velman
Aktiv medlem
Kickr Core gungar åt höger vid spurt: Trainern har betydligt kortare ben på höger sida. Varför?
Jag har en Kickr Core sedan ett litet tag tillbaka. När jag ställer mig upp och spurtar gungar cykeln betydligt mycket mer åt höger än åt vänster. Den är lite lustigt konstruerad där centerlinjen på cykeln inte är mitt över benen. Jämför C och D i bilden nedan (bild från tillverkaren (fotot alltså. Grafiken är min egen))
Dessutom är benen inte symmetriska. A är längre än B. Vänder man på benen så att A blir B och tvärt om hamnar loggan uppochner men cykeln blir fortfarande inte centrerad.
Är det någon som har någon som helt vettig förklaring till varför det är som det är? Jag funderar på att köpa lite 40mm stålrör och göra den symmetrisk själv. Kostar 100kr, ca 200kr om man låter någon pulverlacka benen svarta.
Dessutom är benen inte symmetriska. A är längre än B. Vänder man på benen så att A blir B och tvärt om hamnar loggan uppochner men cykeln blir fortfarande inte centrerad.
Är det någon som har någon som helt vettig förklaring till varför det är som det är? Jag funderar på att köpa lite 40mm stålrör och göra den symmetrisk själv. Kostar 100kr, ca 200kr om man låter någon pulverlacka benen svarta.