Knakande sadel/dropper, tips mottages!

stefanolsen

Ny medlem
Jag har ett otroligt irriterande knakljud på min heldämpade cykel. Jag har lokaliserat det till sadel/dropper. I sadelns högsta läge knakar det när jag lägger tyngd på sadeln men sänker jag sadeln helt så är det tyst.
Känns som jag provat allt jag kommer på nu.
Tagit isär allt och gjort rent, provat fettat in allt, haft ur droppern och kladdat på ny monteringspasta.

Så tips på nya saker att prova tas gärna emot.

stefanolsen

Ny medlem
Har nu konstaterat att det inte är sadeln eller sadelfästet. Knakljudet finns kvar när jag trycker på droppern utan sadel. Någon som har andra tips?

Batavus

Aktiv medlem
Knaket kan komma från nästan vad som helst som är skruvat till ramen. Framdrevet och tramppinnarna är en vanlig källa, men du får nog kika över det mest så inte något sitter litet snett eller är dåligt iskruvat.

stefanolsen

Ny medlem
Knaket kan komma från nästan vad som helst som är skruvat till ramen. Framdrevet och tramppinnarna är en vanlig källa, men du får nog kika över det mest så inte något sitter litet snett eller är dåligt iskruvat.
Borde vara från droppern eller i droppern. Provade att sätta i en vanlig sadelstolpe och gunga på cykeln och då knakar det inget. Droppern är en KS LEV SI, efter lite snabb googling så verkar det som att dom kan knaka tyvärr.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer