[köpråd] Enkelt demonterbar och vattentät pendlingsväska (utan fast pakethållare)

Glenn Dahl

Aktiv medlem
[köpråd] Enkelt demonterbar och vattentät pendlingsväska (utan fast pakethållare)
Har kikat och kommit fram till att jag är sjukt sugen på en Nelson Longflap.
Ska till London i april och har spanat in några cykelaffärer som har dem inne. Hoppas bara att den får plats och inte slår i däcket.
Köp hållaren jag länkade till i tråden så får du inte det problemet, såvida du inte kör runt på en pytteliten cykel...
Bonus är också att väskan inte rör sig när du står upp och cyklar.

Sulfaten

Aktiv medlem
Köp hållaren jag länkade till i tråden så får du inte det problemet, såvida du inte kör runt på en pytteliten cykel...
Bonus är också att väskan inte rör sig när du står upp och cyklar.
Det är en Mediumram, så det bör funka, antar jag.
Hållaren har jag redan planerat att köpa.

n3wton

Aktiv medlem
Men hallå, om du bor i Göteborgsområdet så får du ju svänga förbi Veloform och köpa en Carradice-väska där! Jag köpte (och sålde, dum som jag är ibland) en Camper Longflap (hette den väl...?) där, och det var en riktigt fin väska! Körde också med stålram-snabbfästes-grejen och det funkade kalas.

70C8897D-9D75-4BB5-8586-163CAEAC0A73.jpeg

Sen sålde jag alltså både cykeln och väskan på bild för alldeles för få tusenlappar... Man ska tänka igenom saker flera gånger innan man skrider till verket..

Campyoldy

Ny medlem
Har kollat lite. Allt tyder på att det är prisvärda cyklar och alla verkar ju gilla titanramar. Kul med något lite unikt/ovanligt också (Canyon är ju knapast en uppstickare längre) Planet-X går bort för mig pga

1) Jag är inte kunnig nog att avgöra kvalité och prisvärdhet (Canyon har gott rykte om att hålla bra prisvärdhet rakt igenom, så jag litar på det)

2) Om jag inte lyckas få ett "Statement of Origin" från Planet-X måste jag tulla in den i Sverige vilket gör att priset ökar en del, och även om jag lyckas få till dokumentet kommer den behöva gå igenom tullen, momsdeklareras etc vilet jag inte riktigt pallar
DHL tar hand om det åt dig även med kostnaderna så är det bra pris. Men jag håller med dig, Canyon gör bra cyklar.

Sulfaten

Aktiv medlem
Det blev en beggad Nelson Longflap, cykelnasaren i Gamla Stans Cykel sålde sin gamla till mig, då han inte behövde en så stor väska längre. Funkar perfekt, jag får plats med skjorta, byxor, underkläder, laptop, matlåda och kavaj eller jacka. Otroligt skönt att slippa ryggsäck, och blir lite annat stabilitet när jag inte har en styrväska med kläderna.
20220329_063856.JPG

Topp