Köpa Charge hoj från Svergie (löst)? Bockstyre och hydraliska skivbromsar?

Wilier

Aktiv medlem
Fråga 1:
Har hittat en mysig hoj i tillverkaren Charge:s sortiment men har inte hittat någon nätshop (UK) som kan skicka till sverige (Wiggle & Cyclestore).
Har skickat mail till tillverkaren men inte fått något svar.

Vet ni något ställe som skulle kunna fungera???

Fråga 2:
Hojen i fråga har hydraliska skivor men är utrustat med ett rakt styre. Skulle vilja sätta på ett Nitto Track styre istället men hur gör man då med bromsreglagen?
Finns det racerreglage som klarar oljeskivor (förrutom Canyons system då)?

Den sjukt smuta hojen som kan tjänstgöra mellan hemmet och systemet:
http://www.cyclestore.co.uk/productDetails.asp?productID=14036&catID=752

Senast redigerad av en moderator:

whirren

Ny medlem
2) Det är ont om hydraliska bromsar i kombo med STI-reglage. Det finns vajerskivbromsar som fungerar (Avid) med racerreglagens vajerdragning.

Wilier

Aktiv medlem
Var rädd för att det skulle bli ett problem. Får kanske fundera på en annan typ av styre, någonstans mellan bock och rakt där det inte gör ont i ögonen med mtb reglage.

Wilier

Aktiv medlem
Jag är allvarlig, faktiskt. Jag skrev att det var till systemet jag skulle köra och inte något avancerat som kräver v-broms eller caliper.

C-dale

Aktiv medlem
Sätt på ett upponervänt Biltema damstyre så blir du Stockholms-cool, ( om det nu kan finnas ett uns av attraktion i i det? ).

Ett självklart val när man skall rulla ner till Systemet, när de äntligen lyckats få hem ett par flaskor Chateau Lafitte, är en De Rosa DownTown. Lätt o behändigt levererad av Cykel-City.

cyc-1189004505-105-50540.jpg ht=513

Naturligtvis Record-utrustad..

Sen återstår naturligtvis frågan hur man ska parkera en cykel, som är värd mer än en sexpack Kungs, utanför Systemet och återse den även efter de nödvändiga inköpen?

/Systemgubben

Jubelero

Ny medlem
Hallå.
Systemet i Mölnlycke åker man ju båt till.

Trampebåt kanske.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Har wiggle slutat leverera till Sverige igen alltså?

Wilier

Aktiv medlem
Cube:n ser inte så illa ut men ramens proportioner är lite fel då jag har fått för mig att den skall ha sk antislope på överröret. Men jag skall lägga den på minnet som ett bra alternativ

Allra helst skall det vara stålram, och det skall vara alfine (har inte råd med Rolhof) och då blir det tyvärr shimano.

Har kollat på den där derosa hojen och den ser ut som något katten släpat in, faktiskt riktigt vidrig.

Stort tack för midget styre tipset Ola, det borde funka så man får en lagom aero position med ett sexpack i påsen, samt lite variation att åkposition.

Wiggle levererar inte hela hojar över sjön i alla fall. Verkar som dom fått strula med mycket reklamationer för skadat gods, samma med cyclesport.

Jubel, jag är ingen båtmänniska så jag får ta landvägen tillsvidare.

Wilier

Aktiv medlem
Ingen som vet hur man köper en Charge hojpa från sneden?

Wilier

Aktiv medlem
Fick svar från Charge och man kan köp hojen från evanscycles i UK och dom är tydligen villiga att skicka. Men den finns inte tillgänglig först i slutet av mars. Hinner man spara lite pengar tills dess kanske.

anyman

Ny medlem
www.sjscycles.co.uk säljer Charge Plug. Inte cykeln du söker, men kanske dom säljer andra modeller om du frågar.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer