Köpa från U.K CRC, Wiggle m.fl ?

weldion

Aktiv medlem
Enligt DHL så är det Wiggle som bestämmer destination på paketet.
Har givetvis fyllt i rätt adress. Men i detta fall har Wiggle valt Upplands Väsby som slutdestination.

Det är så DHL förklarade det.
Wiggle är spännande när det gäller leveranser. Sista gången som jag beställde så delades ordern upp på tre kollin. 1 kom fram ganska så raskt, ett försvann och det sista studsade tillbaka pga ”angiven leveransadress felaktig”.
Tyckte själv att det var konstigt att det första kom fram. Wiggle stod dock på sig med att det var mitt fel. Beställde samma vara igen och denna gång så kom det fram, utan att ha ändrat adress.

simson

Aktiv medlem
Det är inte bara wiggle som är lite skumma med att dela upp leveranser , beställde från bikester åtta artiklar , allt stod det 1-3 dagar på och jag fick det i fyra olika paket🤪 tre kom igår och ett idag , där fick man sig en liten tankeställare hur bra var det för miljön, allt hade fått plats i en av kartongerna…..

jonte987

Aktiv medlem
Det är inte bara wiggle som är lite skumma med att dela upp leveranser , beställde från bikester åtta artiklar , allt stod det 1-3 dagar på och jag fick det i fyra olika paket🤪 tre kom igår och ett idag , där fick man sig en liten tankeställare hur bra var det för miljön, allt hade fått plats i en av kartongerna…..
På bikester blir det ett kolli från Tyskland, ett från HBG och ett för skrymmande. Minst. Så man får själv se till att hålla sig till ett land

weldion

Aktiv medlem
Skillnaden är att det ena företagets kollin kommer rätt, det andra gör det inte. Även om båda delar upp ordrar i flera kollin.

tobo

Aktiv medlem
Med tanke på att Wiggle/CRC och Bikester numera har samma ägare så borde man kunna köpa de egna varumärkena såsom t.ex. DHB genom Bikester och slippa allt strul.

jonte987

Aktiv medlem
Med tanke på att Wiggle/CRC och Bikester numera har samma ägare så borde man kunna köpa de egna varumärkena såsom t.ex. DHB genom Bikester och slippa allt strul.

Ja man får hoppas det. På nåt sätt löser det sig nog om vi överlever pesten

moros

Aktiv medlem
Haha men det är ju så sjukt. Mina extra kilometrar är ju inget mot flera mil fel. Varför i hela världen lägger sig wiggle/crc I utlämningsställe liksom. Låt DHL bestämma var mitt närmsta utlämningsställe ligger.

Men det här skojarbolaget "hermes" måste ju också ha ett finger med i spelet. Jag beställde från crc efter brexit men innan man krånglade till det extra mycket. Då minns jag inte att det var sånt här strul.

Men men. Efter ett besök i förorten fick man sina DHB och lifeline grejer.

Pfaff

Aktiv medlem

Har de verkligen det? Hur gammal är artikeln? Har ett vagt minne av en återförsäljning.

ponx

Aktiv medlem
Ok, så du vet inte. Men kanske någon annan som vet hur det är nu? Tråden i sig sammanfattar det som "det borde, men så är det inte alltid, men det har blitt dyrt med vitus och haggis äter man bara här och där".

Jag kan bjussa på infon att bromsarna monteras efter mottagarland så om man ska fulköpa till england inför sin julfotbollsresa så måste man be om eurostyle-montering.

weldion

Aktiv medlem
Ok, så du vet inte. Men kanske någon annan som vet hur det är nu? Tråden i sig sammanfattar det som "det borde, men så är det inte alltid, men det har blitt dyrt med vitus och haggis äter man bara här och där".

Jag kan bjussa på infon att bromsarna monteras efter mottagarland så om man ska fulköpa till england inför sin julfotbollsresa så måste man be om eurostyle-montering.
Det stod just det i inlägget som jag länkade till. "Priserna är all inklusive".

eucalyptus

Aktiv medlem
Ja men i inlägget under står det ju att all inclusive ibland betyder att man får pynta i alla fall. Så för mig så verkar det vara lite av en gråzon.
Jag förstår hur du tänker. All inclusive för mig är öppen bar på Grand Canaria inklusive drinkar!!! Men så är det inte alltid.

Men i fallet om Wiggle så är det inklusive avgifter, detsamma gäller LeCol, du betalar moms direkt och butiken deklarerar åt dig.

Pfaff

Aktiv medlem
Det finns folk som haft problem i tullen men då har det blivit fel. Allt är inkl

Det finns många som har haft problem i tullen 😄

jonte987

Aktiv medlem

Magnus K

Aktiv medlem
Ja men i inlägget under står det ju att all inclusive ibland betyder att man får pynta i alla fall. Så för mig så verkar det vara lite av en gråzon.
Jag köpte hoj av CRC till min dotter i augusti och moms och importavgift hanterade CRC. Jag betalade vad som stod på CRCs order (dvs cykelpriset, fri frakt)

Pfaff

Aktiv medlem

Handla från något av de andra 26 medlemsländerna inom EU om det inte går att handla i SE?

fyrbåk

Aktiv medlem
Idag har jag hämtat ett paket från Wiggle som jag beställde för en knapp månad sedan. Erfarenhet 1 är att Hermes är ett skämt. Första beräknade leveransdag var 29 november men på Hermes trackingsida så var paketet försvunnet. Erfarenhet 2 är att transportören, i det här fallet DHL på slutet, är geografiskt inkompetent. Leveransen skedde till ett utlämningsställe på andra sidan stan trots att jag har tre stycken inom 1 kilometers avstånd från leveransadressen. Erfarenhet 3 är att postbrexit UK nu tävlar med Kina om lång leveranstid. Erfarenhet 4 är att undvika UK i fortsättningen så länge de inte har en EU-hubb som alla leveranser sker från.

Helt odugligt. Jag hoppades att alla andras dåliga erfarenheter som jag läst om var engångsföreteelser, men så bra var det inte. Behövde åtminstone inte betala några importavgifter.

eucalyptus

Aktiv medlem
Mitt paket ligger kvar i Upplands Väsby :))))))))))))))

Wiggle hörde av sig efter 3-4 dagar, de har kontaktat Hermes fast jag förklarat 10 gånger att det är DHL.

Deras svar
wiggle.png

Sjukt irriterande. Är de dumma i huvudet på riktigt? Har förklarat flera gånger att paketet ligger 350km (220 miles) i fel stad. Känns som Wiggle inte ens bryr sig, så länge paketet är i rätt land och "available for pick up"

Pfaff

Aktiv medlem
FA4989A6-2817-49BE-B44B-6D700567F278.png

Ska just gå o hämta på utlämningsstället. Det är väl också en sorts transit.
När paketet väl kom iväg gick det ju, omständigheterna i betraktning, rätt smutt.

Paco

Aktiv medlem
Verkar vara lite snurrigt hos Wiggle nu. Fick ett mejl igår där dom ber om ursäkt för att mitt senaste paket kommit bort och att dom gör allt för att hitta det. Dom har dessutom ersatt mig för frakten.

Problemet är bara att jag hämtade ut mitt paket förra veckan…..

eucalyptus

Aktiv medlem
Jodå. Skickar de bara ett nytt utan tjats så är det inget men är lite allmänt missnöjd. 400g över uppgiven vikt och lite annat smått man kan irritera sig på.
Inget som inte går att kasta obscena mängder pengar på att lösa......bara att byta allt
Vikt stämmer aldrig. Ingen butik förutom R2 bike väger produkterna. Cykelbutiker drar en siffra ur luften eller utgår från vikten som står skriven på kartongen. Men felet är också att tillverkarna själva inte väger alla gånger. Och i de fall tillverkaren väger så vägs minsta storlek, oftast en XS eller S ram/cykel.
Köper man lösa ramar så vägs alltid minsta storlek utan lack.

jonte987

Aktiv medlem
Vikt stämmer aldrig. Ingen butik förutom R2 bike väger produkterna. Cykelbutiker drar en siffra ur luften eller utgår från vikten som står skriven på kartongen. Men felet är också att tillverkarna själva inte väger alla gånger. Och i de fall tillverkaren väger så vägs minsta storlek, oftast en XS eller S ram/cykel.
Köper man lösa ramar så vägs alltid minsta storlek utan lack.
Nä jag vet men hoppas kan man ju. På 24tummaren stämde uppgiven vikt skapligt MED trampor på och nu blev det tvärtom. Inte konstigare än så, jag vet. Sur kan jag ju vara i alla fall.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer