KBCK bjuder in till Tour de Ötzi randonné!! 16/2

lekis

Ny medlem
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Bel pils.

kort RR, men säger mycket ;)

NLC

Aktiv medlem
lekis skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bel pils.
>
> kort RR, men säger mycket ;)

RR = rusrapport? ;-)

DT

Aktiv medlem
Lite längre RR:

Ca 16-17 startande, de flesta tog sig runt i samlad tropp (en bröt redan i Spånga pga mekaniska problem, en i Södertälje pga krasslighet, några tog sitt eget tempo i slutet). Efter de inledande cykelbanorna var det ganska bra väglag, om än blött. Några punkor, tre fikastopp och ett 100-tal piss-stopp. 7h cykeltid, 9h totaltid, rullsnitt dryga 28 (fast fortare när Pilen drog). Tror att de flesta är kvar på LB och nog är ganska onyktra vid det här laget.

Fattig bild:

001b.jpg

Jannetuba

Medlem
Tack för en suverän dag, jag är väldigt nöjd med mitt första brevet-lopp. Nu åter tillbaka i Strängnäs i fritidshuset med god öl på gång.

Rock

Aktiv medlem
Det var jobbigt idag, främst pga träninsslarv. Benen var riktigt bra i början men mellan Enköpng och Bålsta fanns det inte mycket i benen men sen återkom lite kraft. Tack för en bra och delvis mycket härdande runda, jag var på repet ett par gånger.

Min Garmin 800 tvärdog efter Mariefred, inget händer när jag pluggar in den i laddaren heller.

cerberos

Aktiv medlem
Fin runda, fint sällskap! Många glada draghästar i klungan gjorde det till en snabb och snygg runda. Johan och jag gjorde vårt bästa för att sprida den genuina vintriga vägkänslan genom att köra utan skärmar. Detta gör en omåttligt populär att ligga bakom i klungan. Utöver det så har det även den pikanta bieffekten att fötterna är ständigt genomblöta och underlivet och skinkorna badar i saltlake i 20 mil.

Benen kändes ok förutom när det blev lite soppatorsk innan Bålsta. Efter ett antal förfriskningar på Shell Bålsta (denna metrpopol för alla universums udda skapelser) återvände trycket i benen någorlunda och det rullade på igen.

Tack för en fin runda!

bigmollo

Aktiv medlem
Tack alla för en riktigt lyckad runda. Det blev en fin klunga som höll ihop större delen av rundan. Avslutningen på LB var perfekt med öl, mat och en tysk som kunde ta emot stämpelkorten.
Med tanke på hur starka folk var redan nu så kommer det gå undan värre i sommar.
/Johan

nypan

Aktiv medlem
Pilen skrev:

> Men du får gärna visa mig hur dina
> insektsnycklar fungerar :-)
>
> / -->

Insektsnyckel FTW!

insektsnyckel.jpg

Pilen

Aktiv medlem
Fan va kul det är att cykla med ett sånt här härligt gäng.
Milen bara rullar på och vips så sitter man där på LB med en BEL Pils i handen.

Tack för en grym runda och fin uppslutning på LB.

Och nu vet jag ju också hur en insektsnyckel ser ut ;-)

/ -->

Amir65

Ny medlem
Tack alla starka och trevliga cyklister för en fin och snabb runda runt sjön i går. Det var en upplevelse att cykla med er.
Ett stort tack till arrangörerna för en väl organiserat arrangemang och bra avslutning på LB.

Rock

Aktiv medlem
04.jpg

Större delen av gänget höll ihop hela vägen runt.

05.jpg

Mollo såg ut precis som han förtjänade att se ut. Inga skärmar.

Tack igen för en bra och bitvis härdande runda. Det enda i gnällväg jag har att komma med är att majoritetens stänkskärmar var under all kritik. Det var väll si sådär fyra rullar som var ok att ligga på.

kitzblitz

Aktiv medlem
Rock skrev:
> Det var väll si sådär fyra rullar som
> var ok att ligga på.

Som tur var var det de snabba rullar som drog mest ändå ;-)

jonas-ni

Aktiv medlem
cerberos skrev:
> ... och underlivet och skinkorna badar i saltlake i 20
> mil.
>

Salty Balls alltså.

Rundan verkar ha varit lyckad bara att gratulera alla som kunde vara med.

LTS

Aktiv medlem
Haverikommissionen är klar med sin rapport.
Jag låg långt bak i raden på cykelbanan förbi Stockholm, så det var inte så många som såg vad som hände, men det blev plötsligt tvärstopp i drivlinan och kedjekalabalik. När jag hade fått ordning på kedjan igen, så märkte jag att det var väldigt trögdrivet. Jag kunde knappt dra runt hjulet om jag höll upp det och vevade för hand. Bakväxeln såg sned ut. Men eftersom jag var stressad av att alla stod och väntade så struntade jag i att försöka hitta någon lösning.
När jag gick ner i källaren igår för att hämta en ny bakväxel och cykeln, så märkte jag direkt att det inte bara var drivlinan som gjorde lördagsrundan slitsam. När jag lyfte hjulet och provade att frihjula så snurrade det inte. Kedjestoppet hade även dragit hjulet ur led och så att det låg mot bromsen på ena sidan.
Även efter att jag hade justerat hjulet så att inte bromsen låg emot längre, så var det ändå trögt att veva runt kedjan med bakhjulet i luften.
Kedjan som låg bredvid nedre trissan hade nött igenom ett par mm av yttre växelarmen. Om jag hade fortsatt bara några mil till så hade kedjan gått rakt igenom och lagt sig på utsidan.
Bakväxeln var ändå oskyldig till sitt lidande. När jag hade skruvat loss den syntes det tydligt att växelörat var skevt.
Allt det här förhöjde träningsvärdet på rundan, så det måste ändå ses som positivt.

bigmollo

Aktiv medlem
Grymt att du gnetade dig runt i alla fall.

Jag minns att det var en kort rakad kille som sa att växelörat var skevt...

DT

Aktiv medlem
Oj. Själv tyckte jag att dubbdäcken gjorde det trögtrampat, men det där är ju lite mer hardcore...

mytomspunnen

Aktiv medlem
bigmollo skrev:
> Grymt att du gnetade dig runt i alla fall.
>
> Jag minns att det var en kort rakad kille som sa
> att växelörat var skevt...

Helrakad?

mamme1

Aktiv medlem
bigmollo skrev:
> Jag minns att det var en kort rakad kille som sa
> att växelörat var skevt...
Var det du?

schture

Aktiv medlem
+1. Mycket starkt LTS!

bigmollo skrev:
> Grymt att du gnetade dig runt i alla fall.

Topp