Köpråd: Tunna Vatten- och vindtäta handskar

str85

Ny medlem
Är ute och letar efter ett par sjyssta handskar som är helt vatten och vindtäta (får gärna andas en gnutta också men under 500-lappen är viktigare) för vår/höst i regn och rusk.
Inga tjocka vinterhandskar utan nästintill ofodrade, kanske bara ett tunt lager foder som gör dom lite skönare att ha på sig, blir det för kallt har jag mirnoullsvantar jag kör under.
Måste inte nödvändigtvis vara dämpade i handflatan som många klassiska cykelhandskar men lite är ok.
Känns svårt att hitta några som är helt täta men samtidigt inte är tjocka vinterhandskar vilket känns konstigt i ett land med det här klimatet

Är ute och letar efter ett par sjyssta handskar som är helt vatten och vindtäta (får gärna andas en gnutta också men under 500-lappen är viktigare) för vår/höst i regn och rusk.
Inga tjocka vinterhandskar utan nästintill ofodrade, kanske bara ett tunt lager foder som gör dom lite skönare att ha på sig, blir det för kallt har jag mirnoullsvantar jag kör under.
Måste inte nödvändigtvis vara dämpade i handflatan som många klassiska cykelhandskar men lite är ok.
Känns svårt att hitta några som är helt täta men samtidigt inte är tjocka vinterhandskar vilket känns konstigt i ett land med det här klimatet
Om man inte blir blöt utifrån så blir man inifrån är väl den gamla regeln?

Här är iallafall de "vattentäta" som finns på Wiggle:

str85

Ny medlem
Om man inte blir blöt utifrån så blir man inifrån är väl den gamla regeln?

Här är iallafall de "vattentäta" som finns på Wiggle:
hehe lite så är det väl, men dessa kommer huvudsakligen användas för pendingscykling till/från jobb, motionscyklar jag så gör det inte lika mycket om man blir lite våt och man håller sig varm i alla fall.

Tack för förslaget
såg väldigt intressanta ut.

hehe lite så är det väl, men dessa kommer huvudsakligen användas för pendingscykling till/från jobb, motionscyklar jag så gör det inte lika mycket om man blir lite våt och man håller sig varm i alla fall.

Tack för förslaget
såg väldigt intressanta ut.
Haha jag satt just och funderade själv på dem efter din trådstart! Recensionerna verkar variera men håller sig runt 3-4 /5 beroende på sida.

tonimakaroni

Aktiv medlem
Bästa jag prövat.
Showerpass Crosspoint
Finns en modell utan ull som är under 500kr.

Funkar rätt bra ner till strax ovanför 0 gradigt personligen.
Brukar hålla tätt upp till 2h under regn, fördel då enl mig att köra med ull varianten som värmer bättre.

Kolla dock ev avgifter nu när det skickas från UK.
Tror inte dom har någon annan ÅF inom EU 🙃

moros

Aktiv medlem

str85

Ny medlem
De här dök upp när jag googlade Sportful, kanske kan vara något?
intressant alternativ, ska antagligen lämna in min MTB på XXL idag för att byta ut vajern till droppern så ska kolla om jag hittar dom i butik då, har dock för mig att alla jag hittade på XXL tidigare som var vattentäta kändes lite för tjocka för sommarhalvåret.

str85

Ny medlem

MartinRF

Aktiv medlem
Härom året hittade jag ett par handskar på ett byggvaruhus som stämmer väl med kraven i trådens första inlägg. Jag minns inte exakt vad de kostade men under hundralappen var det helt säkert. Väldigt mycket pang för pengarna.

/Martin

fhloston

Aktiv medlem
Härom året hittade jag ett par handskar på ett byggvaruhus som stämmer väl med kraven i trådens första inlägg. Jag minns inte exakt vad de kostade men under hundralappen var det helt säkert. Väldigt mycket pang för pengarna.

/Martin

+1 på den

Jag har några Tegera köpta på Clas Ohlson för kallt väder. Billigare än cykel handskar och mycket bra.
Har dock inte testat några tunna och vattentäta.

kais01

Aktiv medlem
kört med olika varianter på kinahandskar med membran och är mycket nöjd.

brukar kosta typ 7 usd. googla winter fleece bicycle gloves windstopper eller liknande, alternativt sök samma på aliexpress, amazon eller ebay. finns huvudsakligen två varianter enligt bild, båda är bra, men de med förstärkning lite stryktåligare. behagliga och smidiga med brett temperaturområde -5 till +15 gr.

FAC2E578-526D-4157-8AB1-2FA3B9425D46.jpeg9772BC78-2C7E-45B4-8D91-9B0FCA859C0C.jpeg

AX3L

Aktiv medlem
Hestras Nimbus-handskar är skitbra! Gärna med en merino-liner-handske under :) Runt 250kr för skalhandsken och typ 200 för merinohandsken.

thomalin

Aktiv medlem

/Martin
Precis kör med handskar från Guide som är vind och vattentäta. Kostade 2-300kr

str85

Ny medlem

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer