Köphjälp Mountainbike

Pontus96

Ny medlem
Köphjälp Mountainbike
Hej,
Skulle behöva lite hjälp med detta att köpa mountainbike vilket inte är helt enkelt visade det sig. Intresserad av något som fungerar bra på grusvägar och i tuff skog. Min budget är ca 8000kr, har tittat en del på begagnade men verkar svårt. Några tankar på vad som kan vara ett bra köp? Nytt eller begagnat..
Jag har varit i närmaste butik och vet att jag behöver en XL med 29tum.

Pontus96

Ny medlem
Köphjälp Mountainbike
Så det är lättare om jag köper en ny direkt från butik helt enkelt? Såg att det fanns billigare varianter som Scott Aspect 950 och Specialized
ROCKHOPPER COMP 27,5 2X är dessa inte lämpliga i skogen?

MagerValp

Aktiv medlem
Köphjälp Mountainbike
Köpa nytt i butik är självklart enklast, men det är också dyrast. Det är dessutom stor brist på cyklar just nu så urvalet är skralt.

Dela gärna länkar till cyklarna du tittar på så vi tittar på samma. En googling ger att de du nämner där har Altus-växlar utan clutch och Suntour-gaffel med stålfjäder, vilket inte är en höjdare om du ska ut i tuff skog (se guiden).

MagerValp

Aktiv medlem
Köphjälp Mountainbike
En snabb titt på köp och sälj här ger tre cyklar som matchar det du letar efter:

Pontus96

Ny medlem
Köphjälp Mountainbike
Åh tack! Missade de helt, trodde inte de var något att ha heller men efter jag läst guiden känns jag mycket mer bekväm, tack så mycket.
Vad tycker du om denna?

mzi

Aktiv medlem
Köphjälp Mountainbike
Den kunde du köpa för 8000 kr 2017. Jag är inte helt med på de knasiga priserna på begmarknaden, men jag tycker inte att det verkar vara ett bra köp.

Pontus96

Ny medlem
Köphjälp Mountainbike
Känns som jag behöver tänka om lite, dessa alternativ fick jag prova hos min närmaste cykelbutik.
Vad tycker ni om dem för en bra cross country cykel?

Pontus96

Ny medlem
Köphjälp Mountainbike
Just nu har jag en Scott Scale 40, 2011. Köpte för drygt en månad sedan, dock för liten.. Är den motsvarande till de nya cyklarna? Bianchi och Skott Scale 965.

Pontus96

Ny medlem
Köphjälp Mountainbike
Försöker hitta något på blocket runt 4000-6000 nu, något som är bra men har några år på nacken. Vill se mina alternativ för vill egentligen inte lägga så mycket på min första cykel för att se om jag tycker om det. Behöver XL, helst 29tum..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer