Köpa växelöra, var?

pero02

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?
Som rubriken lyder, var kan jag beställa växelöra för en rimlig peng.

Försökt ta Google till hjälp men hittar ingen sida som känns seriös med humana priser. Tycker inte den lilla metallbiten ska behöva kosta över 200kr.

Flidistribution fungerade en gång. Tyvärr inget paket eller respons från dem andra beställningen.

Behöver till KTM scarp 2017 år.

emmer

Ny medlem
Köpa växelöra, var?
Det finns billiga från kina men det är värt pengen att få en som håller för att brukas men brister innan växelföraren och ramen gör det...
Se det som en säkring, och den ersätter man inte med ett gem och inte heller med en stålspik (om analogin funkar i automatsäkringstider?)

NickPick

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?
pero02 sa:
Som rubriken lyder, var kan jag beställa växelöra för en rimlig peng.

Försökt ta Google till hjälp men hittar ingen sida som känns seriös med humana priser. Tycker inte den lilla metallbiten ska behöva kosta över 200kr.

Flidistribution fungerade en gång. Tyvärr inget paket eller respons från dem andra beställningen.

Behöver till KTM scarp 2017 år.
200 spänn är väl inget om du jämför mot en trasig bakväxel tex. Svårt att vara småsint om man ska cykla.
Mitt kostade nästan 300 för övrigt.

pero02

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?
Är det snålt att tycka 50 dollar och 10-30 dagar frakt är på gränsen...

5AC0ED9D-0D3E-42CC-9BE3-8FD894085529.png

DanielS

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?
Alltså kör man en bakväxel för 2000kr så känns 200kr motiverat, men för en pendlare där bakväxeln kanske t.o.m kostar mindre än växelörat är det ju lite magstarkt...

När jag behövde ett i somras så lyckades jag hitta samma modell som jag behövde hos min lbs genom att kolla på bilder och försöka hitta något liknande som fanns på cyklar de sålde. Passade inte 100% men gick att få dit med lite milt våld, på min racer hade jag varit mer försiktig..

jonte987

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?
Har lite problem med växlingen. Har alltid funkat bra men nu inte. Jag har riktat upp den men upptäckte att b skruven är så sladdrig att den letar sig förbi det rätt skavda örat.

Hur hittar man rätt? Finns det någon metodik och hur lika ska det vara?

Jag har lite hopp om att det fungerar med en annan växel men annars måste jag ha ett öra

4a timmar till trainer pass...
20210906_125721.jpg

jonte987

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?
Hanger 38 eller 60? Ska jag räkna med att det finns något som passar. Hojen är från 2002 så 38 stämmer väl bäst med det kanske

mzi

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?

Replaces:
  • Canyon Hanger #33
  • CO-OP Part # 1620-B1247M-01 orQ28-4019-L
  • DiamondBack Part #32-00-310
  • Fuji Part #DH8041
  • Fisher/Trek Part #74781
  • GT Hanger Part# ATIDH0108 or ATIDH0200
  • Jamis Part #12-6675, 12-2291 & 12-6676
  • KHS Part # 272
  • Marin Hanger 26
  • Novara Type K09C
  • Raleigh Part # 32-00-310, 32-73-310 & HW-DHG-017
  • Trek Part #74781

jonte987

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?
Ja, jag tror det är 38. Cyclepro är inte med. För jävligt.

Fick svar från Elanus nu. De säger att D11 ska passa. Det är samma som 38 skulle jag säga.

Nu ska jag gå och se om jag kan få det att spela med en pigg M739 istället så jag kan träna ikväll

jonte987

Aktiv medlem
Köpa växelöra, var?
Elanuspart verkar kunna jobbet och ligger i EU.

D11 passar exakt men är lite tjockare. Verkar ändå funka och inte samma mjukost känsla när man riktar det. Dock ingen som helst skillnad i resultat...men skönt att slippa vara rädd att dra av det.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer