Köpråd cykel

Andreas1977

Ny medlem
Köpråd cykel
Hej
Ny här och tänkte ställa en fråga. Detta har säkert ställts tusen gånger, men jag provar.

Jag letar cykel. Budget ca 4000-6000kr
Kommer mest cykla landsväg och grusväg fast vore kul att testa lite i skogen med. Kanske omöjlig ekvation.
Verkar finnas tusentals märken och modeller. Den cykel jag har nu är en ca 25år gammal Marvil Aspen 21vxl med skeva hjul och kassa växlar.

Jag är 193cm och väger 115kg

Senast ändrad:

etnica

Aktiv medlem
Köpråd cykel
Tyvärr får man inte mycket cykel för de pengarna längre 2022. Biltema eller begagnat.

Funkar med nån hybridcykel utan dämpad gaffel för lättare stig.

Bonzo

Aktiv medlem
Köpråd cykel
I den budgeten skulle jag kolla på någon av XXL's hybrider. T.ex. den här SC Comp FF, eller den billigare AX+ 290 FF 21. Visserligen kanske de inte är optimala i kraftigare terräng, men någonstans måste kompromissen göras och om du vet att du mestadels kommer hålla dig på asfalt och grusväg så kommer de säkert funka bra.

Andreas1977

Ny medlem
Köpråd cykel
I den budgeten skulle jag kolla på någon av XXL's hybrider. T.ex. den här SC Comp FF, eller den billigare AX+ 290 FF 21. Visserligen kanske de inte är optimala i kraftigare terräng, men någonstans måste kompromissen göras och om du vet att du mestadels kommer hålla dig på asfalt och grusväg så kommer de säkert funka bra.
Kunde faktiskt inte vänta på svar här😊 utan beställde den första du tipsade om. Har ingen XXL butik jättenära och de närmaste hade inte på lager så fick beställa osedd. Gillar egentligen inte göra så men kommer nog funka

Topp