Köpråd ny ram fs29?

Köpråd ny ram fs29?
Då kedjestag nr 2 på min Devinci Atlas gjort sitt börjar jag bli sugen på att pröva något nytt. Gärna med längre reach än de 44 cm jag hade på atlasen och mer bakdämp än 110 mm vore inte heller dumt. Vill flytta över befintlig gaffel så 140 mm fram måste funka, det vore även fint om det är 31,6 i sadelrör så jag kan flytta över droppern men det är inte avgörande. Budgeten är lite flexibel men helst mellan 10-15 tkr.

De två mest intressanta alternativen hittills är Transition Smuggler eller Banshee Prime men båda ligger lite över budget. Cove Hustler 29 på Crc hade varit intressant om det funnits någon xl kvar, verkar bara finnas M och L kvar tyvärr. Vad säger den samlade intelligensen på Happy?

JojjeM

Aktiv medlem
Köpråd ny ram fs29?
Köpråd ny ram fs29?
Tack för tipsen, smugglern finns också för 1699 på bike-components.de och de tycker jag är bra. Insåg också att reach på devincin är mer runt 41cm så 44 på coven eller på banshee prime i large som jag hittat till ok pris kan funka. Kort reach har ju funkat bra hittills så jag kan nog överleva utan den allra mest "moderna" geometrin också...

JojjeM

Aktiv medlem
Köpråd ny ram fs29?
Rockingman sa:
Insåg också att reach på devincin är mer runt 41cm så 44 på coven eller på banshee prime i large som jag hittat till ok pris kan funka. Kort reach har ju funkat bra hittills så jag kan nog överleva utan den allra mest "moderna" geometrin också...
Hur lång är du? Jag kör på Coveramen med andra klibbor, 188 med ganska långa ben och armar och tycker L funkar fint. Har du vägarna förbi Uppsala får du gärna provrulla ;)

/Johan

Köpråd ny ram fs29?
JojjeM sa:
Rockingman sa:
Insåg också att reach på devincin är mer runt 41cm så 44 på coven eller på banshee prime i large som jag hittat till ok pris kan funka. Kort reach har ju funkat bra hittills så jag kan nog överleva utan den allra mest "moderna" geometrin också...
Hur lång är du? Jag kör på Coveramen med andra klibbor, 188 med ganska långa ben och armar och tycker L funkar fint. Har du vägarna förbi Uppsala får du gärna provrulla ;)

/Johan
Jag är 192, har ingen koll på om armarna och benen är långa eller korta men en large cove borde funka fint. Onekligen mycket pang för pengarna

Köpråd ny ram fs29?
En liten uppdatering, jag får ett nytt kedjestag från Devinci men det blir ändå en ny ram och lite annat plock enligt nedan. Kunde inte motstå frestelsen att göra av med skatteåterbäringen i förtid.... : )

Bilagor

JojjeM

Aktiv medlem
Köpråd ny ram fs29?
Kul! Du får ordna en byggtråd.
Men följer inte bakaxel med ramen?
Det gjorde den med min (samma fast andra klibbor).

EDIT: kikade på CRC:s bilder och det ser ju onekligen ut som att den inte kommer med ramen.

/Johan

Senast ändrad:
Köpråd ny ram fs29?
JojjeM sa:
Kul! Du får ordna en byggtråd.
Men följer inte bakaxel med ramen?
Det gjorde den med min (samma fast andra klibbor).

EDIT: kikade på CRC:s bilder och det ser ju onekligen ut som att den inte kommer med ramen.

/Johan
I ett svar på en av frågorna om ramen sa de att det inte ingick, lite märkligt men så verkar det vara. Rätt sjukt med nästan 600 kr för bakaxeln men jag orkade inte leta runt för att hitta billigare. Nu har jag allt som behövs för att få ihop cykeln och planen är att bygga upp Devincin med lite grejer jag har liggande så åker den upp på Köp o sälj sen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer