Kille rånad på ny mtb pistolhot

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fattar fortfarande inte intresset över gärningsmännen signalement. Ok om man bor där , men verkar sällan va fallet.
Är det bara hudfärgen som är intressant?
den har ni väl redan listat ut förstår jag.

Eller ska det stå.
- Neger ,ca 180cm 90kg krulligt svårt hår mörka ögon , blå jacka , svarta byxor , vita skor strl 42 utan clips, bryter på svenska. Namn förmodligen Mohammed.

Förstår varför polisen inte vill sprida informationen bla efter Lisbets Palmes vittnesmål som blev värdelöst efter hon visste för mycket vad hon skulle titta efter.
Eller när allmänheten ringer in tips om tex 3 unga män på mtb , då går det snabbt att avfärda eller ta på allvar om tips stämmer med okända detaljer.

Om inte för annat att slippa tjatet om ”Mainstream media” är kulturmarxister med hemlig agenda som går ut på att dölja sanningen. Annars finns risk att 50% snart bara tittar på Fox News.

Detta går givetvis inte att lösa detta på Happy eftersom skyttegravskriget om "vardagsrasismen" har samma möjlighet till framgång som första världskriget. Det intressanta är dock när försvarstalet går över i "Skippa signalement så vi slipper få veta hur det ligger till".

Efter att ha bott i Kalmar så är jag tyvärr bekant med Berga / Norrliden och tre unga män med vapen ger mig ett tydligt utslag på fördomsradarn. är det väsentligt? Svaret borde vara nej men medias eviga syfte att "inte påverka opinionen negativt" har gjort just detta. Istället för att inte peka ut folk när det är "dåligt" så pekar de istället ut alla detaljer när det passar dem. Därmed blir "3 unga män" lika tydligt som "En blond man utan brytning".

Vill de vända fokus så gör som USA och England. Publicera tydliga signalement om det finns ett intresse i att hitta personen/personerna, annars så ge fan i att skriva något.

Allmänhetens tips och iakttagelser är väl ett av dom viktigaste verktygen för polisen. Därför så bör dom alltid publicera signalement osv, det skulle säkert leda till att fler brott klaras upp.

Kneecap sa:
Tjena!

Cykeln återfanns snart efteråt så inget försäkringsbedrägeri.

Det var väskorna som var av något som helst värde med andra ord.
Då kan alla vardagsrumsrasister på happy somna om för väskor skiter man ju blankt i (om det inte var camelbacks).

(Det är ju det jag alltid sagt. Sedelsvensson klarar inte ens av att göra ett vettigt försäkringsbedrägeri ens en gång...)

hm sa:
staine sa:
Som vanligt jävligt bra signalement. Unga.

Detta eviga tjat om vaga signalement i sociala medier , Vad är grejen med det egentligen?
Är du/ni polis och letar efter dom? Ska du ut med bössan och hämnas lite själv? Bor du på orten och undrar om det är dina ungar som är ute och ränner?

Sluta agera moralkärring. Låt folk diskutera vad de vill.

Stream sa:
hm sa:
staine sa:
Som vanligt jävligt bra signalement. Unga.

Detta eviga tjat om vaga signalement i sociala medier , Vad är grejen med det egentligen?
Är du/ni polis och letar efter dom? Ska du ut med bössan och hämnas lite själv? Bor du på orten och undrar om det är dina ungar som är ute och ränner?

Sluta agera moralkärring. Låt folk diskutera vad de vill.

Svara på frågan istl om du vill diskutera .

Jag Har själv kommit på när jag tänkt på saken under dagen att jag är mer nyfiken på vad för cykel det var frågan om, eller vilken ras det var på skidåkarna som dopade sig igår . Beror väl på att jag är intresserad av det . Så är man intresserad av brott o människor kan väl kanske signalement på nån förortsunge i Kalmar också va intressant ?

hm sa:
Så är man intresserad av brott o människor kan väl kanske signalement på nån förortsunge i Kalmar också va intressant ?
Det fungerar ju tydligen bra på Efterlyst att visa och berätta om signalement, både vid enklare och allvarligare brott. Men det är väl TV3:s värsta rasistprogram! :-)

Senast redigerad av en moderator:
Skulle ändå hellre bli rånad på bajk så här än att komma ned till ett uppkapat och tomt förråd.

Krompa sa:
Skulle ändå hellre bli rånad på bajk så här än att komma ned till ett uppkapat och tomt förråd.

Allvarligt? Hellre hotad till livet än "bara" bli av med cykeln?!

Örjan Lax sa:
hm sa:
Så är man intresserad av brott o människor kan väl kanske signalement på nån förortsunge i Kalmar också va intressant ?
Det fungerar ju tydligen bra på Efterlyst att visa och berätta om signalement, både vid enklare och allvarligare brott. Men det är väl TV3:s värsta rasistprogram! :-)

Efterlyst har väl en ganska tydlig programidé att just ta hjälp av allmänheten via signalement (och i samarbete med polis). Ska detta forum tjäna samma syfte eller ska det handla om cykelrelaterade frågor..?

Det är rätt stor skillnad på våldskapitalet mellan ett rån och ett inbrott. Jag föredrar ett inbrott.

AddeKvark sa:
Örjan Lax sa:
hm sa:

Efterlyst har väl en ganska tydlig programidé att just ta hjälp av allmänheten via signalement (och i samarbete med polis). Ska detta forum tjäna samma syfte eller ska det handla om cykelrelaterade frågor..?
Jo, du har rätt. Fast det gällde väl tidningens något tunna signalement (inte bara i detta fall utan media i allmänhet) och där kan det ju ha ett större värde än här på Happy. Men om dom nu inte har mer att gå på än att dom var unga så är det väl bra så.

Nu ska jag koppla av med en gammal Chuck Norris-film med svarta ninjor som slåss med käppar. :-)

AddeKvark sa:
Örjan Lax sa:
hm sa:

https://goo.gl/forms/5XQVh9m3smmvLtPP2

AddeKvark sa:
Örjan Lax sa:
hm sa:

Precis. Rånad på en cykel är ju inte särskilt cykelrelaterat.

Rasismen breder ut sig i Sverige på grund av att media inte har detaljerade signalement på gärningsmän/kvinnor.
Skulle man kunna sammanfatta tråden så?

me.I.am sa:
Rasismen breder ut sig i Sverige på grund av att media inte har detaljerade signalement på gärningsmän/kvinnor.
Jo...

Bilagor

• SmartSelect_20190301-160034_Chrome.jpg
    SmartSelect_20190301-160034_Chrome.jpg
    42.4 KB · Besök: 75
me.I.am sa:
Nja, jag skulle säga att tråden kan sammanfattas som att nån tyckte att Aftonbladet angav ett svagt signalement, och då gick happy bananas och började anklaga folk för att vara rasister...

Tråkig diskussion det här. Vi vill väl alla att banditer & idioter & kriminella skall åka fast ? Och då måste ju Polisen kunna hitta och identifiera gärningspersonerna. Mkt större chans om dom publicerar signalement & bilder osv !

ooms sa:
me.I.am sa:
Nja, jag skulle säga att tråden kan sammanfattas som att nån tyckte att Aftonbladet angav ett svagt signalement, och då gick happy bananas och började anklaga folk för att vara rasister...

Man blir ju tårögd.
;)

Bikzz sa:
Tråkig diskussion det här. Vi vill väl alla att banditer & idioter & kriminella skall åka fast ? Och då måste ju Polisen kunna hitta och identifiera gärningspersonerna. Mkt större chans om dom publicerar signalement & bilder osv !
Du kan ju alltid kontakta Anders Thornberg och förklara att du har en lösning på polisens problem med låg uppklarningsprocent. Han blir säkert jätteglad av att få en sådan radikal "out of the box"-lösning presenterad för sig.

Jag vill varken ha ett rättssystem eller polismyndighet här som man har i USA. Vi har redan alldeles för många skjutglada Dirty Harry-kopior på våra gator.

Jag tycker det är lite tråkigt hur media filtrerar istället för att rapportera. Det kan nog skapa frustration hos vissa och en känsla av att media friserar information. Här ett exempel hur aftonblaskan och DN skriver just nu om nån i E-tuna som tafsar på folk.
Aftonb: Mannen beskrivs vara i 20-25-årsåldern, runt 180 centimeter lång och smal.Vid alla tillfällena ska han ha varit klädd i ljusa jeans och en mörk bomberjacka alternativt en längre mörk jacka. Han har haft skäggstubb och mörkt kort hår, och hudfärgen beskrivs som ljusbrun.
DN: Signalementen, säger polisen, är snarlika i de olika fallen: 20 till 25 år gammal, 180 centimeter lång och smal, ljusa jeans, mörk bombarjacka eller jacka av en längre modell, mörkt kort hår och skäggstubb.

johan44 sa:
Jag tycker det är lite tråkigt hur media filtrerar istället för att rapportera. Det kan nog skapa frustration hos vissa och en känsla av att media friserar information. .

Det tycker jag oxå.. !! Jag brukar följa med vad media skriver, analyserar själv info från olika källor - som en hobby. Svenska media är så kass, såklart dom friserar och filtrerar ! För mig är det väldigt tydligt vad som händer och vad dom har för agenda, inte direkt frustrerad, just amuzed...

Sen får ju inte media - får och får, men i vat fall kan det bli dyrt - peka ut så att alla sovrumsdirtyharrys identifierar oskyldiga.
Oavsett om det är som hobby eller inte...

Stoppa Nazisterna från ta över . Mera IS " Allah akbar " och fredags skål på cyklister ;)

me.I.am sa:

Rasismen breder ut sej i Sverige pga att massor av brotten som begås nu begås just av "nysvenskar" och media
gör allt för att tysta ner detta. Inget annat!

Och där har vi passerat gränsen för trådlåsning? Politik, invandring, brott och rasism går inte diskutera på forum.....

staine sa:
AddeKvark sa:
Örjan Lax sa:
hm sa:

Precis. Rånad på en cykel är ju inte särskilt cykelrelaterat.

Nu var det ju inte ämnet på tråden från början jag ifrågasatte, utan vissa efterföljande kommentarer jag syftade på.

1888 sa:
me.I.am sa:

Rasismen breder ut sej i Sverige pga att massor av brotten som begås nu begås just av "nysvenskar" och media

Nysvenska rörelsen?

1888 sa:
me.I.am sa:

Och kolla på SVT. Så fort det är något om skola, sjukvård, samhälle, snyftrepotage etc så handlar det om dessa "nysvenskar". Vinklat eller? Jag förstår precis varför SD går framåt varje val. Undrar om de övriga parterierna begriper det någon gång?

Länk till en jättebra diskussions-sida om allt möjligt:
www.flashback.org

Länk till en jättebra diskussions-sida om cykling och cyklar:
Happyride.se

Jag förstår att det är lätt att blanda ihop.

skier sa:
Länk till en jättebra diskussions-sida om allt möjligt:
www.flashback.org

Länk till en jättebra diskussions-sida om cykling och cyklar:
Happyride.se

Jag förstår att det är lätt att blanda ihop.

Ingen tvingar dig att läsa. Vilka andra ämnen, utöver cykelstölder, vill du hinda folk från att diskutera?

emmer sa:
Stream sa:
emmer sa:
Stream sa:
Vilka andra ämnen, utöver cykelstölder, vill du hinda folk från att diskutera?
Diskutera?
Doppa enfaldiga hemkokta generaliseringar menar du?
Bemöt dem som du tycker generaliserar i sak, med fakta om möjligt. Det skulle vara mkt intressant.
Det går inte bemöta radhusrealism med fakta. Den vifts bara bort. Därför går SD framåt i dessa områden.

OK, vad synd att du tycker så. Det hade blivit bättre schwung i diskussionen och vi andra hade lärt oss mer om du bemött i sak.

emmer sa:
Stream sa:
emmer sa:
Stream sa:
Vilka andra ämnen, utöver cykelstölder, vill du hinda folk från att diskutera?
Diskutera?
Doppa enfaldiga hemkokta generaliseringar menar du?
Bemöt dem som du tycker generaliserar i sak, med fakta om möjligt. Det skulle vara mkt intressant.
Det går inte bemöta radhusrealism med fakta. Den vifts bara bort. Därför går SD framåt i dessa områden.

Och dina fakta innebär?
Att Sverige aldrig varit tryggare?

Tror SD går fram i flera områden än radhusområdena.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp