Köpråd väldigt stor verktygslåda

Startgas

Aktiv medlem
Har samlat på mig en del verktyg genom åren och skulle behöva samla allt i en verktygslåda.
När jag googlat runt så har jag dock inte hittat nån som rymmer en golvpump eller ett styre. De jag hittat är alltå max 60cm långa. Skulle behöva vara en meter.
Nån som kan tipsa om något? Vad har ni själva?

Startgas

Aktiv medlem
De var ju rätt dimensioner men alldeles för tunga. Och hade ju gärna fått vara i plast och med ett handtag upptill.

Sixten: Jag har inte kolfiberstyren. Och kofötter ingår inte i min arsenal av cykelverktyg.
Får man fråga vad du använder den till? Rikta bromsskivor?

Bengt-re

Aktiv medlem
Startgas sa:
De var ju rätt dimensioner men alldeles för tunga. Och hade ju gärna fått vara i plast och med ett handtag upptill.

Sixten: Jag har inte kolfiberstyren. Och kofötter ingår inte i min arsenal av cykelverktyg.
Får man fråga vad du använder den till? Rikta bromsskivor?

Räta ut gaffelvinkeln på cyklar med 0,8 grader för brant gaffel. Förvandlar vilken livsfarlig OTB maskin till en DH släde.

Octagon

Aktiv medlem
Vad ska du ha lådan till? Behöver du ha med styren mm på resa eller ska det bara vara i garaget? Jag har allt jag vill ha med utom golvpumpen, extra hjul och sånt klumpigt i en nylon-plastback. https://www.jula.se/catalog/bygg-oc.../forvaringslador-korgar/forvaringsbox-662070/
I lådan ligger stansvätska, polygrip mm löst medan smågrejor som bromsbelägg och dämarluftningsgrejs ligger i ziplockpåsar eller små plastlådor i stora lådan. Inte helt idealt, men jag hade ändå lådan och den är tillräckligt liten för att jag ska orka ta med den om jag åker iväg till nåt cykelrelaterat på annan ort.

Senast ändrad:

Jeppe_E

Aktiv medlem
Varför vill du anpassa verktygslådan efter något som står bra på golvet? Känns som en väldigt komplicerad lösning på något som inte är ett problem?

Startgas

Aktiv medlem
Hockeybag var faktiskt en riktigt bra idé.
Stanley har en som är 91cm lång så borde räcka.

Min tanke är att dels kunna samla ihop alla verktyg och reservdelar på ett ställe, inklusive golvpumpen. Men också kunna ta med hela lådan när jag åker och servar cyklar i Yxbacken, alltid skönt med egna verktyg.

Hasse#7

Aktiv medlem
Om jag skulle göra en budgetmodell skulle jag köpa en stor trälåda som var praktiskt flyttbar genom att fästa den mer eller mindre permanent på en pirra (läs säckakärra om du bor söderut och blev lite röd om kinderna). Förvaring stående. Användning liggande, lock på långsida. Utmaningen ligger i hur man packar så att det inte blir kaos. I lådan.

dabac

Aktiv medlem
Tänk igenom det där.
Jag skaffade en stor verktygsväska.
Fyllde den med mycket fint och rejält.
Första gången jag bar den till bilen - med viss möda - gick handtaget sönder...
Även med ett starkare handtag så är den sådär. Praktisk när den väl är på plats, men ett åbäke att flytta.
Hädanefter kör jag med mindre väskor, eller väskor med hjul o draghandtag.

Octagon

Aktiv medlem
Kan du inte ha flera små lådor som spänns fast på en säckkärra/pirra? Lite som hantverkare brukar ha.
Antar att du behöver ha ett mekställ med ändå och det går ju knappast ner i en låda.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer