jag köpte en Adax för ett par år sedan, en sån här: https://adax.no/se/produkter/basic-skotork-st12t/Haha min Therm-Ic tork gav upp helt ifjol, så det blev en Adax istället. Bättre för hemmabruk då jag kan torka två par vilket iofta behövs med två barn men ThermIC var grym på resa.
En enkel tork som låter illa men fungerar bra(än så länge!)för ett par skor
![]()
Skotork | Torkar ett par skor åt gången | MENUETT | Jula
Perfekt när du behöver torka allt från blöta skor och svettiga löparskor till mössor och vantar. Torkar ett par skor åt gången samt har en inbyggd timer och ett överhettningsskydd. Levereras med väggfäste.www.jula.se
Jo, jag har exakt samma modell. Funkar bra å haft den i ca 10 år, används varje dag. Enda gången den slagit ifrån för mig är när den blivit täckt av nå ytterplagg. Du har nog fått ett måndagsexemplar, skulle jag tro.jag köpte en Adax för ett par år sedan, en sån här: https://adax.no/se/produkter/basic-skotork-st12t/
Totalt felkonstruerad produkt.
Blev varm så det luktade bränd plast, särskilt om slangarna satt i några skor så att det blev minsta lilla luftmotstånd.
När den överhettade stängde den av helt och det tog då väldigt lång tid att kallna. Sen startade den och gick en kort stund innan den överhettade.
Överhettningsskyddet satt i serie med fläkten.
Jag tyckte det var fiffigare att fläkten fortsatte att gå om den överhettade, så att den bara stänger av värmen då.
Satte sen en rejäl diod på matningen till värmepaktet, som lixom plockar bort varannan puls av växelspänningen och därmed halverar värmeefekten. Efter det funkar den väldigt bra. Lagom varmt så att inte limmet i skorna tar skada.
Nja, konstruktionen har jag svårt att tro att skulle skilja sig i min och i övrigt är det en så simpel konstruktion, så vad kan gå fel på en måndag med den? För tjock tråd i värmeelement så effekten blir för hög är det enda jag kan tänka mig.Jo, jag har exakt samma modell. Funkar bra å haft den i ca 10 år, används varje dag. Enda gången den slagit ifrån för mig är när den blivit täckt av nå ytterplagg. Du har nog fått ett måndagsexemplar, skulle jag tro.
Frid!
Sant, vi har vår ute (under tak) Hjälper mot ljud- och doftspridning :)Kan intyga att den låter mycket. Men fungerar gör den.