Köpa ahead-adapter vilken ska jag ha?

Foss

Aktiv medlem
Har tröttnat på styret på min cykel och har flera styren och stammar liggande så tänkte köpa en ahead-adapter. Mätte nuvarande rör som är 22mm. Adaptrarna finns i två dimensioner. Vilken ska jag ha? Dom är ju angivna i tum…

Foss

Aktiv medlem
Har tröttnat på styret på min cykel och har flera styren och stammar liggande så tänkte köpa en ahead-adapter. Mätte nuvarande rör som är 22mm. Adaptrarna finns i två dimensioner. Vilken ska jag ha? Dom är ju angivna i tum…

Bilagor

• 64B9BA1C-4D7E-404B-B68E-CAE57AD3BAD6.jpeg
    64B9BA1C-4D7E-404B-B68E-CAE57AD3BAD6.jpeg
    529.7 KB · Besök: 13

Hasse#7

Aktiv medlem
Om den finns kvar så köpte jag en på Rosebikes. Den hade extra hylsor så att man kunde kombinera både 22,2 mm och 25,4 mm ned i gaffeln och samtidigt välja 1" eller 1 1/8" till stammen. Vet inte om de finns kvar. Länge sen jag handlade den.

Foss

Aktiv medlem
Om den finns kvar så köpte jag en på Rosebikes. Den hade extra hylsor så att man kunde kombinera både 22,2 mm och 25,4 mm ned i gaffeln och samtidigt välja 1" eller 1 1/8" till stammen. Vet inte om de finns kvar. Länge sen jag handlade den.
Ah, det börjar klarna. Det är alltså inte måttet på röret som går ner i gaffeln som anges i 1” utan måttet ”uppåt”. Känns självklart nu när du säger det :) tack. Vad är normalt upptill då? Vet att canyon krånglar med ”fel” mått…

Hasse#7

Aktiv medlem
Inga problem att omvandla tum till mm heller, 25,4 mm per tum och addera en åttondels tum till 1 1/8" som är den vanligaste gaffelrörsdiametern uppe vid stammen. 1" är gammal standard som ofta kräver ett tunnare styre i andra änden av stammen.

Senast ändrad:

mzi

Aktiv medlem
Ah, det börjar klarna. Det är alltså inte måttet på röret som går ner i gaffeln som anges i 1” utan måttet ”uppåt”.
Det är både och. Kronröret kan vara för både 1" och 1⅛" och det samma gäller sedan för styrstammen. Men det vanligaste är 1"-1⅛", men senast jag behövde bygga om blev det 1⅛-1⅛.

Foss

Aktiv medlem
Hittade ett par ergo-handtag som jag ska prova innan jag byter styre. Domnar bort i lill och ringfinger men dom ergohandtagen skapar mindre tryck där. Förmodligen är det bålstyrka som behövs för jag har inte använt överkropp eller cyklat på hela sommaren och det här eländet kom när jag började cykla till kontoret igen.. med ryggsäck.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer