Köpråd hjälm

Matteiskogen

Ny medlem
Köpråd hjälm
Hejsan!
Nyfunnet intresse detta. Nyss köpt mig en Scott Spark 950 och längtar tills det torkat upp i skogen. :)
Har inte hittat någon hjälm dock. Väldigt dåligt utbud på stan och butikerna vet inte när dom får hem mer. Så jag blir nog tvungen att beställa.

Har ni nåt tips på bra hjälm med bra anpassningsmöjligheter (eftersom jag inte kan prova den först)?
Mäter 60,5cm, vilket verkar vara ett problematiskt mått. Vill ha en svart, nätt modell.

/Mattias

Matteiskogen

Ny medlem
Köpråd hjälm
Jo, förstår det. Tänkte om det fanns nåt som var ganska förlåtande med olika justeringsmöjligheter.
Bor i Ö-vik. Kan ju åka till Umeå och kolla också iofs, men känns inte så bra att dra till andra städer och traska runt i affärer i dessa tider.
Eller så köper jag en hjälm på jula bara tills vidare, tills ortens butiker får hem mer att välja på.

etnica

Aktiv medlem
Köpråd hjälm
Väldigt inte 2021 men..

då LBS typ knappt brukar ha nått i lager av hjälmar så kan man ju köpa hem några och testa och skicka tillbaka de som inte passa.

Matteiskogen

Ny medlem
Köpråd hjälm
Väldigt inte 2021 men..

då LBS typ knappt brukar ha nått i lager av hjälmar så kan man ju köpa hem några och testa och skicka tillbaka de som inte passa.
Nä det känns ju inte helt ok att göra så, men man kan ju skriva/ringa till butiken och förklara grejen. Att det mest troligt blir retur.
Pandemin har ju gjort att det är stora problem med leveranser till de lokala butikerna, och det är fel läge att åka runt till andra städer ock kolla.

Har ni tips på nätbutik? Tänkte om det finns någon bra som hamnat under Googles radar och jag därmed missat.

Rholm

Aktiv medlem
Köpråd hjälm
Jag beställde hem en hög med hjälmar och provade i lugn och ro när jag skulle byta senast. Bikester är smidiga och har gratis retur.

MTBemil

Aktiv medlem
Köpråd hjälm
säkerhetsmässigt är väl hjälmar av samma typ och certifiering att betrakta som likvärdiga, så jag skulle gått på biltemahjälmen, även om du byter snabbt så är det bra att ha en extra

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer