Köpråd mtb

Tumstock

Medlem
Köpråd mtb
Har beställt därifrån för flera år sen men verkar inte räknas, hittar ingen rabattkod. Känner ingen som beställt därifrån annars.
Hade tänkt dra en beställning med diverse komponenter och sånt så man kommer upp i guldstatus men tror inte jag hinner det innan den 2 april. Vet inte hur länge det tar för att man får guldstatus.

Tumstock

Medlem
Köpråd mtb
Är en tillfällig kampanj guldkunder får 10% rabatt istället för 5% och platinakunder får 17 istället för 12.

Hur snabbt blir man guldkund är frågan jag har. Hinner jag dra iväg en beställning på ca 1200 för att bli guldkund och sen köpa cykeln innan 2 April för 1100 kr rabatt.

Senast ändrad:

Bonzo

Aktiv medlem
Köpråd mtb
Är en tillfällig kampanj guldkunder får 10% rabatt istället för 5% och platinakunder får 17 istället för 12.

Hur snabbt blir man guldkund är frågan jag har. Hinner jag dra iväg en beställning på ca 1200 för att bli guldkund och sen köpa cykeln innan 2 April för 1100 kr rabatt.
Jag har för mig att statusen uppdaterades direkt när köpet gick igenom, så innan 2 april hinner du (nästan garanterat) bli guldkund om du beställer idag.

risv

Medlem
Köpråd mtb
Jag la precis en order på 1300. Hjälm, pedaler och lite annat så blir att beställa cykel så fort det gått igenom. Tack för tipset!

Tumstock

Medlem
Köpråd mtb
Vettefan, beställde igår vid 3 tiden och inte fått bonusen än... Gäller inte på varor med nedsatt pris över 10%, så alla varor som är nedsatt under 10% och ordinarie gäller det. Gäller heller inte vissa märken t.ex. Nukeproof men de får man läsa på deras hemsida.

risv

Medlem
Köpråd mtb
Beställde i söndags, hade rabatten idag. För mig fanns även nukeproof.

Gick tillslut på den jag tyckte var snyggast så blev en 29 Vitus Sentier, deore.

Deore versionen verkade också ha bättre vevlager och växlar. Skulle dämpare inte vara något att ha får det bli en ny senare.

Spännande!

kflol

Ny medlem
Köpråd mtb

Någon av dessa som inkluderas i rabatten? Hittar ingen info.

risv

Medlem
Köpråd mtb

Någon av dessa som inkluderas i rabatten? Hittar ingen info.
Båda, rabatten är 10% på ordinarie pris så ingen större skillnad

Senast ändrad:

risv

Medlem
Köpråd mtb
Dags att klicka hem en till tjejen också. Ca 175 cm lång. Bör det bli 27,5" eller 29" hjul?
Räcker att byta sadel så blir den damspecifik?
Utbudet känns lite större om man inte bara kollar på damspecifika mtbs

moros

Aktiv medlem
Köpråd mtb
Strunta i att kolla damspecifika cyklar, ibland är det som du säger, en damsadel eller annan färg, ibland har man kanske ett smalare styre, men ibland har man också en skum geometri baserat på konstiga antagande om kvinnlig anatomi. Bättre att gå på geometrin i övrigt. 27.5 eller 29 spelar mindre roll (dam eller herr) om man är 175, låt cykeln som helhet styra. Längden på 175 är inget hinder för 29" om det är det du funderar på

Senast ändrad:

risv

Medlem
Köpråd mtb
Strunta i att kolla damspecifika cyklar, ibland är det som du säger, en damsadel eller annan färg, ibland har man kanske ett smalare styre, men ibland har man också en skum geometri baserat på konstiga antagande om kvinnlig anatomi. Bättre att gå på geometrin i övrigt. 27.5 eller 29 spelar mindre roll (dam eller herr) om man är 175, låt cykeln som helhet styra. Längden på 175 är inget hinder för 29" om det är det du funderar på
Svarade på allt, tack!

grief

Ny medlem
Köpråd mtb
Skulle ju äntligen beställa en hoj, men precis varenda en är ju slut i Large. Är säsongen körd?

Har kollat på Sentier/Rapide/Big Al

Kan en Radon ZR Team 8.0 vara något i stället? Trampar just nu på en lånad gammal ZR Race 7.0 med 26" i en alldeles för liten storlek.

moros

Aktiv medlem
Köpråd mtb
ZR Team är ju en mycket mer "konservativ" ram än de andra. Av de tre du listar är ju Rapide mest XC men ändå rätt flack, sentier i mitten och ragley mest "trail" om man nu skall klassa dom. Men ZR Team ligger ju på 69.5 gaffelvinkel och är väldigt kort. Du måste upp till XL för att få typ samma längd som på en Rapide, men då får du också högre stack och 6 cm högre sadelrör på köpet vilket man kanske inte vill ha. Utrustningsmässigt är det väl inget fel på den men det beror ju lite på vilken typ av cykel man vill ha.

Senast ändrad:

grief

Ny medlem
Köpråd mtb
Vad pratar vi för pengar? Det finns många fler men de flesta är dyrare än big al.
Helst 5000, men realistiskt 10 000 - 14 000 :)

ZR Team är ju en mycket mer "konservativ" ram än de andra. Av de tre du listar är ju Rapide mest XC men ändå rätt flack, sentier i mitten och ragley mest "trail" om man nu skall klassa dom. Men ZR Team ligger ju på 69.5 gaffelvinkel och är väldigt kort. Du måste upp till XL för att få typ samma längd som på en Rapide, men då får du också högre stack och 6 cm högre sadelrör på köpet vilket man kanske inte vill ha. Utrustningsmässigt är det väl inget fel på den men det beror ju lite på vilken typ av cykel man vill ha.
Radonen är ju toksnygg och det väger upp en del. Jag vet ju inte riktigt vad jag gillar än avseende cykling, och en skaplig kompromiss kommer nog duga. I närområdet finns mest enkel stig och skogsväg. En vän som trampar SM i XC karaktäriserar det som utpräglad XC-miljo Den kommer även att få rulla lite asfalt när jag cyklar med döttrarna i byn. Planen var att cykla CV i sommar, men det skiter sig nog, som tur är :)

grief

Ny medlem
Köpråd mtb
Grand Canyon finns väl i en lämplig model för 14000?
Knappt, AL SL 8.0 för 14500.

Nya bryderier! Vad ska jag ta?

För 13500 eller mindre får jag dessa:

Dålig dämpare? SLX och bra däck

Bra dämpare. Usla SX och dåliga däck?

Dropper post från början är ju bra. Leverans från utomlands mindre bra.

eller en begagnad hopbyggd Allebike med stel gaffel för 8500:-
Karbonram
XT-bakväxel och reglage
SRAM XX1-kassett 11/42 11-delat
SRAM guide broms
Novatec-nav
1375 g karbonhjul
SRAM-vev med dub vevlager
Carbon styre
8,9 kg med dubb-däck
Genomgående axel 15x100 fram, 12x142 bak

Behöver en dämpad gaffel och det får man en vettig för kanske 2500:-?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer