Köpråd Hybridcykel

FarVel

Ny medlem
Köpråd Hybridcykel
Hej alla cykel experter,

Jag har spenderat en hel del tid på olika kommentarer samt förslag på detta forum och tänkte nu skapa ett inlägg som många andra för att fråga om råd.
Först så vill jag nämna att jag absolut inte har någon kunskap i ämnet cyklar och skulle vara tacksam om ni tänkte på det när ni läser mina frågor eller kommentarer.

Jag är total nybörjare men då vi flyttat till en by utanför staden vore det underbart att komma igång med lite motionscykling.
Provade häromdagen att cykla ca. 70 min. på någon gammal sliten cykel utan växlar och förstod att jag bör uppgradera om jag vill fortsätta.
Efter att ha läst lite om ämnet hittade jag till detta forum som jag fann inspirerande och fullt av kunskap.

Jag vill tro att en hybridcykel vore rätt val för mig och rätt för kortare samt något längre turer ibland.
Sen kommer man till det oändliga valet av cykel som jag tänkte få hjälp med så ni besitter kunskapen i vad som är bra och mindre bra.
Såg många länkar till Chain Reaction webbshop och tänkte höra vad er åsikt om just denna cykel är:

Föreslå gärna bättre men skulle helst vilja hålla det under 10k SEK nivån om möjligt.

Tacksam för svar och era åsikter...

DanielS

Aktiv medlem
Köpråd Hybridcykel
Hej alla cykel experter,

Jag har spenderat en hel del tid på olika kommentarer samt förslag på detta forum och tänkte nu skapa ett inlägg som många andra för att fråga om råd.
Först så vill jag nämna att jag absolut inte har någon kunskap i ämnet cyklar och skulle vara tacksam om ni tänkte på det när ni läser mina frågor eller kommentarer.

Jag är total nybörjare men då vi flyttat till en by utanför staden vore det underbart att komma igång med lite motionscykling.
Provade häromdagen att cykla ca. 70 min. på någon gammal sliten cykel utan växlar och förstod att jag bör uppgradera om jag vill fortsätta.