Köpråd Hardtail Trailbike 10-20k

Bonzo

Aktiv medlem
Har provat den en del och jag tror faktiskt det smartaste är att sälja den. Den verkar sjukt hållbar, och både fram och bakdämparen är i bra skick, men den är så tung att cykla uppför ens en liten backe jämfört med min skitiga Rockrider. Tror ni jag kan få tillbaka vad jag betalade för den? Känns ju ändå som att DH cyklar borde vara värda en del om dem dyrare komponenterna är i bra skick.
Nu är jag långt ifrån den mest kunniga i ämnet, men spontant skulle jag säga att du nog betalade för mycket för cykeln. Om jag har rätt eller fel, eller vad som är rimligt pris på den kan säkert någon annan svara på.
Det eventuella prisförslaget du får här på forumet kommer nog dock vara i underkant och du kan kanske få lite mer om du säljer cykeln på FB eller Blocket.

Martinmat

Aktiv medlem
I och med att det kom trail/enduro hojar med modern geo som fixar det mesta i såväl Åre som Järvsö mm så har behovet av rena DH hojar minskat kraftigt så tyvärr är nog som sagts ovan begagnatmarknaden inget vidare.

nästa gång ställ en fråga här innan du köper så kan du få hjälp i om det är ett bra köp eller ej. Hoppas du lyckas få igen pengarna eller inte gör en brakförlust iaf

Scarlino_83

Medlem
Nja, har cykeln i ett cykelrum så en FS blir det inte XD. Många bra rekommendationer i alla fall! Som det ser ut nu så finns det ju egentligen bara två en att välja mellan:
  • Marin San Quentin 2, 14700 kr
  • Orbea Laufey H10, 17200 kr, slutsåld :(
Jag skickade tillbaks min Laufey XL i förrgår då jag hittade "rätt" färg hos en annan försäljare så om de är en XL du är ute efter skulle jag höra av mig till Bikester.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer