Köpråd Hybridcykel

FarVel

Ny medlem
Köpråd Hybridcykel
Hej alla cykel experter,

Jag har spenderat en hel del tid på olika kommentarer samt förslag på detta forum och tänkte nu skapa ett inlägg som många andra för att fråga om råd.
Först så vill jag nämna att jag absolut inte har någon kunskap i ämnet cyklar och skulle vara tacksam om ni tänkte på det när ni läser mina frågor eller kommentarer.

Jag är total nybörjare men då vi flyttat till en by utanför staden vore det underbart att komma igång med lite motionscykling.
Provade häromdagen att cykla ca. 70 min. på någon gammal sliten cykel utan växlar och förstod att jag bör uppgradera om jag vill fortsätta.
Efter att ha läst lite om ämnet hittade jag till detta forum som jag fann inspirerande och fullt av kunskap.

Jag vill tro att en hybridcykel vore rätt val för mig och rätt för kortare samt något längre turer ibland.
Sen kommer man till det oändliga valet av cykel som jag tänkte få hjälp med så ni besitter kunskapen i vad som är bra och mindre bra.
Såg många länkar till Chain Reaction webbshop och tänkte höra vad er åsikt om just denna cykel är:

Föreslå gärna bättre men skulle helst vilja hålla det under 10k SEK nivån om möjligt.

Tacksam för svar och era åsikter...

DanielS

Aktiv medlem
Köpråd Hybridcykel
Hej alla cykel experter,

Jag har spenderat en hel del tid på olika kommentarer samt förslag på detta forum och tänkte nu skapa ett inlägg som många andra för att fråga om råd.
Först så vill jag nämna att jag absolut inte har någon kunskap i ämnet cyklar och skulle vara tacksam om ni tänkte på det när ni läser mina frågor eller kommentarer.

Jag är total nybörjare men då vi flyttat till en by utanför staden vore det underbart att komma igång med lite motionscykling.
Provade häromdagen att cykla ca. 70 min. på någon gammal sliten cykel utan växlar och förstod att jag bör uppgradera om jag vill fortsätta.
Efter att ha läst lite om ämnet hittade jag till detta forum som jag fann inspirerande och fullt av kunskap.

Jag vill tro att en hybridcykel vore rätt val för mig och rätt för kortare samt något längre turer ibland.
Sen kommer man till det oändliga valet av cykel som jag tänkte få hjälp med så ni besitter kunskapen i vad som är bra och mindre bra.
Såg många länkar till Chain Reaction webbshop och tänkte höra vad er åsikt om just denna cykel är:

Föreslå gärna bättre men skulle helst vilja hålla det under 10k SEK nivån om möjligt.

Tacksam för svar och era åsikter...
Cykeln du länkar har mekanisk skivbroms, då hade jag hellre gått på den länkade cykeln från XXL som har hydraulisk skivbroms och lite bättre komponenter för pengarna. I den här prisklassen så ska du kunna få hydraulisk skivbroms. Annars bör båda cyklarna lösa ditt behov.

Men på det du skriver låter det som att du egentligen behöver en gravel, men då blir det lite annan prisklass också.

FarVel

Ny medlem
Köpråd Hybridcykel
Tack för svaret!
Jag kan hålla med om att en gravel skulle vara ett mer passande val men det där med bockstyre och den framåtlutade positionen (p.g.a. bromsarna) avskräcker.
Tänkte börja med en hybrid och om ökat intresse så kan jag klart tänka mig införskaffa en gravel nästkommande år.

Av den anledningen kan jag också tycka att XXL cykeln, baserat på pris, kunde vara ett bra köp.
Tack för att du pekade i rätt riktning, det där med bromsarna hade jag inte tänkt på själv.
Har nu beställt den och om inget bättre förslag dyker upp här så behåller jag den nog :)

Topp