
Pigga grabbar, vi hängde med till Västerås och vände sedan hem till vardagen.

Kul och bli kränkt av nytt folk. Eller, ja vissa i alla fall, en del kränkte mig förra gången med. Synd att det inte funkar att köpa sig snabb.

PNrider

Medlem
Det blev en härlig runda, även om det var lite svalt vid start.

Vi var nio stycken som antog utmaningen att cykla runt Mälaren och vi var hyfsat jämn starka så milen avverkades i rask takt.

Ett stort tack till grabbarna i Munktorp som bjöd på finfika och även hade några öl på kylning.

Därefter hängde de med in till Västerås i prima väder.

Efter Västerås blev det hyfsat jobbig sidvind vilket krävde sina offer eller ja tror de flesta började mjukna lite :-)

Till slut landande vi in på Lilla Barkaby och där blev det Bel Pils till de tappra!

Tack för en trevlig dag med kanon sällskap.
//Patrik

2012-05-1912.30.45.JPG

Cykel line-up

2012-05-1912.40.34.JPG

Finfika

2012-05-1918.46.21.JPG

Lilla Barkaby

Senast ändrad:

nypan

Aktiv medlem
Det blev ju en riktigt härlig dag med bra körning och vidrig kantvind på hemvägen.
En eloge till Baggy och hangarounds för högsta klassens välkomnande och ett härligt fikastopp.
Tack allihopa för en kanondag.

DT

Aktiv medlem
Tack för en kanondag på cykeln. Det är såna här rundor man lever för! :-)

Strålande väder, urtrevligt sällskap, bra cykling. Och som grädde på moset en fantastisk gästfrihet i Munktorp, tusen tack för finfikat!

Milen rullade på bra den första halvan, med en fin belgisk Vetternkette som bara malde på i ett fint tempo kring 35 utan att det kändes överdrivet jobbigt. De kurviga vägarna mellan mellan Strängnäs och Torshälla var magiska, och den svenska försommaren visade sig från sin bästa sida.

Efter en tidig lättlunch på den trevliga Torshälla GK fick vi lite medvind till Köping, där undertecknad för en gångs skull lyckades ta en skyltspurt av dignitet. Vacchi hade gått upp i falsett om inte Eurosport hade visat damtennis istället.

Sedan var det dags för dagens höjdpunkt när baggy, köpingfredrik & C:o bjöd på bullkalas i villaträdgården. Det var bara att slå sig ner i solskenet och avnjuta bullbuffén. :-)

Värdarna följde med ett tag på vägen mot Västerås, som även den är väldigt slingrig och mullig. Efter Västerås började vi lida mer och mer av den allt kraftigare kantvinden, och efter Enköping så svajade högprofilhjulen stundtals betänkligt i vinden. Vinden i kombination med allt tröttare ben gjorde att det ropades "lucka" allt oftare, och vi splittrades några gånger för att sedan återförenas, bland annat i metropolen Skolsta där vi tog dagens sista fikapaus.

Från Bålsta och hem blev det lite lugnare körning igen, men vissa jobbiga personer skulle visa sig på styva linan och sprätta i backarna helt i onödan. Jag hade i förväg gjort upp en plan på ett försök på Barkarby-skylten som inbegrep ett backryck följt av en 2km utbrytning, men när benen inte svarade i Dalkarlsbacken etc så var det bara att glömma det. Dagens antiklimax blev sedan att vi inte ens spurtade på Barkarby-skylten utan tog cykelbanan istället. Vilket väl var lika bra det om man ska vara ärlig.

Sammantaget som sagt en underbar dag i sadeln. 304 km med 33 i snitt blev det från Hornstull. Öl + biff på LB satt som en smäck. Tack alla för idag! :-)

swerider

Aktiv medlem
Bra kört grabbar, tyckte det var konstant jävla motvind av typen styv kuk,KULING på den lilla svängen jag tog.

DT

Aktiv medlem
Jo, det var nog lite motvind också. Fast när man kör i grupp så märker man nästan kantvinden mer än motvinden... :-)

kitzblitz

Aktiv medlem
Tack alla för en strålande dag! Efter de första nedkylda timmar visade sig klädvalet ändå inte vara så tokigt. Ett trevligt gäng som körde på bra mest hela dagen tills det blev lite mannfall i slutet.

Helt galet bra fika (och öl!) i Munktorp! Tack grabbar! Och belpilsen på LB har nog sällan varit så efterlängtad :-)

Lite fuskig bara av bigmollo att ta oss in på några mörka, skumma skogspartier för att undvika kränkning vid Barkarbyskyltet.

När kör vi igen?

bigmollo

Aktiv medlem
Tack alla för en strålande dag! De första 20 rullade på riktigt fint tills kantvinden stökade med oss. Och ett stort tack till Munkforsgrabbarna. Toppklass på fikat!
Bilder och tramsig text kommer på bloggen.

DT

Aktiv medlem
Hmmm, man kanske skulle tagit solskyddsfaktor på armarna. Lite brittisk-charterturist-på-Mallis-varning idag. :-)

Fikasvettot

Ny medlem
kitzblitz skrev:

> ... bigmollo att ta oss in på
> några mörka, skumma skogspartier

Han letade nog efter stock.

Topp