Kedja mellan drev

kri

Medlem
Kedja mellan drev
Har ett gammalt Rotor 3D+ vevparti med Power2Max effektmätare och Rotor Q-rings (52 och 38). Har haft det på två cyklar, en med 10-delat och en med 11-delat. På båda händer det ibland (sällan, men tillräckligt ofta) att kedjan vid nedväxling hamnar mellan dreven. Där finns inte plats för att den ska klämmas fast, men den går inte på mindre drevet ordentligt utan slirar istället "ovanpå".

Någon som vet vad man kan göra för att lösa detta störig problem?

kri

Medlem
Kedja mellan drev
Jag tror det. Den har iaf försänkningar för klingbult endast på en sida (se bild) så det blir konstigt om man vänder den.

kri

Medlem
Kedja mellan drev
Tack! Dreven är nya och när jag lägger de på en plan skiva ser de helt plana ut. Har provat med två olika kedjor, varav en helt ny.

Växelkusgeringen kan såklart vara boven, men undrar just vilken typ av fel det är. Korgen på växeln som inte knuffar kedjan tillräckligt långt vid nedväxlingar, andra sidan på korgen som inte låter kedjan gå tillräckligt långt, eller något annat? Jag tycker mig ha kollat de två nämnda alternativen, men det kan såklart vara alternariv 3 ”något annat” med justeringen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer